SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta dla grupy krwi AB

temat działu:

Leksykon Diet

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 14298

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7359 Napisanych postów 68920 Wiek 32 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 914160
OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/14

Dieta dla grupy krwi AB

Grupa krwi AB jest wg autora „najmłodszą" grupą krwi, która powstała zaledwie 12 wieków temu, na skutek krzyżowania się ludów posiadających grupę krwi A i B. Jest uważana za najlepiej przystosowaną do współczesnych czasów, a jednocześnie najrzadziej występującą wśród populacji ludzkie (około 5% na świecie)j. Preferencje pokarmowe są swoistą mieszanką preferencji dla grup krwi A i B, trudno jest zatem sformułować jednoznaczne reguły. Jednakże układając dzienny jadłospis należy uwzględnić produkty bogate w takie substancje odżywcze, które pomogą łagodzić skutki stresu, będą miały właściwości przeciwutleniające i wzmocnią nasz układ odpornościowy. Trzeba zwrócić uwagę na to, aby dostarczać wymagane - odpowiednio duże, ilości witaminy C czy selenu. Polecana jest dieta mieszana, jednak bez nadmiaru mięsa i tłuszczy pochodzenia zwierzęcego, przy jednoczesnym ograniczeniu podaży węglowodanów. Sugerowane jest spożycie nabiału i przetworów mlecznych, tj., kefiry i jogurty.

Układając jadłospis powinno uwzględnić się dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, wynikające z aktywności i trybu życia. Przygotowując posiłek wykorzystujemy produkty „wskazane", a eliminujemy produkty z grupy „niewskazane". Produkty z grupy neutralnej nie mają aż takie wpływu na nasze zdrowie, dlatego można je uwzględniać w menu, ale w ograniczonych ilościach.

Produkty wskazane:

Mięso i drób: indyk, królik baranina, jagnięcina.
Owoce morza i ryby: dorsz, makrela, jesiotr, sardynki, szczupak, pstrąg, ślimaki .
Nabiał i jaja: serek wiejski, owczy, ricotta, jogurt, kefir, kwaśna śmietana, tofu, mleko owcze, ser farmer.
Oleje i tłuszcze: oliwa z oliwek, masło orzechowe, olej z orzechów włoskich.
Orzechy i pestki: orzechy włoskie, orzeszki ziemne, kasztany.
Fasola i rośliny strączkowe: fasolka czerwona, pinto, soczewica.
Zboża, ziarna, pieczywa i makarony: ryż basmati, brązowy, biały, orkisz, żyto, otręby ryżowe i owsiane, chleb z kiełków pszenicy, żytni, sojowy, wafle ryżowe, makaron ryżowy, żytni i orkiszowy.
Warzywa: brokuły, buraki, bakłażan, kalafior, kapusta włoska, jarmuż, kiełki lucerny, ogórki, pasternak, słodkie ziemniaki, gorczyca, pietruszka, seler .
Owoce: ananas, figi suszone i świeże, śliwki, cytryna, grejpfruty, winogrona, wiśnie, żurawina.
Przyprawy: chrzan, imbir, miso, curry, pietruszka.
Używki: kawa z kofeiną i bezkofeinowa.


Produkty niewskazane:


Mięsa: cielęcina, gęś, kaczka, dziczyzna, wołowina, wieprzowina, przepiórki, szynki, bekon,
Owoce morza i ryby: flądra, łosoś, halibut, homar, krewetki, kraby, okoń, ostrygi, ośmiornica, raki, węgorz
Nabiał i jaja: masło, maślanka, mleko chude, brie, camembert, parmezan, lody
Oleje i tłuszcze: olej dyniowy, krokoszowy, kukurydziany, sezamowy, słonecznikowy
Orzechy i pestki: mak, orzechy kokosowe, laskowe, pestki dyn, słonecznik, sezam
Fasola i rośliny strączkowe: fasola azuki, aduke i czarna, groszek czarne oczko
Zboża, ziarna, makarony i pieczywo: gryka, kukurydza, płatki kukurydziane, mąka kukurydziana, pieczywo kukurydziane
Warzywa: grzyby shitake, karczochy, kiełki fasolki mung i rzodkiewek, awokado, kukurydza, papryki, rzodkiewki
Owoce: karambola, granaty, banany, pomarańcze, truskawki, oliwki czarne
Przyprawy: kozieradka, anyżek, kapary, pieprz biały, czarny, czerwony i Cayenne, ziele angielskie, ketchup, ocet balsamiczny, jabłkowy, spirytusowy, winny, żelatyna, słód jęczmienny
Używki: czarna herbata, coca-cola, napoje gazowane, likiery destylowane


