SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Zapotrzebowanie kcal i makro podczas odchudzania kobiety po 40tce.

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 279

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 42 lat Na forum 164 dni Przeczytanych tematów 106
Dzień dobry,

Potrzebuje Państwa podpowiedzi odnośnie mojego zapotrzebowania kcal i makro podczas redukcji. Mam 42 lata (kobieta) , 162 cm, 60.6 kg. Od ponad 2 mcy ćwiczę regularnie w domu: 5 x w tyg. z Chodakowską ok 30-45 min skalpel na zmianę 30 minutówki (intensywny trening)i min. 1-2 w tyg.dodatkowo rower 15 km bez przerw. Do tego zwykłe prace domowe i ogrodowe.Praca zawodowa siedziąca. Korzystam z app fitatu. Chcę schudnąć wstępnie do 53 kg, choć 50 kg było by idealnie :). Miałam przerwę od intensywnych ćwiczeń ok 4 lata (zerwany 2głowy uda, zerwany ACL-jestem po reko, i miałam też uraz kręgosłupa szyjnego w wypadku kom. ) i w tym czasie przytyłam. Sama schudłam naście kg na diecie, w której po prostu ograniczyłam kcal i jakoś to w miarę szło. Chodziłam na spacery, korzystałam też sporadycznie z bieżni. Co jakiś czas miałam "odpust", ale po nim zawsze wracałam do "diety"(wyniki badań miałam ok).
Fitatu wskazuje mi 1000-1274 kcal, by zrzucić 1kg.tygodniowo.
Kupiłam u Was białka sfd econo, kreatynę i od ponad tyg. przyjmuję. W zeszłym tygodniu jadłam ok 1065-1185kcal ćwicząc. B:30, T:20,W:50 i w tydzień spadł mi 1 kg, ale waga skakała tj. 200 g w dół, 100g w górę i zaczęłam się zastanawiać, czy nie jem jednak za mało... Zwolnił mi chyba też metabolizm ;) Od wczoraj makro ustawiłam 23%,20%,57% przy kcal 1274 (ciut więcej), ale wciąż tak jak podpowiada fitatu,i dziś na wadze zamiast mniej to 200g w górę. Może panikuję na zapas. Nie wiem czy dobrze to ustawiam, bo czytałam, że białka powinny być min 1.5 g na 1 kg, a ja zmieniłam na 1.2 g. Nie wiem, czy ilość kalorii nie jest za mała, bo mam wrażenie, że stoję w miejscu.
Chcę zrzucić zbędne kg, a nie chcę być bez mięśni :)

Ps.Suplementuję się omega3, magnezem i d3+k2 od Was.

Z góry dziękuję za odpowiedź/naprowadzenie mnie na prawidłowe tory :)

Pozdrawiam



Zmieniony przez - Dagi78 w dniu 2020-05-25 08:13:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Administrator
Ekspert
Szacuny 568 Napisanych postów 1037 Wiek 24 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 35158
Witam,
w Pani przypadku schodzenie poniżej 1500 kcal jest absolutnie złym pomysłem, który z pewnością odbije się na zdrowiu i estetyce sylwetki. Tak niskie kalorie przyczynią się do problemów hormonalnych a także do pogorszenia się jakości skóry włosów i paznokci.

Oprócz tego takie podejście do diety jest destrukcyjne dla mięśni, które nadają ciału jędrność, gdyż stosując tak niskie kalorie, zwyczajnie mówiąc tracimy więcej mięśni niż tłuszczu.

Treningi z Chodakowską są lepsze niż żadne. Jednak najlepszym rozwiązaniem w warunkach domowych będzie trening z obciążeniem/oporowe lub z gumami. Niżej przedstawiam kilka rozwiązań.

https://www.sfd.pl/art/Fitwoman_uroda_/Trening_z_gumami_oporowymi._Czy_takie_ćwiczenia_przynoszą_efekty_-a4593.html
Trening który proponuje na video Kinga jest świetnym przykładem.

Jeśli chodzi o białko, to jest ono strategiczne podczas programu redukcji tkanki tłuszczowej. Badania naukowe pokazują, że najlepiej na redukcję tkanki tłuszczowej i utrzymanie mięśni wpływa ilość białka utrzymywana na poziomie 30% utrzymywanych kalorii w ciągu dnia. O zaletach stosowania białka możemy przeczytać w poniższych artykułach.

Polecamy również: Czy koktajle proteinowe pomagają schudnąć i stracić tłuszcz z brzucha?


https://www.sfd.pl/art/Suplementy/Białko_a_odchudzanie._Termogeneza_po_białku!_-a4648.html

Na tą chwilę sugeruję podnieść kalorie do minimum 1500 i rozważyć zastosowanie spalacza tłuszczu.
Proszę też pamiętać, że pośpiech w odchudzaniu jest absolutnie zły. Utraconą w szybkim tempie wagę niezwykle trudno utrzymać.

1

Pozdrawiam,
Inez Gorońska Mistrzyni Polski Bikini fitness
https://www.instagram.com/inezgoronska/?hl=pl 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 42 lat Na forum 164 dni Przeczytanych tematów 106
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Już od jutra ustawiłam sobie 1500 kcal, 30 % B, a tłuszczu ile 20%, czy więcej? Kupiłam u Was Redox Extreme. Mam nadzieję, że dobrze wybrałam :) Czy kreatynę i bcaa powinnam teraz odstawić?

Bałam się obciążeń z uwagi na przebyte urazy. Długo miałam problem z chodzeniem. Teraz już potrafię bez bólu ćwiczyć, odzyskuję mięśnie w nogach, więc spróbuję ostrożnie rownież nowych ćwiczeń.



Zmieniony przez - Dagi78 w dniu 2020-05-25 23:03:56

Zmieniony przez - Dagi78 w dniu 2020-05-26 11:02:15
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Administrator
Ekspert
Szacuny 568 Napisanych postów 1037 Wiek 24 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 35158
Kreatyna może zostać podczas redukcji, ale utrzymywałabym ją na poziomie 2-3g max w Pani przypadku. Reszta suplementów może zostać. Co do tłuszczu... 20% tłuszczu będzie ok ;)
1

Pozdrawiam,
Inez Gorońska Mistrzyni Polski Bikini fitness
https://www.instagram.com/inezgoronska/?hl=pl 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co ćwiczyć? Jak ćwiczyć?

Wheya