Temat został odczytany 58703 razy

Kurczak po Chińsku z Ryżem i Warzywami

zgłoś naruszenie
  • Gr.
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 269
  • Wiek: 24 lat
  • Na forum: 9 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 2647
Trochę inna wersja, według mnie dużo lepsza ale nieco bardziej czasochłonna.

Kurczak po Chińsku z Ryżem i Warzywami II
Składniki







Ryż 1torebka 100 gram
Pierś z kurczaka 250 gram
1/2 średniej cebuli
Papryka czerwona 1/4 czyli około 50gram
marchewka około 50gram
1/4 pomidora około 40gram
pędy bambusa
kiełki fasoli mung
grzyby mung
Sos sojowy wedle uznania
oliwa z oliwek do smażenia wedle uznania


Dodatki:
Przyprawy (sól, pieprz, i inne). Ja zastosowałem jakąś magiczną xD chińską przeprawę kupowaną na wagę, pieprz kolorowy oraz trochę tabasco.

Sposób przyrządzenia









Kroimy pierś kurczaka i dodajemy przypraw.Grzyby mun wsadzamy na około 10 minut do gorącej wody. Kroimy marchewkę, paprykę, cebulę, pomidora oraz grzyby mun (po namoczeniu).
Następnie gotujemy ryż, jednocześnie smażąc kurczaka (kilkanaście minut). Ja do smażenia kurczaka użyłem tylko trochę oliwy aby nawilżyć patelnię ponieważ mam taką na której nie trzeba używać tłuszczy.

Na drugiej patelni wlewamy trochę oliwy i wsypujemy na nią pokrojone warzywa oraz kiełki fasoli i pędy bambusa.




Gdy wszystko będzie gotowe wykładamy na talerz ryż a na niego zmieszanego kurczaka z warzywami. Można też smażyć kurczaka z warzywami na jednej patelni ale mi wygodniej było na dwie.

Wartości odżywcze
Pędy Bambusa na 100 gram produktu mają [0kcl; 7,2gW ; 0gT ; 0,8gB], kiełki fasoli mung na 100 gram produktu mają [15kcl; 2,5gW ; 0,1gT ; 1gB] a używamy ich niewiele więc ich nie uwzględniłem. Sos sojowy nie wiadomo jakie ma wartości odżywcze więc też nie mogłem tego uwzględnić, ale używamy go stosunkowo niedużo więc nie powinno być problemów. Nie uwzględnione są też grzyby mung których użyliśmy około 10gram więc też prawie nic :).

Pierś kurczaka - 200 gram 224kcl B-43g T-4g WW-0g
Papryka - 50gram 15kcl B-0,5g T-0,5g WW-3,5g
Ryż - 100gram 340kcl B-7g T-0,5g WW-79g
Marchew - 50gram 20 kcl B-0,5 T-0g WW-4,5g
Pomidor - 40gram 7kcl B-0,3 T-0g WW-1,5g
Pędy Bambusa kilka gram
Kiełki Fasoli mung kilka gram
Cebula kilkanaście gram

RAZEM: ok 500 gram, 600 kcl, białka 54g, tłuszcze 6g (dodajcie jeszcze tłuszcze z oliwy z oliwek w zależności ile użyjecie), węglowodany 90g




Zobacz i oceń moją siłownię - [http://www.sfd.pl/Moja_domowa_siłownia_v2.0-t427777.html]
1243686878000
zgłoś naruszenie
  • Eoghan
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 2019
  • Wiek: 26 lat
  • Na forum: 8 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 15368
  • Trenuje: 6-7 lat
Wygląda pysznie, jak będę miał trochę więcej czasu niż teraz to na pewno zrobię :)
[http://javastart.pl]
1243700206000
zgłoś naruszenie
  • PakerConan
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 487
  • Wiek: 29 lat
  • Na forum: 8 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 13866
  • Trenuje: sierpień 2007
pędy bambusa
kiełki fasoli mung
grzyby mung


gdzie takie coś można zakupić, bo w biedronce nie ma
[http://zdrowo.info.pl/nadwaga.html]
1243704278000
zgłoś naruszenie
  • Gr.
  • Pochwały:
  • Nagany:
  • Postów 269
  • Wiek: 24 lat
  • Na forum: 9 lat
  • Płeć: Mężczyzna
  • LPA: 2647
Kiełki fasoli mung i pędy bambusa to w większości supermarketów (w puszkach kupcie, można przełożyć do słoika potem). Z grzybami mun trochę gorzej ale też wiele sklepów je sprzedaje (kupuje się suszone, są dość drogie 50gram = kilkanaście złotych ale te 50 gram starczy na dość długo).
Zobacz i oceń moją siłownię - [http://www.sfd.pl/Moja_domowa_siłownia_v2.0-t427777.html]
1243709421000