SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Obliczenia zapotrzebowania kalorycznego - pomoc

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 968

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 27 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 83
Witam, zaczynam trening tutaj zamieszczony: http://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html chcę ułożyć do niego dietę, obliczam sobie zapotrzebowanie kaloryczne jednak mam kilka pytań gdyż chcę to zrobić dokładnie:
Mam 23 lata ważę 78 kg przy 179 cm wzrostu
1. Podstawową przemianę materii(BMR):
BMR = (9.99 X 78 (kg)) + (6.25 X 179 (cm)) - (4.92 X 23) + 5 = i tu mam pierwsze pytanie podczas liczenia w kalkulatorze który jest umieszczony na stronie BMR wynosi u mnie 1879 natomiast gdy liczę według schematu wychodzi mi 1789. Którym wynikiem radzicie się sugerować przy dalszych obliczeniach ?
2. Kalorię spalone podczas aktywności fizycznej(TEA) Tu przykład z POSTA:
Trening siłowy - 3 x 45 min x 9 + EPOC(3 x (7% z 1631 = 114)) = 1558 kcal
TEA - Kalorie spalone ze względu na aktywność fizyczną
Trening siłowy
7 - 9 kcal na minutę w zależności od intensywności
EPOC - Kalorie spalone po wysiłku
4-7% Całkowitego zapotrzebowania kalorycznego
Przy treningu który podałem stosować na początek przy obliczeniach te najniższe wartości i jak z czasem treningu bo w pierwszym etapie ćwiczenia zajmą mi max 35 min a przy kolejnych etapach czas wzrośnie wtedy muszę jeszcze raz liczyć zapotrzebowanie czy jak wpisze np 45 min to w obu etapach treningu dieta się sprawdzi ?

Mam również pytanie odnośnie już samej diety gdyż pracuje w systemie 3 zmian 6-14 14-22 22-6 i nie zawsze mogę spożywać posiłki w dokładnie określonych godz. czy jest to jakiś problem? Dietę chciałbym podzielić na 4 posiłki w ciągu dnia i ewentualnie dodać http://www.sfd.pl/sklep/SFD_Wpc_protein_plus-opis3653.html czy będzie to dobre rozwiązanie ?


Zmieniony przez - DawidM92 w dniu 2016-02-09 12:28:56
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 610 Napisanych postów 36399 Wiek 22 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 297123
Zacznij od obojętnie jakiej kaloryczności i modyfikuj na podstawie obserwacji organizmu, nigdy nie obliczysz dokładnie zapotrzebowania

Możesz spożywać o różnych godzinach, najważniejsze żebyś zjadł całe zapotrzebowanie w ciągu dnia. Białko ok.

Dziennik treningowy - http://www.sfd.pl/[DT]_Ozzy__Get_big_or_die_trying-t1037943.html

I don't miss workouts, i don't miss meals, because this is what i love to do :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 889 Napisanych postów 11107 Wiek 290 dni Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188565
Skorzystaj z tematów podwieszonych tz. wylicz zapotrzebowanie:http://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html a następnie po obliczeniu ułóż jadłospis wrzucając go w takiej formie :http://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html . Następnie wrzucisz zrzut i Ci doradzimy co źle np. jest. Możesz zakupić sobie wpc np. :http://www.sfd.pl/sklep/SFD_Wpc_protein_plus-opis3653.html ułatwi w trzymaniu diety a przepisy z użyciem białka znajdziesz tu : http://www.sfd.pl/Kuchnia_SFD-f356.html .
Pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

redukcja - pomocy

Następny temat

Prosty przelicznik stosunku umięśnienia do fatu w ciele?

WPC zestaw