SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

białko i nie tylko <pasuje także do działu odżywki i suplementy>

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1338

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 30 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 99
Jeżeli chodzi o nas kulturystów to nie brzmi to najlepiej, wystarczy na spytać kilkunastu adeptów kulturystyki jaki składnik w odżywianiu jest najważniejszy? Odpowiedź byłaby jednogłośna: białko. Jednak nadmierne spożycie białka w diecie może być czynnikiem hamującymproces rozwoju umięsnienia <rozwój umięsnienia to główny cel większości osób ćwiczących na siłowni, masa mięśniowa ponad wszystko>. Nadmiar białka chroni przed katabolizmem to jednak nie powoduje reakcji anabolicznych. Dlatego spożywanie białka ponad miarę, nie jest sensowne <wydawanie pieniędzy w błoto>. Spożycie dużej ilości biała <roślinnego i zwierzęcego, kilka moich ostatnich postów dotyczyło: izolatu biała sojowego i wpc pietruszki <ten post to akurat żart czyli zaśmiecanie forum> powoduje zwiększenie metabolizmu, przemiany aminokwasowe są wymagają wydatkowania dużej ilości energi, a co również bardzo ważne obciążają nasz organim np. nerki. Podwyższenie przemiany materi = utrudnienie w przyroście masy ciała. Inną bardzo ważną kwestią jest to iż nadmiar białka występuje najczęściej równocześnie z niedoborem węglowodanów (dlatego posiłek potreningowy czyli np. odżywka gainer zawiera ok. 13-30 procent białka, a nie 80), w takiej sytuacji aminokwasy (białko) jest zużywane jako źródło energi. Niestety jest bardzo słabym paliwem energetycznym. Z 1g białka można uzyskać ok. 0,8 efektywnej energii. Z węglowodanów uzyskujemy czterokrotnie, a z tłuszczy dziewięciokrotnie więcej energi efektywnej. Dlatego najpierw zaspokajamy zapotrzebowanie na węglowodany/tłuszcze, a dopiero później na białko. Mało węglowodanów = mało glikogenu w mięśniach i wątrobie, prowadzi to do szybkiego zużycia glikogenu. Max. 2,5g białka na kilogram jest wystarczające. A wg niektórych specialistów od 1,6 do 2,0 białka na kilogram masy ciała.
Dlatego należy pamiętać o:
spożywaniu posiłków węglowodanowo-białkowych, gdyż cukry zawarte w preparacie dostarczą odpowiedniej energi, wzmagają wydzialanie insuliny <węglowodany złożnone = brak "skoków" insulinowych, co jest bardzo ważne>. Uzupełniamy białko i cukry a to jest najważniejsze.
Dlatego odżywki typowo masowe tzw. gainery cieszą się największym powodzeniem. Połączenie maltodekstryny + białka to jest to <13-20 procent dla osób z szybkim metabolizmem i ok.20-40 dla osób z wolnym metabolizmem. Ale nie ma co przesadzać z odżywkami. Płatki, chleb, ryż, kasze i makarony to podstawa węglowodanów; mleko,soja,soczewica + mięso <wieprzowe, wołowe -> odpowiednio przygotowane> to podstawa dobrej i efektywnej diety która da swoje efekty. W połączeniu z odpowiednim treningiem i regeneracją końcowy efekt w postaci większch mięśni, większych nie przez to iż zwiększyliśmy masę tłuszczową, ale przez najprawdziwszy rozrost nasze muskulatury, a o to nam chodzi Panowie Kulturyści.

Po treningu węglowodany proste, chleb razowy i inne węglowodany złożone nie są polecane ze względu na zawartość błonnika który utrudnia wchłanianie białka. Jednakże nie zapominajmy że każdy inny posiłek <oprócz po treningowego> powinien charatkeryzywać się złożonymi węglowodanami które są dobrym paliwem dla Naszych kochanych mięśni. Stałe uwalnianie energi powoduje nieprzerwane dostarczenie energi do mięśni, uzupełnienie glikogenu w wątrobie i mięśniach z nadwyżką. A jakby nie było glikogen w mięśniach wiąże się z wodą. Dlatego między innymi w okresie wakacyjnym (beztreningowym) spadają nam obwody => zmniejsza się ilość gromadzonego glikogenu, czyli też spada ilość wody w mięśniach.
Proszę innych użytkowników o rozwinięcie artykułu i konstruktywną krytykę, która pozwoli mi tworzyć jeszcze lepsze artykuły. W skali od 1 do 10 za artykuł wystawiam sobie 5. Pozdrawiam.

nie każda szara masa ma coś wspólnego z mózgiem

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 293 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1529
....

studentkat=studentkob=studentcat ......
Ban gwarantowany

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Tydzien wakacji - co jesc ??

Następny temat

Jaką diete połączyc z Thermo Fat Burner?

nutlove nowy