Produkty neutralne:
Mięsa:wątróbka
Ryby i owoce morza: karp, kawior, małże, sola, sum, śledź, tuńczyk
Nabiał i jaja: mleko, mleko sojowe, ser cheddar, edamski, ementaler, gouda, szwajcarski,
Oleje i tłuszcze: olej lniany, z wątroby dorsza, z orzeszków ziemnych
Orzechy i pestki: migdały, nasiona pinii, orzech brazylijski, orzechy nerkowca, pistacje
Fasola i rośliny strączkowe: bób, fasola biała, fasolka szparagowa, groch, soczewica,soja
Zboża, ziarna, pieczywo, makarony: amarant, jęczmień, pszenica, kiełki i otręby pszenne, chleb: bezglutenowy, pszenny, pumpernikiel, bagietka, mąka: graham, jęczmienna, pszenna, kuskus
Warzywa: brukselka, cebula, cebula czerwona, chrzan, cukinia, cykoria, dynia (wszystkie dyniowate), imbir, kalarepa, kapusta: biała, chińska, czerwona, pekińska, kolendra, koper, marchew, oliwki zielone, pędy bambusa, pieczarki, pomidory, por, rzepa, rzeżucha, rzodkiew japońska, sałata, szalotka, szczaw, szparagi, szpinak, trybula ogrodowa, wodorosty, ziemniaki białe i czerwone
Owoce: rodzynki, suszone śliwki, borówki, brzoskwinie, gruszki, daktyle, jabłka, jeżyny, , oliwki zielone, papaja, porzeczka, arbuz, mandarynki
Przyprawy: cukier (biały i brązowy), czekolada, galaretki i konfitury z dopuszczalnych owoców, majonez, melasa, miód, syrop klonowy, musztarda,
Używki: napoje gazowane, piwo, wino białe i czerwone, woda sodowa


Przykładowy jadłospis:

Śniadanie:

Wariant I: szklanka wody z sokiem z połowy cytryny, 1 jajo na miękko, 2 kromki pieczywa żytniego, kawa

Wariant II: woda z cytryną, serek wiejski z kiełkami z lucerny, kromka chleba sojowego, zielona herbata

Wariant III: woda z cytryną, 2 cienkie kromki chleba żytniego z masłem orzechowym , plaster ananasa, kefir

Lunch :

Wariant I: pstrąg grillowany lub pieczony w folii, brokuł gotowany na parze

Wariant II: filet z indyka, gotowany na parze z warzywami ( bakłażanem, kalafiorem i brokułami)

Wariant III: klopsy z mielonego mięsa indyczego, gotowane na parze, filiżanka ryżu basmati, surówka z buraków

Podwieczorek:

Wariant I: szklanka kefiru lub jogurtu naturalnego

Wariant II: grejpfrut

Wariant III: orzechy włoskie

Kolacja:

Wariant I: sałatka owocowa z odrobiną jogurtu naturalnego

Wariant II: 2 kromki pieczywa sojowego z owczym serem i ogórkiem

Wariant III: ricotta z rzodkiewką, niewielką ilością cebuli, kromka pieczywa żytniego


OCEŃ DIETĘ
http://diety.sfd.pl/Diety/Opis/14 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta dla grupy krwi B

Następny temat

Dieta kapuściana