SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Fanatics of Adrenaline - Drifting

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4670

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Anatomia Driftu

1.Historia Driftingu
Drifting to z pewnością jedna z najbardziej widowiskowych dyscyplin sportu motorowego. Trudno określić dokładną datę i miejsce jego narodzin. Z pewnością były to wczesne lata 60., a areną wydarzeń były górzyste tereny okolic Nagano w Japonii. Za kolebkę driftingu uznawane są japońskie miasta Rokkosan, Hakone i Irohazaka, gdzie początkowo uprawiany był nielegalnie. W przeciwieństwie do streetracingu, „podziemny" drifting rozgrywany był na długich dystansach, początkowo polegał na jak najszybszym przejechaniu z punktu A do punktu B przy założeniu, że trasa wiodła górskimi serpentynami. Nazywano go „jazdą na krawędzi", gdyż samochody pokonujące zakręty bokiem często niebezpiecznie zbliżały się do krawędzi urwiska. Wkrótce wyścigi na górskich trasach owiała mroczna legenda, co przyciągnęło do nich kolejnych zapaleńców, chcących podnieść sobie poziom adrenaliny we krwi.

Widowiskowość sprawiła, że publika również pokochała drifting. Jednak wietrzne, górzyste okolice nie były najlepszym miejscem do obserwacji zmagań. W ten sposób technika „zoku" przeniosła się na ulice wysokozurbanizowanych japońskich miast. Tutaj czas przestał odgrywać decydującą rolę. Liczyła się reakcja publiczności, więc przejazd musiał być jak najbardziej widowiskowy. Tak zrodziła się kultura driftingowa.

Kolejnym etapem ewolucji było ucywilizowanie driftingu. „Jazda figurowa" samochodem trafiła na zamknięte obiekty. Drifting szybko zdobył tak dużą popularność, iż zdecydowano się na rozgrywanie odrębnych zawodów w tej dyscyplinie. Ikaten, bo tak nazywano rywalizację drifterów, rozgrywano w całej Japonii. Najpopularniejsza z nich nazywała się Driving Search i były to pierwsze profesjonalnie oceniane zawody. Była to też pierwsza impreza ponadregionalna. Do rywalizacji stawało szesnastu zawodników reprezentujących swoje regiony - ta tradycja przetrwała do dziś. Obecnie największe zawody to D1 Grand Prix rozgrywane od roku 1998 w Japonii oraz w Stanach Zjednoczonych. Obecnie składają się one z kilku eliminacji rozgrywanych w obu krajach i finału, w którym Amerykanie konkurują z „wielką szesnastką" z Japonii.

Drifting zdobył ogromną popularność nie tylko w Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie wydano nawet „Biblię driftu". Szybko zawojował także serca australijskich i amerykańskich tunerów. W Europie najpierw trafił do Wielkiej Brytanii, jednak najważniejsza do tej pory impreza driftingowa na starym kontynencie odbywała się pod koniec maja na torze Hockenheim w Niemczech podczas GP Tunerów. Jej początki sięgają roku 2000, a czwartą edycję Drift Competition wygrał prezes PFD, Maciej Polody.

2.Co to jest drifting?
Drifting to obecnie najdynamiczniej rozwijający się sport motorowy. Polega na celowym zerwaniu przyczepności kół samochodu przy dużej prędkości i kontrolowanie poślizgu na jak najdłuższym odcinku.

Drifting wywodzi się z Japonii, gdzie już w latach 60-tych uprawiany był na górskich serpentynach. Moda na jazdę poślizgami szybko przekroczyła granice kraju Kwitnącej Wiśni i trafiła do Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii.

To Amerykanom zawdzięczamy jego globalną popularyzację, dzięki odpowiedniej oprawie - zawody to wielki show - całe rodziny pokochały ten widowiskowy sport. Do Europy drifting w obecnej formie trafił w pierwszej połowie lat 90-tych. Uroki tego sportu docenili również Niemcy, którzy rok rocznie na torze Hockenheim organizują zawody Drift Challenge.

Popularność driftingu w Polsce niebywale wzrosła w 2004 roku, po zwycięstwie Macieja Polodego we wspomnianych zawodach Drift Challenge. W tym samym roku zorganizowano pierwsze polskie zawody, które odniosły niebywały sukces.





