SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ART - Korzyści płynące z aqua aerobiku, osoby starsze

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2021

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 3159 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 25123
Napisałem mały art na temat aqua aerobiku. Nie wiedziałem czy dać tutaj czy do fitnessu...czy może do zdrowia. Ewentualnie można przenieść.

Art pisany na podstawie:
http://www.aquaaerobik.info/

Podobieństwo jest widoczne jednak niczego absolutnie nie kopiowałem - używałem po prostu istotnych informacji tworząc jednolity tekst. Jednocześnie nacechowałem go szczególną użytecznością dla osób starszych.

1.) Zacznijmy od tego czym dokładnie jest omawiany aqua aerobik. Jest to gimnastyka wodna przeznaczona praktycznie dla każdego. Już tutaj można zauważyć jej przewagę nad wieloma innymi formami aktywności fizycznej - jest on bowiem dostępny i wskazany także dla ludzi starszych o znacznie obniżonej kondycji i sprawności. Całość ma miejsce w basenie - siła wyporności wody sprawia, że nie odczuwamy wysiłku w takim stopniu jak ćwicząc np: na bieżni. Bardzo istotny w tym przypadku jest fakt, że podczas aqua aerobiku odciążamy układ kostno - stawowy. Jest to (między innymi) przyczyną bardzo niskiej liczby kontuzji i urazów jakich możemy doznać podczas ćwiczeń fizycznych. Zajęcia moga być różnej długości i intensywności co dodatkowo daje możliwość dopasowania ich pod konkretną grupę osób. Bogata oprawa muzyczna, obecność instruktora i fakt prowadzenia zajęć fizycznych w ciekawym miejscu (basen) może przyczynić się do wydzielania przez nasz organizm endorfin - wpływających pozytywnie na nasz nastruj i warunkujących uczucie przyjemności. Dobrą informacją jes fakt, że zajęcia tego typu o średniej intensywności mogą spalić 500 - 600 kalorii podczas jednej godziny. Warunkuje to dobry sposób do utraty zbędnych kilogramów. Poprawa krążenia, redukcja cellulitu, ujędrnienie skóry i zwiększona wydolność to jedynie zarys korzyści płynących z aqua aerobiku.


2.) Skupmy się na grupie docelowej, która szczególnie może skorzystać z tych ćwiczeń. Osoby starsze szczególnie narażone na różnego rodzaju kontuzje jako pierwsze powinny pomyśleć o tej możliwości. W wodzie nie jest możliwy upadek, potknięcie czy nabycie jakichkolwiek obrażeń skóry. Sprawia to idealne warunki do podjęcia ruchów, które poza basenem byłyby dość ryzykowne. Drugą grupą są osoby otyłe. Przewaga basenu przejawia się tu jak już pisałem w braku przeciążeń naszych stawów i kręgosłupa. Możliwe jest podjęcie wysiłku o takiej samej intensywności - jednak bez obaw późniejszych problemów np: z kolanami - wynikające ze zbyt dużej wagi własnej. Temperatura wody zwykle powoduje rozluźnienie mięśni, co z koleji powoduje znacznie mniejsze ryzyko kontuzji. Szczególne plusy płyną również dla osób, które przebyły różnego rodzaju operacje oraz dla kobiet w ciąży. W zajęciach dla tych osób, nawet w formie aqua aerobik zaleca się jednak umiarkowaną intensywność. Szczególnie kobiety ciężarne mogą odnieść znaczne korzyści dla siebie i przyszłego dziecka ze wzgledu na dotlenienie organizmu.


3.) Ciężko mówić o aqua aerobiku nie mówiąc o działaniu samej wody na nasz organizm. Przez połączenie faktu, że stawia ona opór naszemu ciału i temu, że otacza nas z każdej strony - możliwe jest ćwiczenie wszystkich, najmniejszych nawet fragmentów naszej sylwetki. Za to, jak intensywny będzie trening odpawiada szybkość ruchów pod wodą oraz stopień zanurzenia. Każdy ruch pod wodą, nawet ten który dla nas samych nie wydaje się być częścią treningu - powoduje pozytywne obciążenie dla mięśni. W basenie znacznie łatwiej utrzymać postawę pionową. Będzie to kolejny atut dla osób w podeszłym wieku i z różnego rodzaju wadami postawy czy dysfunkcjami ruchowymi. Dodatkowo osoby starsze z obniżoną odpornością organizmu nie będą narażone na wdychanie szkodliwego kurzu (który pojawia się przy treningach bez użycia wody). Także opieka osoby prowadzącej zajęcia może okazać się szczególnie przydatna.


4.) Kolejnym atutem jest różnorodność jaką możemy spotkać podczas ćwiczeń. Ilość możliwych ruchów i układów stosowanych w basenach jest praktycznie nieograniczona. Dobór odpowiedniej muzyki sprawia, że za każdym razem mamy uczucie całkowitej nowości. Nie może wkraść się więc uczucie monotonii i znużenia. Możliwe jest użycie niezatapialnych węży tzw „Noodle Workout". Innym rodzajem wykorzystania dodatkowego sprzętu są podwodne podwyższenia mocowane na dno basenu - tzw „aqua step aerobik". Bez najniejszego problemu można wykorzystać obciążenia w postaci hantli, drążków, piłek. Sama forma ćwiczeń także może być zróżnicowana - bieg w basenie, ćwiczenia siłowe, sprawnościowe - z uwzględnieniem ćwiczeń w parach. Przebieg profesjonalnego układu powienien zawierać takie elementy jak: rozgrzewka, część właściwa treningu, wyciszenie organizmu oraz rozciąganie.

Dziękuje, pozdrawiam
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6
Aqua aerobik to super sprawa, jestem co prawda osobą młodą ale też szczerze polecam. Chodziłam kiedyś w centrum a teraz mieszkam na Bemowie orientujecie się czy gdzieś na bemowie jest coś takiego organizowane?pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Marcin4_ I.H.S. TEAM
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 3745 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13799
Basen na Oławskiej na pewno ma.

...

...
Napisał(a)
Usunięty przez Koniu151 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2

Aqua-aerobik uratował mój kręgosłup!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 30 Napisanych postów 3159 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 25123
Chwaliłem się, że wyszedł w gazecie ?
Może to będzie alternatywa dla popularnego aero + siłka

http://vitamedium.pl/sport-i-rekreacja/aqua-aerobik-najbezpieczniejszy-sposob-na-zdrowie-i-smukla-figure 
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta do sprawdzenia

Następny temat

Interwały - pytanie...

injelly