SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Glukoza, sacharoza, fruktoza... Różnice.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 9015

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 882 Napisanych postów 3203 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 58687
Witam!

Czytam z ciekawości różne tematy i nie potrafię cały czas zrozumieć różnic (ze względu na oddziaływanie na nasz organizm i insulinę).

Najczęściej możemy się spotkać z tego co wnioskuję z sacharozą, glukozą oraz fruktozą.
Możecie jakoś zgłębić ten temat ze względu na oddziaływanie na nas, ilości zalecane (lub nie), insulinę, porę spożycia itd?

Pozdrawiam!
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 136 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1748
Nie rozumiem o co pytasz w sumie. To co podałeś to cukry proste, łatwo i szybko przyswajalne przez organizm, Sacharoza jak każdy wie to nasz zwykły kochany przez nie których cukier buraczany czy trzcinowy ;p, fruktoza znajduje się z tego co pamiętam w owocach, a glukoza jest najłatwiej przyswajalne i najszybciej podnosi cukier we krwi, stąd cukrzycy dostarczają sobie glukozy gdy poziom cukru jest za niski, dodatkowo glukoza znajduje się w miodzie i chyba tez niektórych owocach jak winogrona. Ilości zalecane i kiedy stosować... gdy potrzebujesz szybkiej dawki energii, w czasie maratonu można zjeść sobie np. bananka, aby mieć dalej siłę biec. Dla osób ćwiczących na siłowni chyba najlepszym wyjściem spożywania cukru prostego jest czas zaraz po wysiłku siłowym, a przed spożyciem jakiegoś białka. Bo jak wiadomo mimo iż przestaliśmy ćwiczyć mięśnie nadal wykorzystują energię przez jakiś czas, nie jest z nimi jak z aero przestajesz leciec i po 5 minutach basta, dlatego lepiej poświęcić cukier prosty na to z owocu czy łyżeczki miodu, aniżeli palić białko z np. odżywki, które powinno posłużyć raczej do odbudowy mięśnia,a nie iść na "przemiał" ;p
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 882 Napisanych postów 3203 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 58687
W sumie o taką odpowiedź mi chodziło.
Podsumować możemy, że zwał jak zwał, niezależnie od pochodzenia są to cukry proste, z wysokim IG, dostarczające szybkiej energii (tym samym wyrzutu insuliny) oraz "niezdrowe" do stosowania w nadmiarze w diecie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 136 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1748
Czy nie zdrowe no cóż, zależy, jak wszystko cukry proste mogą być nie zdrowe. Możesz się na nich upaść,a możesz i zjadać ich całkiem sporo i trzymać formę. Wszystko zależy od Twojego zapotrzebowania kalorycznego i czy naprawdę potrzebujesz szybkiej natychmiastowej energii. Piłkarz w przerwie meczu zje batona i jest git, bo to zaraz wszystko w drugiej połowie spali na bieżąco. Ale taki Kowalski co mecz ogląda, w przerwie zje batona, dostanie zastrzyk cukru, który się nie spali no bo chłopina siedzi na kanapie i czasem coś sobie krzyknie do TV, i co się dzieje z takim nadmiarem cukru, no właśnie magazynuje się w postaci tłuszczu. Dlatego bardziej zalecane jest jedzenie węgli złożonych ryżu, kaszy (cukier też węgiel :P), który wchłania się dłużej, i syci na dłużej(pewnie każdy zauważył że po słodkim czasem ma się ochotę na więcej, no bo ilościowo/masowo taki batonik duży nie jest ;p i gdzie chłop 80 kg snickersem się naje..) Węgle złożone wchłaniają się dłużej przez co nie ma natychmiastowego nadmiaru kalorii w organizmie, dzięki czemu spokojnie na bieżąco mogą one być palone w czasie tych kilku godzin między posiłkami.

Zmieniony przez - Kealn w dniu 2012-08-02 14:06:52
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak najlepiej przybrać na masie ?

Shaker