SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

[art] Dlaczego szkoda czasu i zdrowia na STEPPER?

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14542

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 2015 Wiek 39 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 70904
Stepper a zdrowie

Ćwiczenia na stepperze polegają na wielokrotnym wykonaniu tych samych ruchów: naśladowanie wchodzenia po schodach.
Problem polega na tym, że przy każdym ruchu stawy kolanowe podlegają naciskowi w płaszczyźnie pionowej. Przy średnim tempie 1 ruch/sek./nogę podczas 30min treningu wykonujemy 1800 ruchów/nogę, a więc 1800 intensywnych nacisków na stawy. W momencie wejścia na 'schodek', siła grawitacji i waga ciała obciążają stawy, szczególnie kolanowy i skokowy (kostka). Obciążenia są większe niż podczas jazdy na rowerze czy ćwiczeń na maszynie eliptycznej, gdyż ruchu wykonywany jest pionowo: góra – dół.
Stepper odradzam każdemu (a w szczególności osobom borykającym się z kontuzjami stawów), komu zależy na zdrowych kolanach, pozostawmy je sprawne na kolejne kilkadziesiąt lat naszego życia.


Stepper jako forma aerobów a odchudzanie.

Prawdą jest, że stepper jest urządzeniem aerobowym. Ale:
1.Istnieją bezpieczniejsze dla naszych stawów maszyny aerobowe np. eliptyczne. Po co sobie szkodzić czy ryzykować wystąpienie kontuzji, która może wykluczyć nas z wielu ćwiczeń?

2.Inne formy aerobów jakie jak bieg w terenie, wiosłowanie na ergonometrze czy maszyny eliptyczne pozwalają ćwiczyć z większą intensywnością, skuteczniej redukując tkankę tłuszczową. Nie jest prawdą jest twierdzenie, że ćwiczenia aerobowe o niskiej intensywności (w zakresie 65-75% tętna maksymalnego) są najefektywniejsze przy odchudzaniu.

3.Aeroby generalnie są średnio skuteczną metodą odchudzania. Organizm dosyć szybko, już po kilku tygodniach przyzwyczają się do tej formy aktywności i nawet wydłużanie treningów przestaje przynosić efekty. Efektywniejszym sposobem redukowania tkanki tłuszczowej są ćwiczenia siłowe połączone z interwałami i w mniejszym stopniu aerobami. Ćwiczenia siłowe i interwały rozkręcają metabolizm i spalają kcal wiele godzin po treningu. Dodatkowo zmieniając obciążenia (w treningu siłowym), metody treningowe, strukturę interwałów dajemy organizmowi nowy bodziec do spalania tkanki tłuszczowej, łatwiej jest pokonać ew. zastoje w redukcji tłuszczu.

4.Nie ma czegoś takiego jak miejscowe spalanie tłuszczu. Tak, ćwiczenie na stepperze angażuje mięśnie pośladkowe, mięśnie uda (grupę przednią, tylną i przyśrodkową) oraz mięśnie łydki. Nie wiąże się to jednak ze spalaniem niechcianej w tych miejscach tkanki tłuszczowej.


Stepper a jędrne pośladki

1. Tu rozczaruję czytelników: stepper nie ujędrnia pośladków, nie rozbudowuje mięśni pośladkowych. Czucie mięśni podczas ćwiczenia na stepperze nie ma się nijak do poprawy ich wyglądu. Ćwiczenie nie jest na tyle intensywne, żeby doszło do uszkodzenia włókien mięśniowych i później ich odbudowy i rozwoju, a tylko w ten sposób jesteśmy w stanie ujędrnić ciało.

2.Droga do jędrnych pośladków prowadzi przez ćwiczenia siłowe na wolnych ciężarach jakich jak: głębokie przysiady ze sztangą, wykroki z obciążeniem czy rumuński martwy ciąg ze sztangą (RDL). Systematyczne intensywne treningi siłowe, pełnowartościowe posiłki i regeneracja ukształtują piękne pośladki.


Co robić, żeby schudnąć / ujędrnić nogi/pośladki/ciało?

1.Zacznij od ćwiczeń siłowych na maszynach, ćwicz całe ciało. Musisz stopniowo przygotować swoje ścięgna, stawy, mięśnie i układ krwionośny zanim przystąpisz do intensywnych ćwiczeń siłowych. Trening siłowy dla początkującej Lady przygotowała Martucca: http://www.sfd.pl/-t803543.html.

2.Zadbaj o dietę (więcej informacji w 'Co jedzą Ladies SFD?': http://www.sfd.pl/-t752315.html)

3. Załóż temat w dziale Ladies SFD, udowodnij, że zależy Ci na sportowej sylwetce – postaramy się udzielić dalsze wskazówki treningowo-dietetyczne.



Reasumując istnieją mniej kontuzjogenne i bardziej skuteczne metody: na odchudzanie, ujędrnianie pośladków, wzmocnienie układu krwionośnego czy poprawę kondycji niż stepper. Pamiętajmy, że to w jakim stopniu zrealizujemy swój cel treningowy zależy od odpowiednio dobranej (i przestrzeganej ) diety.


Rady i treningi tu prezentowane są propozycja i nie zastępują profesjonalnej porady i korekty trenerskiej. Nie odpowiadamy za kontuzje i wypadki wynikające ze złej techniki wykonywania ćwiczeń, oraz wykonywania ich wbrew zaleceniom lekarza czy fizjoterapeuty. Osoby mające zamiar wykonywać zaprezentowane tu ćwiczenia powinny pierw zasięgnąć porady kompetentnych osób na swojej siłowni lub/ i personelu medycznego.

Proszę o nie spamowanie w tym wątku

Kopiowanie części lub całości artykułu bez zgody administracji forum jest zabronione!

Zmieniony przez - 4nn w dniu 2013-04-05 14:51:27
4
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Redukcja tkanki tłuszczowej + rzeźba w 60 dni - realne?

Następny temat

proszę o pomoc przy redukcji_asia_n

Wheya