SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Właśnie usunąłem Ginekomastię

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 132059

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 41 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2913
Witam
Chciałbym sie podzielić wrazeniami jakie mam po zabiegu polegającym na usunięciu ginekomastii.Jezeli ktos ma podobny problem lub pytanie,prosze moze w tym temacie pisac, na pewno odpowiem:)
Już jeden art. w SFD napisaęłm wiec skorzystam z kilku zdan by przybliżyć mój problem:"Mam to gówno od kilku lat,jednak nie wyglądalo to tak strasznie jak teraz(długi okres było troszke tłuszczyku pod sutkami jednak pare miesięcy temu nagle zaczęły sie rozrastac do stanu obecnego).Zaznaczam,ze gdy jest zimno sutki/brodawki/sie kurczą i wygląda to spoko(jak na zdj.ponizej)



Cała zabawa zaczyna sie po chwili kiedy sutki zaczynają sie rozrastać
takie czary-mary:P

*Swędziało?owszem,wydaje mi się,że tak,
*Sutki przy dotyku bolą,bolały?-nie
*Czuję grudki przy ściskaniu?-tak
*Sterydy-owszem,były uzywane,jednak rozrost zaczął się ok rok,półtora po ostatnim cyklu(dziwne opóźnienie)

Udałem się do Endokrynologa(50zł)miła pani wypytała się o sterydy,podotykała sutki-stwierdziła,ze to nie musi być ginekomastia i nawet jezeli bym chcial w tym stanie ona nigdy nie zgodzi się na zabieg poniewaz to moze być tłuszcz
*wysłała mnie na badanie PRL(prolaktyny-20zł)-norma
*USG sutków(50zł)-i co ciekawe badanie wykazało,że mam "grubą warstwę tkanki tłuszczowej w okolicy sutków"

Sami widzicie,ze jestem otłuszczony,chociaż waze 90kg mam duzy brzuch/zwykła fałda/ i prawde mówiąc ściskając fałdę brzuszną czuję takie same grudki jak te w okolicy klatki
*W tym przypadku pani Endo-zaleciła smarować klatkę kremem o wlasciwosciach odchudzających/zero efektu/
*Zjechałem pare kg z masy-zero efektu
*W swoim zakresie zjadlem pudeleczko Nolvy/zero efektu/
*Andractim/starczył na miesiac-zero efektu/
Spytacie sie po co to kupowałem skoro to na 100%tłuszcz?Ja tak do konca nie moglem uwierzyc temu badaniu usg,chociaz prowadzil je podobno specjalista-po prostu ch*jowo sie z tym czuje i jeszcze gorzej wyglądam i dlatego podejrzewam Gino.

Po jakim czasie zdecydowałem sie jednak za zabieg chirurgiczny.Oczywiscie pierw konsultacja z chirurgiem,potem latanie po lekarzach i robienie badań.Zabieg mialem przeprowadzony w klinice prywatnej w Poznaniu "Ars Medica". Chirurg tez stwierdzil,ze przyrostu gruczołu nie czuje tylko gródki tłuszczu-ginekomastia tłuszczowa ew.mieszana ,poniewaz gruczoł jak i tłuszcz w tym przypadku zawsze idą niby razem. Zabieg trwał ok 1.5 godziny, odessano mi 500ml tłuszczu /po 250 z kazdej piersi/Siedzę teraz w zmnienionym opatrunku /za tydzień ściągam sam/ i specjalnym pasie uciskajacym /z nim mam podobno chodzic do 3 miesiecy-i do tego czasu podobno mam sie powstrzymac od cwiczen/ Jezeli macie szczegółowe pytania,co jak-piszcie,sam jestem ciekaw jak to bylo u was (ci ktorzy przeszli ten zabieg)-co wolno,co nie i kiedy.Później wkleje zdjecia opatrunkow, i oglnie jak wyglądam teraraz-sam duzo powiedziec nie mogę poniewaz nawet klatki po operacji dobrze nie widzialem:)
Pozdrawiam:)
5
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1735 Napisanych postów 14268 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 268725
Czym jest ginekomastia?
Ginekomastia nazywana jest inaczej przerostem sutka u mężczyzn. Polega na powiększeniu gruczołu piersiowego po jednej lub po obu stronach. Powstaje w wyniku rozrostu tkanki tłuszczowej, gruczołowej oraz włóknistej. Poza powiększeniem gruczołu piersiowego obserwuje się również patologiczną makropigmentację brodawek sutkowych. Sutki stają się bardziej wypukłe i przypominają kobiece brodawki. Ginekomastia spowodowana jest zaburzeniami hormonalnymi.
Ginekomastia może dotyczyć mężczyzn w różnym wieku.

