SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

W poszukiwaniu zaginionego "kaloryfera"

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11881

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3201
Witam

Ze swoją wagą walczę od połowy 2014r. z małymi przerwami. Pierwsze dwa lata odtłuszczałem się w warunkach domowych, a od roku pomaga mi w tym siłownia. Na początku chodziło tylko o to żeby trochę schudnąć, ale gdzieś po drodze wpadło do głowy żeby przed 40-stką nabrać trochę mięśni i wypracować chociaż raz w życiu swój własny "kaloryfer" :)

Aktualnie stoję przed pytaniem czy powinienem dalej zrzucać tłuszcz czy może zacząć nabierać trochę masy. Niby czuję się wychudzony, ale brzuch dalej mnie wnerwia i czuję, że powinienem go jeszcze dopalić. Tylko obawiam się, że to spalanie skończy się na 70kg i będę musiał z cegłówkami chodzić na wietrze :)

ANKIETA

Zdjęcie sylwetki (mile widziane):




Wiek : 37
Waga : 77
Wzrost : 178
Staż treningowy: 3 lata z małymi przerwami
Obwód pasa: 88
Obwód klaty: 102
Obwód uda: 55
Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często): siłownia 3 razy w tygodniu po 2h
Dostęp do siłowni / sprzętu domowej siłowni : dostęp do siłowni jest, a w domu małe hantle + gryf łamany
Ograniczenia żywieniowe(uczulenia, choroby) : brak
Stan zdrowia: dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej: piesze wycieczki (najlepiej górskie)
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : białko, bcaa
Stosowane wcześniej diety/rozkład b/w/t: aktualnie 190B, 50T, 250WW
Wrażliwość na stymulanty: -
Możliwości finansowe: umiarkowane
Twoje pytanie -cel/problem/opis: zredukowanie tłuszczu, nabranie masy mięśniowej
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 957 Napisanych postów 5333 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 302034
Tnij dalej. Im lepiej teraz wytniesz, tym lepiej w przyszłości będziesz budował.
Zmieniłbym nieco BTW w Twojej diecie, bo na moje niewprawne oko masz problemy z przyswajaniem węglowodanów.

When you have to shoot...Shoot! Don't talk

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 903 Napisanych postów 3678 Wiek 48 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 293494
Gratulacje za to co zrobiłeś do tej pory. Fajna różnica - ale do kaloryfera to jeszcze kilka kg musi zejść. I to będą te ostatnie kg co Ci zostaną... Tak to niestety opornie idzie.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3201
Dzięki za odpowiedzi. Czyli jest tak jak myślałem, dalej muszę chodzić głodny ;) A co do tych węglowodanów to coś w tym chyba jest, bo od kiedy zmniejszyłem tłuszcze na rzecz węglowodanów to jakoś gorzej się redukuje.



Zmieniony przez - hank w dniu 2017-05-15 22:05:31

Zmieniony przez - hank w dniu 2017-05-15 22:05:54
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 401 Napisanych postów 3872 Wiek 36 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 44401
Zasadnicze pytanie jest takie, czy ta dieta redukcyjna jest dla Ciebie OK, czujesz sie z nią OK?
Musisz sam sobie odpowiedziec na jaki ruch teraz kolej. Tu nie ma gotowych odpowiedzi. To co sie sprawdziło u 90% gosci z forum, u Ciebie może zadziałać inaczej.


