Zmieniony przez - Niunia-sfd w dniu 2005-04-12 10:21:30
...
Napisał(a)
mam pytanie czy jest jakas stronka z rankingami rowerow? cos a'la benchmark ;) dopiero od 5 dni mam rower ale strasznie ten temat mnie wciagnol
Zmieniony przez - Niunia-sfd w dniu 2005-04-12 10:21:30
Zmieniony przez - Niunia-sfd w dniu 2005-04-12 10:21:30
...
Napisał(a)
rama aluminiowa o 2 kg lżejsza buheehehehehehheehehehhehehe
czyli jak ta stalowa waży np 2,5kg to aluminiowa waży 0,5 kg ??
ramy aluminiowe w najtańszych rowerach są ciężkie jak hu.... więc nie mów głpot chłopcze bo się ośmieszasz znajdź gdzies wage tej romy i wtedy dyskutuj
czyli jak ta stalowa waży np 2,5kg to aluminiowa waży 0,5 kg ??
ramy aluminiowe w najtańszych rowerach są ciężkie jak hu.... więc nie mów głpot chłopcze bo się ośmieszasz znajdź gdzies wage tej romy i wtedy dyskutuj
...
Napisał(a)
Ramy (do XC) ALu zazwyczaj ważą 1,2-2,5 kg
a stalowe przy tych samych rozmiarach 3-5 (zalezy jak grube sa przekroje).
Nie wiem o jakie ramy mu chodziło, i która od której ma niby te 2 kg różnicy. Tak czy siak, i tak te 2 kg mnie nie rozwala, być może dlatego że sam waże 90 kg
a stalowe przy tych samych rozmiarach 3-5 (zalezy jak grube sa przekroje).
Nie wiem o jakie ramy mu chodziło, i która od której ma niby te 2 kg różnicy. Tak czy siak, i tak te 2 kg mnie nie rozwala, być może dlatego że sam waże 90 kg
Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl
...
Napisał(a)
rowery w tej cenie z amorem ważą około 15 kg jak by arkus był lżejszy to producent napewno by się pochwalił sprawdź sobie ile ważą kellysy z aluminiową ramą te tańsze mają podobną wage najtańsza z aluminiowych ram kellysa waży 2,2kg czyli stalowa pewnie podobnie
więc argument że aluminiowa jest 2kg lżejsza jest bez sensu jak by był prawdziwy to arkus za 999zł ważył by 13kg a tyle to mają górale za kilka tys
więc argument że aluminiowa jest 2kg lżejsza jest bez sensu jak by był prawdziwy to arkus za 999zł ważył by 13kg a tyle to mają górale za kilka tys
...
Napisał(a)
Typowa waga MTB XC ma około 1,9 kg - ALU
a waga ramy stalowej około 4 kg.
ALU ma 35% wagi stali, ale ma też większe przekroje by była wytrzymalsza, dlatego zazwyczaj w koncu waży 50% co rama stalowa.
A więc ramy alu bywają przewaznie 2-2,5 kg cięższe. Dalsze oszczędności wagowe robi się już na innych częściach.
Rowery ze stali mają przewaznie 15-17 kg, a z alu 11-14.
NP: KROSS HEXAGON V2 (19,5)
http://www.kross.pl/pl/itemx2005.php?id=57
waży około 16,5 kg, po odchudzeniu (z nózki, światełek itp.) może da się zejśc do 15,5.
Po odjęciu tarczówki pewno by też miał 15 kg, jak Kellys.
Ale więsza waga przydaje się na zjazdach, ja zawsze wyprzedzam kumpli w jeździe w dół (gdy oboje zaczynamy z tego samego punktu i bez kręcenia, dla obiektywności).
Większa waga przeszkadza przy podjazdach i na płaskim.
a waga ramy stalowej około 4 kg.
ALU ma 35% wagi stali, ale ma też większe przekroje by była wytrzymalsza, dlatego zazwyczaj w koncu waży 50% co rama stalowa.
A więc ramy alu bywają przewaznie 2-2,5 kg cięższe. Dalsze oszczędności wagowe robi się już na innych częściach.
Rowery ze stali mają przewaznie 15-17 kg, a z alu 11-14.