Nie należy jednak zapominać, że występowanie ginekomastii może być zupełnie naturalne w okresie dojrzewania. Ginekomastia przejściowa może dotyczyć mężczyzn w okresie dojrzewania, jak również w czasie starzenia się. Ginekomastia przejściowa jest czymś naturalnym.

Inaczej jest w przypadku ginekomastii patologicznej, określanej również jako niefizjologiczna.
W przypadku ginekomastii patologicznej powiększenie gruczołów piersiowych występuje w wyniku zaburzeń układu hormonalnego.

Najczęstszą przyczyną jest zwiększenie w osoczu krwi estradiolu, który jest pochodna estrogenu, w stosunku do testosteronu. Dochodzi wówczas do zaburzenia równowagi pomiędzy androgenami i estrogenami.
Niektórzy uważają, że przyczyną ginekomastii jest nadmiar prolaktyny, czyli hormonu który u kobiet odpowiada za produkcję mleka.
Ginekomastia patologiczna może rozwijać się również na skutek nadczynności tarczycy, przewlekłej niewydolności nerek, zespołów paranowotworowych, marskości wątroby. Ginekomastia może mieć również związek z awitaminozą, niedożywieniem, chorobami przewodu pokarmowego. Często występuje również jako skutek leczenia raka gruczołu krokowego.

Diagnostyka ginekomastii polega na badaniu przez lekarza, który stwierdza rozrost tkanki o twardej konsystencji, jak również badania laboratoryjne, takie jak oznaczenie testosteronu, estradiolu, hormonów tarczycy oraz enzymów wątrobowych.

Wyróżnimy dwie metody leczenia ginekomastii.
Pierwsza polega na leczeniu farmakologicznym poprzez podanie środków hormonalnych. Stosuje się leki hamujące wytwarzanie żeńskiego hormonu, jak również substytuty androgenów.
Druga metoda polega na operacyjnym usunięciu nadmiaru tłuszczu z powiększonych gruczołów piersiowych. Stosuje się różne metody liposukcji. Zazwyczaj poprzez cięcie w okolicach brodawek sutkowych.
W przypadku osób otyłych zaleca się aktywność fizyczną i zmianę nawyków żywieniowych. Dzięki czemu następuje redukcja masy ciała, a wraz z nią zmniejszeniu ulega ilość tkanki tłuszczowej w okolicach klatki piersiowej.


Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Ćwiczenia_na_dolna_część_klatki_piersiowej_!-t242005.html
http://www.sfd.pl/GINEKOMASTIA_cz._4-t1054202.html
http://www.sfd.pl/Jak_usunąć_tłuszcz_z_klatki_piersiowej__-t16956.html






Zmieniony przez - lubiekaszke w dniu 2016-11-09 10:36:33
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
krzykacz Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11341 Napisanych postów 62891 Wiek 36 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 540146
Zdjęcia nie wchodzą!
1