3.Techniki Driftu
Linking - polega na przeniesieniu większej części masy auta na przednią część pojazdu za pomocą krótkich, lecz energicznych naciśnięć pedału hamulca w momencie gdy rozpoczyna się zakręt. Wtedy koła tylnej osi tracą przyczepność i rozpoczyna się poślizg samochodu.

Clutch Kick - tzw "strzał sprzęgłem", polegający na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła, zredukowaniu biegu i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt. Powoduje to gwałtowną utratę przyczepności kół.

Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - wykonuje się ją przy wejściu w zakręt puszczając na krótko pedał gazu, efektem czego jest powstanie niewielkiej nadsterowności powodującej poślizg, który kontroluje się operowaniem pedałem gazu i kontrowaniem kierownicą. Technika ta używana jest przy większych prędkościach w łagodniejszych zakrętach.

Feint Drift - przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gwałtownie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg.

Dirt Drop Drift (Ground Drift) - polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, gdzie przyczepność opon jest dużo mniejsza, co staje się przyczyną poślizgu.

E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.

Jump Drift - tzw "podskok", wykonuje się go na zakręcie przejeżdżając przez tarkę tylnym kołem, które w tym momencie podskakuje i można dzięki temu uzyskać chwilowy brak przyczepności oraz nadsterowność samochodu.

Long Slide Drift - jest to długo trwający drift, rozpoczyna się go za pomocą np. Hamulca ręcznego dużo wcześniej przed zakrętem. Wymagana jest do tego duża prędkość samochodu.

Power Over - technika polegająca na mocnym naciśnięciu pedału gazu w momencie wchodzenia w zakręt. W skutek boksowania kół samochód traci przyczepność i przechodzi w poślizg kontrolowany. Dodatkowym efektem wizualnym jest duża ilość dymu z opon. Technikę tę można wykonać tylko jeśli auto dysponuje wysoką mocą silnika

4.Video




5.Najczęstsze auta wykorzystywane do driftingu (2WD)

Mazda rx7




Nissan s13




Nissan s14




Nissan s15




Nissan Skyline




Toyota Supra





Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-09-24 14:10:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Jakub Gracz





Data urodzenia : 02-05-1985
Miejsce zamieszkania : Polska, Poznań
Zawód: Student IV Roku Fizjoterapii
Zainteresowania : Drifting, Jazda na nartach
Samochód: BMW 325 E36







Kubę od zawsze interesowały samochody i sporty samochodowe. Jednak zakup własnego pojazdu a co dopiero udział w jakichkolwiek zawodach były tylko marzeniami. Kuba postanowił zrealizowac swoje marzenia, po czym zasilił szeregi osób wyjeżdżających na Wyspy Brytyjskie. Tam zarobił na swoje pierwsze cztery kółka. Po powrocie okazało sie, że kolega z klubu ( nie kto inny jak Łukasz "Zwierzak" Wojtczak ), sprzedaje swój dotychczasowy driftowóz. W ten sposób Jakub stał się szczęsliwym posiadaczem bordowego BMW 325i. Studencki budżet oraz pomoc znajomych nie pozwolił na gruntowne przezbrojenie autka "pod drift" lecz wystarczyło na starty w Toyo Drifting Cup w sezonie 2007.
Miniony sezon dla Kuby można uwazac za udany, zważywszy ze jest młodym człowiekiem, jest to jego pierwszy sezon, pierwsze auto jakie miał do tej pory a szóste miejsce w TDC na zawodach rozegranych w Toruniu świadczy o tym, że Kuba napewno nabrał ochoty na walke z najlepszymi w sezonie 2008 !

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2011-01-04 14:26:43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Polscy Drifterzy


Paweł Trela





Data urodzenia: 21.09.1979
Miejsce zamieszkania: Polska, Warszawa
Zawód: specjalista :)
Zainteresowania: drifting, rajdy samochodowe, snowboard, narty wodne
Samochód: Nissan 200sx s13





Przygodę z motosportem zaczął od rajdów amatorskich, za kierownicą Forda Sierry 2,9 4x4 zdobył mistrza polski pucharu polski klubów i automobilklubów. Następnie przesiadł sie do mazdy 323 GTR. Kilka startów w pucharze PZM, potem Opel Astra GSI i sezon w rajdowych samochodowych mistrzostwach Polski. W międzyczasie kilka startów w rajdowych mistrzostwach Polski samochodów terenowych. Następnie budowa auta, do którego miał sentyment - Ford Sierra i nowa pasja - drifting. Na co dzień zajmuje się przygotowywaniem aut do sportu, głównie produkcją i montażem klatek bezpieczeństwa.

