SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pytanie o sen

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 124

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10798 Napisanych postów 47731 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Zawsze spalem minimum 7/8h (w weekendy nawet więcej) jednak od jakiegos czasu spie po 5/6h na dobe i jest ok nie jestem zmeczony dobrze sie czuje itp. Czy przy takiej ilosci snu nie spadnie mi poziom tescia, ogolnie czy nie pogorszą mi sie wyniki zdrowotne?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 492 Napisanych postów 697 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 28878
Człowiek potrzebuje nie mniej niż 7h snu, najlepiej 8h dla utrzymania zachowania zdrowia i funkcji życiowych. W dłuższej perspektywie ograniczenie czasu snu może niestety skutkować pogorszeniem parametrów zdrowotnych. Mimo, że temat wydaje się błahostką, to zaburzeniabywają się poważne. Co w takim wypadku należy zrobić, jeśli jesteśmy zmuszeni krócej spać w nocy?

Po pierwsze, warto ratować się krótką drzemką w ciągu dnia.
Jak powinna wyglądać krótka drzemka?
Dla utrzymania prawidłowego stanu zdrowia organizmu, serca, zaleca się stosować 20' drzemki każdego dnia. Pamiętajmy jednak, że drzemka nie powinna trwać dłużej niż 30 minut, gdyż po ok pół godziny, gdyż możemy wejść w stan snu głębokiego. Wybudzenie z głębokiego snu nie daje nam żadnego zastrzyku energii na dalsze funkcjonowanie w ciągu dnia, a co gorsza dłuższe drzemki sprawiają, że stajemy się jeszcze bardziej senni i zmęczeni.
Krótkie drzemki skutecznie zwalczają senność oraz poprawiają koncentrację. Pamiętaj jednak, że krótka drzemka jest ratunkiem, jednak nie zastąpi Ci snu w nocy, jeśli niedobór snu trwa przez wiele dni lub tygodni.

Po drugie, należy zadbać o jakość snu, ewentualnie wspierać go suplementami.
Staraj się zasypiać w ciemnym, cichym pomieszczeniu. Daj naszemu mózgowi całkowicie się wyłączyć i odpocząć. Jakość snu ma ogromne znaczenie na funkcjonowanie w ciagu dnia i poziom energii, który jest niezwykle istotny.

Zadbaj również o suplementację. Preparaty typu Gaba, Sleep Pro ord ALLNUTRITION mają działanie wyciszające i ułatwiają zasypianie. Dzięki nim sen jest bardziej głęboki. Suplementy przeznaczone są dla osób narażonych w ciągu dnia na obciążenia psychiczne oraz fizyczne.

Na dobry sen: https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Na_Dobry_Sen-opis39449.html
Gaba: https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_GABA-opis38501.html
Sleep pro: https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Sleep_Pro-opis39428.html

Więcej suplementów wspierających dobry sen znajdziesz w naszym rankingu: https://www.sfd.pl/art/Rankingi/Suplementy_na_sen_ranking__najlepsze_tabletki_ułatwiające_zasypianie-a3076.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ekdysteron

NutLove