www.wygralije.pl
Co to jest "Wygraj Ligę"?
"Wygraj Ligę" to kontynuacja "Piłkarzyków Wygraj Ligę" - największego piłkarskiego konkursu w Polsce. "Piłkarzyki Wygraj Ligę" powstały w 2005 r., w wyniku połączenia dwóch kultowych gier: "Piłkarzyków" - organizowanych przez portal Gazeta.pl i "Wygraj Ligę" - grę "Gazety Wyborczej"
Na czym polega gra?
Gra polega na stworzeniu i prowadzeniu wirtualnej drużyny piłkarskiej, złożonej z piłkarzy Orange Ekstraklasy. Osiągnięcia uczestnika konkursu zależą od wyników, jakie uzyskają wybrani przez niego zawodnicy w prawdziwych meczach ligowych. Gra stwarza więc niepowtarzalną okazję sprawdzenia się w roli prezesa i menedżera profesjonalnego klubu piłkarskiego.
==PUNKTACJA==
Punkty bramkarzy
Bramkarze otrzymują punkty za występ w meczu, mecz bez straty gola, zwycięstwo drużyny oraz za obronę rzutu karnego. Mogą jeszcze otrzymać punkty za bramkę i asystę.
Dotychczas w Wygraj Ligę rzadko zdarzyła się żeby bramkarz zdobył gola bądź zaliczył asystę. Ale kto wie, może w tej edycji znajdzie się bramkarz, który niczym Hans-Jorg Butt z Bundesligi będzie etatowym egzekutorem rzutów karnych.
Wybór piłkarza na tę pozycję jest zawsze trudny. Ciężko jest przewidzieć, czy dany zespół zachowa czyste konto.
Bramkarz w meczu z czystym kontem i zwycięstwem swej drużyny może otrzymać 6 punktów.
Punkty obrońców
Obrońcy otrzymują punkty za występ w meczu, mecz bez straty gola, zwycięstwo drużyny. Otrzymują też znaczną liczbę punktów za bramki (6 pkt.) i asysty (3 pkt.). Tracą natomiast za stracone bramki (minus jeden z wyłączeniem pierwszej). Oczywiście obrońcy muszą uważać też na żółte i czerwone kartki. Czasami lepiej wybierać obrońców z gorszych zespołów, ale grających ofensywnie niż tych z lepszych klubów, tracących mało goli.
Obrońcy najbardziej narażeni są na faule i żółte kartki, często muszą z tego powodu pauzować. Dlatego warto wybrać do naszego składu więcej wartościowych obrońców, których możemy wymieniać w pierwszym składzie w trakcie rundy.
Punkty pomocników
Pomocnicy otrzymują punkty za występ w meczu, zwycięstwo drużyny. Tracą natomiast za kartki.
W tej formacji najlepiej wybierać takich piłkarzy, którzy często zaliczają asysty (2 pkt.). Dobrze też, gdy wybrani przez nas pomocnicy zdobywają gole (5 pkt.). I dobrze byłoby, gdyby grali w klubie, który traci mało goli (1 pkt.)
Punkty napastników
Wielu graczy Wygraj Ligę twierdzi, że obsada pozycji ataku jest najważniejsza. Najczęściej wybieramy do gry trzech napastników licząc, że jak najwięcej z nich zdobędzie bramkę (4 pkt.).
==SZCZEGÓŁY PUNKTACJI==
Bramki:
Napastnik - 4
Pomocnik - 5
Obrońca - 6
Bramkarz - 10
Asysty:
Napastnik - 2
Pomocnik - 2
Obrońca - 3
Bramkarz - 5
Mecz bez straconej bramki:
Bramkarz - 3
Obrońca - 3
Pomocnik - 1
Obrona rzutu karnego:
Bramkarz (każdy) - 5
Udział w meczu:
Od początku - wszyscy - 2
Z rezerwy - wszyscy - 1
Zwycięstwo drużyny:
Wszyscy - 1
Strata bramki:
Bramkarz - minus 1 (z wyłączeniem pierwszej bramki)
Obrońca - minus 1 (z wyłączeniem pierwszej bramki)
Żółta kartka:
Wszyscy - minus 1
Czerwona kartka:
Wszyscy - minus 3
Nie wykorzystany rzut karny:
Wszyscy - minus 5
Gol samobójczy:
Wszyscy - minus 5
Spowodowanie rzutu karnego:
Wszyscy - minus 2
Prowizja za sprzedaż zawodnika:
Od pierwszej kolejki za każdego piłkarza - minus 1
Kapitan:
Piłkarz który ma cechę "kapitan drużyny" - liczba punktów razy 2
Asysta punktowana jest podobnie jak u pomocników - dwoma punktami.
Doradca w dziale ,,Piłka nożna''
Nagrody w Typerze sfd.pl funduje Sklep Kibica http://www.ISS-sport.pl