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-10-05 23:55:40
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Łukasz Sosnowski





Data urodzenia: 01-12-1977
Miejscowość: Szczecinek
Zawód: Kierowca
Zainteresowania: motoryzacja
Samochód: BMW e28 540i V8





Łukasz "SOSEN" Sosnowski od początku dziejów bardzo interesował się motoryzacją, a swoją przygodę z samochodami rozpoczął od poczciwego Fiata 126p, który po lekkim przerobieniu doskonale nadawał się do bocznej jazdy po śniegu, szutrach i mokrych asfaltach.
Sosen wziął udział w kilku amatorskich imprezach rajdowych, lecz niestety pewnego razu jego waleczny "bobik" zakończył swój żywot dac***ąc na jednej z imprez.
To był koniec młodzieńczego motorsportu.
W okresie zimowym był bardzo częstym gościem na nieużywanym lotnisku, gdzie szlifował umiejętności w swoich seryjnych beemkach.
Przełomem był rok 2006 kiedy to wybrał się na pierwszą rundę driftu w Bednarach pod Poznaniem.
Podczas tych zawodów, zapadła decyzja, że prędzej czy później Sosen weźmie udział w naszej krajowej lidze driftowej i dzięki pewnemu zbiegowi okoliczności przygotował swój pierwszy poważny samochód BMW E30 335i.
Jego debiut to 8 miejsce w klasyfikacji końcowej TDC 2007.
Wraz z końcem roku sprzedał swój pierwszy driftowóz i rozpoczął przygotowanie lepszego, w postaci BMW e28 540i V8, którym to samochodem startuje w sezonie 2008. Przygotowanie auta do sportu to proces długotrwały i prawdopodobnie dopiero pod koniec tego sezonu projekt Super-Babcia będzie ukończony w 100%.


Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-10-06 00:15:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Michał Szefer





Data urodzenia: 08.11.1986 r.
Miejsce zamieszkania: Poznań
Zawód: technik nowoczesnych systemów grzewczych
Zainteresowania: Drift, Downhill oraz inne sporty ekstremalne
Samochód: Opel Omega B 3.0R6 Bi-Turbo





Michał ma 21 lat i na co dzień zajmuje się serwisem oraz budową kotłów grzewczych do dużych fabryk i domków jednorodzinnych, od zawsze interesowały go jednak sporty ekstremalne. Na początku był to downhill / freeride, co zakończyło się dość poważnym wypadkiem. Z czasem postanowił zmienić sport, na coś bardziej – względnie - bezpieczniejszego.

Wiosną 2005 roku kupił Omegę. Zawsze chciał samochód duży, wygodny, a co najważniejsze z napędem na tył. Jeździło mu się nią bardzo dobrze, jednak chciał zacząć przygodę z driftem. Na drugi samochód – taki tylko do zabawy – nie miał jednak funduszy, więc pomyślał, że może warto spróbować Omegą. Było to dość duże wyzwanie, zważywszy na to, że jak wiadomo, nikt nie startował takim „dziwnym” autem na zawodach. Mało, kto był również przychylny temu pomysłowi, twierdząc, że „to nie jest samochód do driftu”. Michał postanowił jednak spróbować.
Pierwsza jazda bokiem skończyła się na znaku drogowym gdzieś w Poznaniu...

Po tych próbach pojechał pierwszy raz na lotnisko w Bednarach. Po kilku przejazdach dowiedział się, że lepsze efekty osiągnąłby z zespawanym dryfem. Tak więc zrobił i rzeczywiście – jeździło się dużo lepiej.
Następnie, korzystając już z jakiegoś własnego doświadczenia utwardził zawieszenie i kupił pierwszy fotel kubełkowy, a jazda bokiem sprawiała mu coraz więcej satysfakcji i radości.

Pierwszymi zawodami, w których brał udział, to była runda pokazowa w Pile w 2006 roku, gdzie znalazł się na przedostatnim miejscu.
Później było już tylko lepiej. Na ostatniej rundzie TDC w Poznaniu zakwalifikował się do Top 16, co było dla niego dużym sukcesem i tym samym dobrym zakończeniem pierwszego sezonu driftingowego w życiu.