Zmieniony przez - mehow81 w dniu 2017-05-15 22:26:49
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3201
Przy aktualnej diecie czuję zdecydowanie najwiecej energii, a przy większej ilości tłuszczy chodziłem bardziej ospały.
napisał(a)
kabo9 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1005 Napisanych postów 8547 Wiek 42 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 742348
gratulacje że wziąłeś się za siebie, ale jak na 3 lata to efekt dupy nie urywa

zacznij prowadzić dziennik, wstawiać zrzuty z diety i rozpiski treningów to może coś uda się podpowiedzieć,
ja bym na pewno ciął, bo nie ma dobrej bazy do robienia masy, nie przejmuj się wagą, nie masz mięśni to waga jest taka a nie inna, więc wytnij raz a dobrze, a później będzie przynajmniej łatwiej redukować

jak chodzisz głodny to trzeba pokombinować, być może spróbował bym rotacji, może pozmieniał produkty, a może całe posiłki pozamieniał lub wrzucił jakieś zapychacze

co do treningu to też w ciemno można powiedzieć, że nie jest Twoją mocną stroną, to że pomachasz hantelkami przez 2h nie zbuduje Ci mięśni, a nie da się ćwiczyć 2h ciężko i/lub na wysokich obrotach, a nawet jak się da to i tak nie widać żebyś tak ćwiczył

także teges, daj jak najwięcej regularnych danych to pomożemy
działaj, powodzenia
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 957 Napisanych postów 5333 Wiek 45 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 302034
hank
Dzięki za odpowiedzi. Czyli jest tak jak myślałem, dalej muszę chodzić głodny ;) A co do tych węglowodanów to coś w tym chyba jest, bo od kiedy zmniejszyłem tłuszcze na rzecz węglowodanów to jakoś gorzej się redukuje.



Zamień proporcje, tłuszczy z węglami i od razu zobaczysz różnicę. Sam borykam się z podobnym problemem, po węglach wywala brzuch i nie ma na to rady. Druga opcja, rotacja węglami, na początek choćby w uproszczonej wersji DT - wyżej węgle, nisko tłuszcze, DNT - odwrotnie.

Mehow, nie ma lekko. Jeśli ktoś czuje się OK na diecie redukcyjnej i jest mu z tym dobrze, to dupa nie dieta redukcyjna

When you have to shoot...Shoot! Don't talk

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 38 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 3201
Z tymi trzema latami to trochę za dużo powiedziane. Pierwsze dwa lata to było typowe odchudzanie z bezsensownym machaniem hantlami. Dopiero od czerwca zeszłego roku zabrałem się za siłownię, której dalej się uczę. Jak znajdę dłuższą chwilę to postaram się opisać treningi i dietę.
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 903 Napisanych postów 3678 Wiek 48 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 293494
aktualnie 190B, 50T, 250WW - tłuszczy zdecydowanie za mało. Nawet kobitki na redukcji mają 1g/na kg masy ciała. Dołóż koniecznie i jasne, ze obetnij z węgli. I tak masz ich sporo (a mówię to ja, wielki miłośnik węgli)...


Zmieniony przez - Paatik w dniu 2017-05-16 08:57:35
napisał(a)
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2764 Napisanych postów 17241 Wiek 69 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 700662
Trenuj odpowiednio dużymi ciężarami czyli tzw. treningiem na masę.
Węgli tyle aby mieć chęci do treningu i nic więcej
Tłuszczu masz na sobie dosyć i nie potrzebujesz zwiększać jego ilości w diecie.
Trenuj a Twoje ciało się zmieni stosunkowo szybko.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Catering dietetyczny po 30 roku życia

Beta-alanina sposobem na długowieczność Beta-alanina sposobem na długowieczność SERM zwiększają poziom testosteronu tylko u mężczyzn SERM zwiększają poziom testosteronu tylko u mężczyzn Fit Lovers wystąpią w popularnym reality show! Fit Lovers wystąpią w popularnym reality show! John David Glaude - od otyłego do bestii John David Glaude - od otyłego do bestii Jakie owoce jeść po treningu? Jakie owoce jeść po treningu? Kwas mlekowy chroni komórki Kwas mlekowy chroni komórki Zespół skrzyżowania górnego - rozpoznanie i leczenie Zespół skrzyżowania górnego - rozpoznanie i leczenie Niekonwencjonalne ćwiczenia na piekielnie mocny chwyt Niekonwencjonalne ćwiczenia na piekielnie mocny chwyt