Narodowość: Australia
Data urodzenia: 27 sierpnia 1976 (33 lata temu)
Miejsce urodzenia: Queanbeyan, Nowa Płd. Walia
Miejsce zamieszkania: Aylesbury (Wielka Brytania)
Oficjalna strona www: www.markwebber.com
Stan cywilny: Kawaler
Wzrost: 184 cm
Waga: 74 kg
Pierwsze zgłoszenie: GP Australii - 3 marca 2002
Ostatnie zgłoszenie: GP Malezji - 4 kwietnia 2010
Pierwsze zwycięstwo: GP Niemiec - 12 lipca 2009
Ostatnie zwycięstwo: GP Brazylii - 18 października 2009
Pierwsze pole position: GP Niemiec - 12 lipca 2009
Ostatnie pole position: GP Malezji - 4 kwietnia 2010
Webber bardzo wcześnie rozpoczął swoją przygodę ze sportem. Swoje dzieciństwo spędził jako chłopiec od piłek w pierwszoligowym zespole rugby, Canberra Raiders.
Jak dla większości przyszłych kierowców F1, jego przygoda ze sportami samochodowymi rozpoczęła się od kartingu.
Sukcesy w swoim kraju pomogły mu awansować do Formuły Ford, gdzie także odniósł kilka zwycięstw, wliczając wygraną w Adelajdzie w 1995 i trzecie miejsce na festiwalu Duckhams Formula Ford Festival w Brands Hatch, podczas jego międzynarodowego debiutu.
Jego potencjał został zauważony przez lidera Formuły Ford, Van Diemen i został on zatrudniony na sezon 1996. Ale stało się to dopiero po jego wygranej w inauguracyjnym Grand Prix Melbourne w Formule Holden.
Jego pierwszy sezon w europejskich wyścigach był udany. Sezon ukończył na drugim miejscu w Brytyjskiej Formule Ford, wygrywając czterokrotnie.
Dzień po sukcesie na festiwalu Mark przeszedł pomyślnie testy dla zespołu Alan Docking, startującego w Formule 3. W zespole tym spędził cały sezon 1997.
Jego sukcesy w Formule 3 doprowadziły do podpisaniu kontraktu z AMG i występach w FIA GT Championship w 1998 roku.
Po odrzuceniu kontraktu z zespołem Arrows w lipcu 2000, Webber wziął udział w trzydniowych testach stajni Benetton na torze Estoril. Okazał się lepszy od Giancarlo Fisichelli i Ralfa Schumachera. Jego imponujące osiągi zapewniły mu posadę oficjalnego kierowcy testowego w zespole w sezonie 2001.
W sezonie 2002 rozpoczął pracę dla zespołu Paula Stoddarta, Minardi. Pomimo bardzo słabego bolidu został najlepszym debiutantem sezonu. W jego debiutanckim Grand Prix, w rodzinnej Australii, zajął piątą pozycję, zdobywając dla Minardi pierwsze punkty od sezonu 1999. Stał się tym samym jednym z czterech australijskich kierowców, którzy zdobyli punkty w Formule 1.
Od sezonu 2003 został głównym kierowcą zespołu Jaguar Racing. Zdobył dla stajni 17 z 18 zgromadzonych przez nią punktów i zajął dziesiątą pozycję w klasyfikacji.
W sezonie 2005 został kierowcą zespołu BMW.Williams F1 Team, jego partnerem został Nick Heidfeld. Jego debiut w stajni, który przypadł na Grand Prix Australii był udany, zajął 5 pozycję.
Jednak największym sukcesem Webbera było trzecie miejsce w Grand Prix Monako, co było jego pierwszym podium w karierze. Ostatecznie zajął jednak dziesiąte miejsce w klasyfikacji końcowej będąc przed swoim zespołowym partnerem Nickiem Heidfeldem, który doznał kontuzji. W kolejnym roku ponownie reprezentował barwy zespołu Williams. Tym razem jego partnerem był debiutant Nico Rosberg. Mimo dość mocnego bolidu Australijczykowi udało się zdobyć zaledwie siedem punktów. Głównym tego powodem były zawodne silniki Coswortha. Sezon ukończył na czternastej pozycji w klasyfikacji generalnej.
Od sezonu 2007 reprezentuje barwy zespołu Red Bull Racing, co w pewnym sensie można nazwać powrotem do byłego zespołu (Red Bull Racing jest przekształconym Jaguarem). Debiutancki rok w austriackim zespole mógł zaliczyć do dość udanych.
3 lipca 2008 ogłoszono, iż Mark Webber będzie kierowcą tego zespołu również w sezonie 2009 mając za partnera Sebastiana Vettela, który zastąpił odchodzącego na sportową emeryturę Davida Coultharda. Podczas GP Niemiec 2009 zdobył swoje pierwsze Pole Position w Formule 1 i odniósł pierwsze zwycięstwo.
http://www.f1wm.pl/kierowcy/?id=mweb
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mark_Webber
http://www.markwebber.com/
Zmieniony przez - Andromedaa w dniu 2010-04-04 21:06:07