Chcąc dalej brać udział w zawodach, postanowił zwiększyć moc Omegi. Udał się do Geko Cars, gdzie koniec końcem przesiedział całą zimę. Począwszy od zamontowania nowego silnika rzędowego, wstawienia dwóch turbin oraz komputera XMS Perfect Power, uzyskano moc 352KM.
Jednak przed pierwszymi zawodami w nowym sezonie na Torze Poznań, okazało się, że samochód nie jest do końca wyregulowany, co nie pozwoliło mu zająć żadnej satysfakcjonującej pozycji. Podobnie stało się w Bydgoszczy, gdzie w dniu treningu Michał uszkodził miskę olejową.

Dopiero na zawodach w Koszalinie, Omega była całkowicie sprawna. Przejazdy całkowicie zadowalały młodego driftera, pomimo zajęcia 20 pozycji.
Po owej trzeciej rundzie TDC BartDrift zaproponował wyjazd do Nurburgring w Niemczech na International Drift Challenge (IDC). Były to pierwsze zawody po za granicami kraju Michała, które zakończyły się 4-tym miejscem.
Był to dla wielki sukces, którego zupełnie nie spodziewał się po tym wyjeździe.
Następna była Belgia. Zajął tam 10 miejsce w kwalifikacjach, jednak dalszą walkę uniemożliwił brak wymaganej tam klatki bezpieczeństwa.

Kolejnymi zawodami, w których brał udział, były już w Polsce. Dwa długie dni na Torze Poznań skończyły się dobrą 8-smą pozycją.

No koniec sezonu 2007 wybrał się do Hockenhaim do Niemiec, na ostatnią rundę IDC, gdzie zakwalifikował się do finałów, w których udział przeszkodziło uszkodzenie układu napędowego.

Nowe cele Michała na kolejny sezon, to: uzyskanie 500KM, zamontowanie układu gaśniczego, wstawienie drugiego fotela kubełkowego, pasów trzycalowych oraz zmontowanie zawieszenia KW Variant2.

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-10-06 16:42:48
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Michał Aromiński





Data urodzenia: 11.07.1981
Miejsce zamieszkania: Polska, Warszawa-Bemowo
Zawód: zawodowy kierowca, jeżdżący ciężarówką na trasie Polska-Włochy
Zainteresowania: Motoryzacja - Drifting, trochę rajdy, wyścigi, motocykle
Samochód: BMW 325 coupe z 1991





Michał, zanim zainteresował się driftingiem, próbował swoich sił za sterami polskiego Fiata 126p w KJS (wystartował w paru rundach). Później zdecydował się porzucić "karierę" kierowcy rajdowego i zajął się tuningiem (w tamtym czasie tuning w naszym kraju wyglądał tak, że do Cinquecento doczepiało się przeróżne elementy z żywicy i to był szczyt szpanu). Przeglądając setki katalogów tuningowych i inną prasę (przywiezioną z Niemiec), postanowił, że kupi swoje pierwsze porządne auto, tj.VW golf 2 GTI. Nie robił cudów z żywicy, tylko prawdziwy „German Style”, czyli nisko, szeroko, na małych, szerokich kółeczkach i Clean Look.
Póżniej tuningował jeszcze parę VW m.in. golf 1 cabrio i polo G40.
Po VW-ejach przyszedł czas na BMW. Swoje pierwsze BMW kupił od kolegi, było to pięknie odrestaurowane E21 320. Autko oczywiście nie mogło pozostać seryjne, więc zrobił „swap” na silnik 2,5 12v z E30 i jeszcze parę innych rzeczy.
Autem tym startował w wyścigach na 1/4 mili, przeważnie na lokalnych imprezach, m.in. na Opolszczyźnie, gdzie udalo mu się zdobyć 2 drugie miejsca i jedno trzecie w 3 kolejnych eliminacjach ,to były jego pierwsze większe sukcesy w sportach motorowych.
Auta BMW polubił na tyle, że wszystkie pozostałe wozy także pochodziły spod znaku biało-niebieskiego śmigła.
DRIFTING.
Driftingiem zaraził się poprzez Internet, jak chyba większość polskich drifterów.
- Filmiki z Youtube'a przeglądałem na okrągło, techniki poślizgów, duże prędkości i dym z opon, to było to! – mówi.
BMW Michała mogło się w końcu wykazać. Jazdę bokiem miał delikatnie opanowaną, tylny napęd uznał za najlepszy pomysł, jaki konstruktorzy samochodów mogli kiedykolwiek wymyślić :) Próbował swoich sił na każdym zakręcie i na każdym placu, ale dopiero gdy kupił obecne BMW, to zajął się driftingiem bardziej profi.
Postanowił, że kupi już trochę przygotowane auto (tak wydaje mi się, ze jest nieco taniej zacząć w tym sporcie, niż kupować i przerabiać wszystko od początku – powiedział)
Szukał, szukał i wybór padł na czerwone 325i coupe "BIBI'ego" (DRIFTERA z Poznania, który zmieniał auto na inne). Autko było już trochę przerobione: całe wnętrze pozbawione wszystkiego, co waży, tj. tapicerek, wygłuszeń, itd., zainstalowane 2 kubły bimarco, pasy 4 punktowe schroth i sabelt, dodatkowe wskaźniki temp. oleju i ciśnienia oleju, zawieszenie także nie obyło się bez przeróbek: skrócone i utwardzone amorki eibach, sprężyny wykonane na zamówienie, poliuretanowe elementy zawieszenia, rozporki przód i tył, został zaspawany tylny most "elektroszpera" i zmieniony wydech. Silnik, póki co został seryjny, ale w planach jest turbo lub technika z M3.


Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-10-06 17:03:18
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Dariusz Matyjaszek





Data urodzenia:05.12.1978
Miejsce zamieszkania: Polska, Słupsk
Zawód: Truck driver
Zainteresowania: Motoryzacja , Drifting , Rajdy , nowe technologie
Samochód: BMW E36 M3





Zaczęło sie śmiesznie. Do wracającego ze Szwecji Łysego ,zadzwonił kolega i powiadomił go ,że w Poznaniu będą sie zawody driftingowe.. Jego odpowiedź była taka: A co to jest drifting?? No i się zaczęło :) . To był rok 2005 .Na pierwsze zawody przyjechał BMW E36 325i całkowicie seryjnym. Zdobył wtedy 8 miejsce. Po tych zawodach już wiedział, że to jest to co chcę robić. Zaczął szykować auto pod drift. Szpera, zawieszenie, wszystko na co finanse pozwalały.W 2006 roku jeździł na wszystkie zawody w Polsce, ale szybko się okazało że tym autem już dużo nie zdziała, więc zaczął myśleć o turbo, ale trafiła się za małe pieniądze M3 i nie zastanawiając się zbyt długo nabył swój obecny driftowóz.W 2007 uczył się auta . Po sezonie 2007 kolejna decyzja: Przerabia auto tylko pod drift. Kompletnie puste, klatka, kubełki, zawieszenie, moc. Auto jeszcze w trakcie przeróbek ,ale już wkrótce poznamy efekty i opiszemy samochód na driftingo .

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-10-11 11:05:13
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Łukasz Wojtczak





Data urodzenia:28.05.1978
Miejsce zamieszkania: Polska, Poznań
Zawód: "Wolny"
Zainteresowania: Motoryzacja , Drifting , Rajdy , nowe technologie
Samochód: Nissan 200sx s13





Debiut Zwierzaka w 2006 roku nie naleźał do szczęśliwych , 12 miejsce w klasyfikacji generalnej spowodowane było bardziej pasmem awarii niź groźną konkurencją w pierwszym sezonie „prawdziwego ślizgania w PL“
Pierwsze auto jakie posłuźyło mu za driftowóz to dobre , sprawdzone , niezabijalne BMW 325 E36 żony zwierzaka.
Niskie zawieszenie oraz ryczący wydech spowodowało ,iż Roma (żona) nie miała innego wyjścia jak kupić sobie inne auto do jazdy na codzień. Pech chciał ,ze był to Nissan 200sx...
Piękny Nissan 200sx kupiony przez żone został wiec również przejęty i niestety od razu odmówił współpracy. Zakończyło to rywalizację w sezonie 2006.

