SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Naprawy rowerów

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 124508

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 945
CENTROWANIE KOŁA

Naciąg szprych reguluje się za pomocą nypla, który przytwierdza szprychę do obręczy. Żeby koło było idealnie proste obręcz musi być prościutka, a wszystkie szprychy naciągnięte z taką samą siłą.
Są dwa typy uszkodzenia koła, jest to boczne bicie oraz bicie koła góra-dół.

Bicie boczne:
Ten rodzaj usterki jest najprostszy do wycentrowania, pod warunkiem, że z koła nie zrobiła się totalna ósemka. Bicie takie powstaje w przypadku, gdy jedna (lub kilka) ze szprych ma inny naciąg niż pozostałe. Jeżeli szprycha jest zbyt słabo naciągnięta obręcz wykrzywia się w stronę przeciwną od tej szprychy i na odwrót - jeżeli zbyt mocno to obręcz wędruje w stronę danego pręta.
Jeżeli mamy do czynienia z małym biciem (do 5 mm) to nie będzie problemu z jego wycentrowaniem. Wystarczy naciągnąć odpowiednie szprychy. Tak wiec jeżeli obręcz wykrzywi się w prawo, wystarczy naciągnąć szprychy z lewej strony. Należy zacząć od miejsca w którym wychylenie obręczy jest największe, następnie po kolei naciągać szprychy z każdej strony, aż do osiągnięcia zamierzonego efektu. Nypli nie należy przekręcać jednorazowo więcej niż o pół obrotu. Na ogół nyple mają prawe gwinty tzn. że jeżeli patrzymy na takiego z góry, to aby naciągnąć szprychę, należy kręcić w stronę odwrotną do wskazówek zegara.
Bicie góra-dół:
Powstaje najczęściej w wyniku silnego uderzenia pionowego z góry lub dołu. Może się jednak zdarzyć, że powodem takiego bicia jest obluzowanie się kilku szprych zarówno z prawej jak i z lewej strony. W takim przypadku koło przyjmuje kształt owalny. Może się tak zdarzyć, również wtedy, kiedy będziemy używać hamulców tarczowych o dużej sile hamowania przy obręczach nieprzystosowanych do tego typu hamulca. Tutaj sprawa jest już dużo trudniejsza niż w przypadku bicia bocznego, gdyż przeważnie towarzyszy temu deformacja obręczy.
Żeby wycentrować tak pokrzywione koło należy naciągnąć obluzowane szprychy z obu stron. Trzeba przy tym cały czas korygować bicie boczne. Jest to bardzo pracochłonne, a i tak można nie osiągnąć swojego celu, gdyż jeżeli deformacja będzie zbyt duża konieczny będzie zakup nowej obręczy. Przy centrowaniu takiego koła pomocna jest porządna centrownica. Bez niej naprawienie usterki może być bardzo trudne. javascript: test('');



Proszę o ODP z powyższego postu.
Pzdr



Zmieniony przez - Mirage Pl w dniu 2008-02-20 16:18:35

Szpecjalista ;]
Freeride/downhill

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 264 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 963
jezeli jest napisane ze ma byc mineralny to taki MUSI byc bo inne beda ci uszczelki rozpuszczac !!! ... idzie kupic oisłony na golenie z amora ale nie gumowe tylko neoprenowe kosztuja jakies 30zł mysle .. Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 8031 Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 28851
wlej minerała

i nie wrzucaj zadnych oslon, po co Ci to?

Moderator:
-Sporty Extremalne-
-Rowery-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 945
Ale ten olej to ma być mineralny hamulcowy?
Bo ja 1 raz będę wymieniał(tata wymieni bo motorki naprawia i się zna).

Szpecjalista ;]
Freeride/downhill

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 264 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 963
tak ma to byc płyn hamulcowy mineralny i nie chodzi tu o to ze ma byc gazowany (żart) sa specjalne plyny do hamulców np. magura blood to jest minerlany chociaz spotkałem sie tez z osobami ktore do hamulców ktore musialy miec mineralny plyn wlewały płyn do układów hudraulicznych z citroena on tez jest mineralny ...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 945
Hehe,
Akurat u mnie w rodzinie są 3 citroeny all hydrauliczne :P
To kupie jakiś olej bo na uszczelce przy zacisku mi poszło i wypadało by dolać.

Szpecjalista ;]
Freeride/downhill

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 264 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 963
hehe no widzisz zawsze idzie cos wykombinowac :P Pozdroo!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 945
Scar ale Ty serio z tym LHM mówisz?

Szpecjalista ;]
Freeride/downhill

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 264 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 963
Nie wiem co to jest LHM . jezeli chodzi ci o ten plyn to hudrauliczych ukladow citroena to tak serio mowie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 234 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 945
No LHM to właśńie ten płyn.
Ale napewno nie wyżre uszczelek itd?

Szpecjalista ;]
Freeride/downhill

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

:: TRIKI NA TRIALU ::

Następny temat

co sądzcie??

WHEY premium