SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trener piłkarski za granicą

temat działu:

Piłka Nożna

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2123

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 11
Witam. Zawsze chciałem zostać piłkarzem, mieszkam jednak na wsi i nie miałem dostępu do szkółek piłkarskich, dlatego moja kariera jako piłkarza jest już nieosiągalna (mam 18 lat). Ostatnio zainteresowałem się możliwością zostania trenerem piłkarskim. Jednak z tego co czytałem to w Polsce będzie to niestety trudne, bo w wymagane jest doświadczenie piłkarskie, a gdzieś nawet czytałem, że AWF (nie wiem czy to prawda). Teraz jestem w technikum i mam zamiar zrobić studia w innym kierunku, aby mieć jakieś zabezpieczenie. Na razie zacząłem czytać The Spanish Soccer Coaching Bible Youth & Club. Znacie może jakieś inne dobre książki o trenerce dostępne na internecie (obecną czytam na google books, większość stron jest dostępna).

Trochę zboczyłem z tematu, bo chciałem się dowiedzieć o tym jak można robić kursy na trenera w innych krajach. Interesują mnie kraje anglojęzyczne, ponieważ ten język jest mi już dość dobrze znany, a przez najbliższe lata powinno być coraz lepiej. Znalazłem broszurę o tym jak zostać trenerem w Irlandii, interesuje mnie także Anglia, ale nie mogłem znaleźć nigdzie czegoś takiego na stronie FA. Według mnie między Anglią a Irlandią nie będzie za dużo różnic, jeśli jakieś są to napiszcie.

Oto broszurka o której mówię: http://www.carrigtwohillunited.com/files/FAI Coach Ed Brochure 2013 (Southern Region).pdf

Poniższe 5 kursów dotyczy młodych dzieci w wieku 6-12 lat (Kick Start 1, 4 V 4 dzieci 6-9 lat. Pozostałe 9-12 lat)