Sezon 2007 zaczął sie niespodziewanym zwycięstwem w pierwszej eliminacji PFD. Jeszcze tylko raz udało mu się stanąć na pierwszym stopniu podium na zawodach w Toruniu. Sezon zamknięty na drugim miejscu ze stratą 1pkt .
Biorąc pod uwagę atak „terrorystyczny“ oraz awarię na finałowych zawodach możemy uznać to za rewelacyjny wynik.
W sezonie 2008 ,Zwierzak nareszcie będzie jeździł przygotowanym profesjonalnie samochodem. Za modyfikacje jego auta będzie odpowiadała firma promotor ,co z pewnością uczyni go jeszcze groźniejszym przeciwnikiem.

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2010-10-11 11:21:01
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Ronald Krzemiński





Data urodzenia:14.05.1980
Miejsce zamieszkania: Sochaczew, Polska
Zawód: Specjalista do spraw kilentów kluczowych
Zainteresowania: Motoryzacja, narty, podróże
Samochód: Nissan 200SX S14a







Rolanda Krzemińskiego pamięta każdy, kto kiedykolwiek interesował się motocyklowymi wyścigami na dystansie 1/4 mili. To właśnie Rolek był pierwszym motocyklistą, który zastosował w swojej maszynie przedłuzony tylny wachacz zapobiegający podnoszeniu się przedniego koła podczas dynamicznego przyspieszania. To właśnie Rolek był pierwszym motocyklistą, który motocyklem pokonał 1/4 mili w czasie poniżej 10 sekund. To właśnie Rolek zawstydzał właścicieli potężnych Suzuki Hayabusa z silnikami o pojemności 1300 cm3, pokonując ich regularnie swoim Suzuki GSXR 1000. Poza wyścigami równoległymi Rolek startował również w motocyklowych wyścigach torowych w klasie "Pretendent".

Teraz Rolek porzuca wyczynowa karierę motocyklową na rzecz driftingu. Prostą o długości 402,336m zamienia na kręte tory, a Suzuki GSXR 1000 zamienia na Nissana 200SX S14a. Są jednak w przypadku Rolka rzeczy, które nie zmienią się na pewno - to jego niezwykła ambicja w wyznaczaniu sobie sportowych celów oraz godna podziwu determinacja w realizacji wszelkich zamierzeń. Jakie skutki przyniesie takie połączenie? Przekonamy się już w sezonie 2008, kiedy to po raz pierwszy w polskim drifcie wystartuje motocyklowy Mistrz prostej.


Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2011-01-04 13:50:54
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Konrad "Makinen" Hetman





Data urodzenia:16.03.1981
Miejsce zamieszkania: Warszawa, Polska
Zawód: Prawnik
Zainteresowania: Motoryzacja, nurkowanie
Samochód: BMW Z4 3.







Makinen jeszcze nigdy nie startował w żadnych zawodach driftingowych. Jakby tego było mało, nigdy nie startował w żadnym sporcie motorowym! Cały jego dorobek to jednorazowe uczestnictwo w próbie czasowej podczas zlotu BMW MPower. Co więc robi na driftinGO.pl? Makinen to bez wątpienia jeden z najzdolniejszych debiutantów końca sezonu 2007. Pojawił się na treningach driftu w Sochaczewie jako zupełnie nieznany nikomu "gość z czarnego Z4" i od pierwszego przejazdu prezentował naprawdę niezły poziom driftingowych umiejętności. Jego samochód jest niemal całkowicie seryjny i pozbawiony jakiejkolwiek blokady mechanizmu różnicowego, co czyni drifting dużo trudniejszym, niż w przypadku aut, które mają szperę. Mimo to spiny w wykonaniu Makinena należą do rzadkości. Już wkrótce Makinen zasiądzie w samochodzie przygotowanym tylko i wyłącznie do driftingu... Czy w pierwszych swoich zawodach osiągnie spektakularny sukces? Przekonamy się już na wiosnę...