doping & zdrowie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 41 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2913
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 106 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1926
jaki koszt tej imprezy?
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 66 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 149
to są zdjęcia po operacji ? ile kosztowała taka operacja
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 41 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2913
Są to zdjęcia przed operacją- koszt całej zabawy : 4 tyś zł
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 106 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1926
pytałes lekarz jaki miej wiecej czas musi upłynac zeby nie zostało sladu po operacji?
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 41 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2913
Z tego co widzę po zdjeciu głownego pasa uciskowego to jest wielki siniak na środku klatki.Usuniecie tluszczu odbywa sie poprzez łacznie 4 nacięcia długosci 5 mm (po 2 na jedna piers) i to w takich miejscach praktycznie nie widocznych.Same blizny praktycznie beda niewidoczne golym okiem (np.lepiej niz rozstepy-wiec solarka albo jakis krem i jest po problemie) Ogólnie na klatce są siniaki.Jest 2 dzien po zabiegu i zaly czas czuje swedzenie,pieczenie-ciezko sie schylac cos podnoscic.Zdjąlem dzisiaj pas i przykleilem po jednej chusteczce na sutek by jeszcze bardziej przycicnac je do ciała i na to pas- zauwazylem,ze klatka nie odstaje (jak na drugi dzien chyba dobrze wiec w normalnym t-shercie moglbym chodzic no ale wole ten miesiac przemeczyc i ponosic pas dzien i noc. (zastanawiam sie czy nie dolozyc jeszcze po jednej chusteczce przyklejonej na plastry na jedna piers by jeszcze bardziej docisnac ale to zobacze jeszcze)

Po 7 dniach mozna ściągnąc opatrunki i wziac prysznic,po 21 dniach normalną kąpiel- duzy nacisk jest na pas uciskowy i masaże. Podono siniaki znikają po miesiacu.
Nie wiem czemu ale nie wydaje mi sie by same brodawki sie zmniejszyly-mieliscie tak? oczywiscie pierts spadla i przylega do ciala ale saam brodawka jest ogolnie duza-moze to kwestia obkurczania skory...

Zmieniony przez - Letherface w dniu 2006-11-05 20:33:27
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 106 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1926
wrzuc foto tak za miesiac jak sie wygoi bo jestem ciekawy jak to bedzie wygladało. Sam przymierzam sie na grudzien i narazie zbieram info. Czy jak pojde odrazu do plastyka to zrobia mi tam badania czy bede musial chodzic po NFZ-cie?
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 41 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2913
camel85 a robiles juz jakies badania typu usg? masz ginekomastie gruczołową czy tłuszczową? Tutaj chcialem obalic pewien stereotyp dotyczący lipomastii. Wszyscy piszą i myślą-sam tez tak myślałem,ze gino-tylko operacyjnie a lipo-da sie spalić ale tak nie jest, otoz kiedy tłuszcz nagromadzi sie pod sutkami jest wrez niemozliwe jego spalenie-ogólna dieta po ktorej schudniesz 10 kg tez nic nie da.

Odpowiedz na pytanie: powiem jak było u nie:umowilem sie na konsultacje z plastykiem i poszedlem na wizyte do kliniki-chirurg zobaczyl klatke,podotykal,popytal od kiedy, jak mysle dlaczego tak mam i dał kartke A4 na ktorej ladnie wszystko bylo wypisane-zalecenia przed zabiegiem,adres kliniki,data wizyty,data zabiegu i wyszczegolnione badania ktore trzeba zrobic przed zabiegiem.Badania robisz na wlasna reke np za darmo w przychodni miejskiej gdy masz skierowanie od jakiegos lekarza ogolnego...w tym przypadku jest to:
*grupa krwi (zapewne masz to w ksiazeczce zdrowia wpisane wiec wystarczy)
*usg piersi
*i sporo rzeczy dotyczacych krwi-ale to juz robią razem/jakies elektrolity,morfologia,ob,hbs/ w sumie zadna filozofia

Zmieniony przez - Letherface w dniu 2006-11-06 11:32:24
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 106 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1926
jeszcze nic nie robilem wlasnie bylem ciekawy czy moge to zrobic w kilinice bo od łazenia po tych lekarzach moze ****ica czlowieka trafic. Mam dokladnie tak jak ty ze jak jest cieplo klatka wyglada lipnie jak potre itp wyglada ok. Cos tam czuje jakby gruczol jak scisne nieiwm moze jest to tłuszcz nagromadzony moze przerost gruczolu napewno musze cos z tym zrobic w jak najszybszym czasie zeby do lata po tym slad nie zostal. Diety juz stosowalem i tak jak mowisz schudlem do takiego stopnia ze wygladalem jak szczur w sklepie metalowym, a klataka jaka byla taka byla.
3
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Kłopot z kremem nawilzajacym

Następny temat

wystające barki