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2011-01-04 14:03:19
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Michał "OBEBO" Przybylski





Data urodzenia:19.11.1979
Miejsce zamieszkania: Warszawa, Polska
Zawód: Spedytor
Zainteresowania: Kobiety o kręconych blond włosach, Motoryzacja, Dobra impreza
Samochód: Mercedes Benz 190E 2,5 16V Turbo STR8







Jest takie miejsce, w którym Obebo czuje się naprawdę dobrze - to fotel kierowcy w szybkim Mercedesie. Jeśli chodzi o miejsce obok, to najlepiej było by, gdyby było one zajęte przez piękność o kręconych blond włosach. Więcej OBEBO do szczęścia nie potrzebuje. Są jednak sytuacje, w których wpada on w prawdziwą euforię - każdy, najmniejszy nawet, sukces, każdy kolejny osiągnięty cel na driftingowej trasie, jest dla niego powodem do ogromnej radości. Jak dotąd nie święcił wielkich triumfów... Mimo to jego historyczne zwycięstwo nad Adrianem Korsunem, prowadzącym czterystukonne BMW M5, przeszło do historii polskiego driftingu. Obebo dysponował wtedy silnikiem o mocy 170KM, a jego Mercedes pozbawiony był szpery. Mimo to po wyrównanym pojedynku zwyciężyło właśnie auto z gwiazdą na masce i z OBEBO za kierownicą. Z pewnością w przyszłości czeka nas jeszcze wiele wspaniałych driftingowych występów, z jego Mercedesem w roli głównej.

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2011-01-04 14:12:22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 1073 Wiek 35 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 7939
Karolina Pilarczyk





Data urodzenia : Tak jak u każdej kobiety - 18 lat temu. Zawsze!
Miejsce zamieszkania : Warszawa, Polska
Zawód: Client Key Account Manager
Zainteresowania : Motoryzacja, ze szczególnym uwzględnieniem sportów motorowych.
Samochód: BMW E36 Coupe - "Laleczka"







KJS:
- Puchar za zajęcie II-go Miejsca w 3-ciej klasie RALLY PŁOŃSK 2003 AK CENTRUM
- Puchar za zajęcie III-go miejsca w 2-giej klasie w 2003r AK Rzemieślnik
- Puchar dla najlepszej kobiety kierowcy w rajdzie w 2003r AK CENTRUM
- Starty w amatorskich rajdach organizowanych przez AUTOMOBILKLUBY: Polski, Centrum, Rzemieślnik.

Wyścigi równoległe:
- Starty w wyścigach równoległych organizowanych przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego
- Medal za zajęcie I-go miejsca w klasie MAXI+ w 2006r Zlot w Starachowicach
- Puchar za zajęcie II-go miejsca w klasie PROFI+ w 2005r SEAT RACING CUP
- Starty w wyścigach równoległych organizowanych przez Kluby Tuningowe z całej Polski

Drifting:
- Starty w zawodach driftingowych organizowanych przez Polską Federację Driftingu.

Inne:
- Prowadzenie szkolenia z jazdy sportowej dla firmy handlowej w 2002r

Karola to prawdziwa motoryzacyjna kobieta - orkiestra.
- W 1997 roku kupuje swój pierwszy samochód - ZAZ Tavria.
- Po dwóch latach rezygnuje z dalszego użytkowania fenomenalnego ukraińskiego wynalazku i przesiada się na Daewoo Lanosa.
- W roku 2000 rozpoczyna starty w KJSach za kierownicą Daewoo Lanosa
- W latach 2005-2007 startuje w wyścigach równoległych, m.in. w eliminacjach Wyścigowych Równoległych Mistrzostw Polski, oraz w rozgrywanym na kielecczyźnie pucharze Motokopytko. Podczas jednej z rund zawodów z serii "Motokopytko" wygrywa w swojej klasie.
- Od roku 2004 interesuje się driftingiem, a w sezonie 2006 rozpoczyna starty w zawodach z serii Toyo Drifting Cup. W sezonie 2007 jest jedną z dwóch aktywnych drifterek
- Od połowy sezonu 2007 organizuje dla wszystkich chętnych treningi driftingu w Sochaczewie pod Warszawą.

Poza działalnością sportową Karola zajmuje się również dziennikarstwem motoryzacyjnym. Ma na swoim koncie publikacje m.in. w kobiecym serwisie internetowym na temat motoryzacji oraz w magazynie motoryzacyjnym "Wysokie obroty". W 2006 roku na antenie TELE 5 prowadzi motoryzacyjny program "AUTO-MOTO-EXTREME". W 2007 roku współtworzy relacje video z zawodów drifingowych dla jednej z telewizji internetowych.

Zmieniony przez - aiiasse w dniu 2011-01-04 14:18:27
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Fanatics of Adrenaline

Następny temat

EXPANDER !

WHEY premium