NP: KROSS HEXAGON V2 (19,5)
http://www.kross.pl/pl/itemx2005.php?id=57
waży około 16,5 kg, po odchudzeniu (z nózki, światełek itp.) może da się zejśc do 15,5.
Po odjęciu tarczówki pewno by też miał 15 kg, jak Kellys.
Ale więsza waga przydaje się na zjazdach, ja zawsze wyprzedzam kumpli w jeździe w dół (gdy oboje zaczynamy z tego samego punktu i bez kręcenia, dla obiektywności).
Większa waga przeszkadza przy podjazdach i na płaskim.
Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl
...
Napisał(a)
http://www.velo.com.pl/author/authoramy_06.htm
2 kg, fakt, bo poszli w stronę minimalizacji przekrojów, na co w sumie przy stali można sobie pozwolić. Ale takich ram nie polecał bym osoba powyżej 90 kg
No i jest to lepsza (wytrzymalsza) stal niż zwyczajowe hi-ten.
http://www.velo.com.pl/author/authoramy_10.htm
- a tutaj rama ALU, która jest nawet minimlanie cięższa od stali
Wszystko zależy od tego jakie są przekroje i jaka stal lub alu.
Faktem jednak jest, że rowery stalowe bywają przewaznie cięższe o 2 kg.
Przewanie, czyli bywają wyjątki.
2 kg, fakt, bo poszli w stronę minimalizacji przekrojów, na co w sumie przy stali można sobie pozwolić. Ale takich ram nie polecał bym osoba powyżej 90 kg
No i jest to lepsza (wytrzymalsza) stal niż zwyczajowe hi-ten.
http://www.velo.com.pl/author/authoramy_10.htm
- a tutaj rama ALU, która jest nawet minimlanie cięższa od stali
Wszystko zależy od tego jakie są przekroje i jaka stal lub alu.
Faktem jednak jest, że rowery stalowe bywają przewaznie cięższe o 2 kg.
Przewanie, czyli bywają wyjątki.
Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl
...
Napisał(a)
Nachylenie podjazdu/zjazdu [%] - Zysk w odleglości [m] - Zysk w czasie [sek]
5% - 235.7 m - 44.1 (podjazd) - korzyść dla lżejszego
5% - 96.6 m - 5.4 (zjazd) - korzyśc dla cięższego
Czyli generalnie lepiej by wszystko ważyło mniej, w sytuacji gdy meta jest na podobnej wysokości co start.
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak_wazny_jest_ciezar.html
- artykuł
Zmieniony przez - wortal w dniu 2005-05-30 12:28:14
5% - 235.7 m - 44.1 (podjazd) - korzyść dla lżejszego
5% - 96.6 m - 5.4 (zjazd) - korzyśc dla cięższego
Czyli generalnie lepiej by wszystko ważyło mniej, w sytuacji gdy meta jest na podobnej wysokości co start.
http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/jak_wazny_jest_ciezar.html
- artykuł
Zmieniony przez - wortal w dniu 2005-05-30 12:28:14
Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl
...
Napisał(a)
Nie można po prostu mówić o ramach stalowych. Trzeba rozróżnić stal HiTen - w najtańszych rowerach - ciężka i mało wytrzymała oraz stal Cro Mo - ramy z tej stali potrafią być lżejsze niż aluminiowe (np. rama od Traka 990 ważyła ok. 1,5 kg), kiedyś występowały nawet w rowerach zawodniczych. Taka rama przy rowerze bez amortyzacji jest "przyjemniejsza" - lepiej tłumi wibracje, ale za to odbiera trochę energii. Będzie lepsza na wycieczki, do ścigania lepsza aluminiowa.
Bambo2
...
Napisał(a)
Fakt, trzeba rozróżnić cro-mo od hi-ten.
Ta odrobina energi rowerzysty może być także marnowana na rowerze z rama ALU, bowiem na niej trzeba częstwo wstawać (energia na unoszecie i podtrzymywanie), by amrotyzować uderzenia z tylkoego koła. Róznica może minimlana, ale pewno porównywalna z tą pochłanianą energią (minimlaną) ramy cro-mo.
Zwykła rama hi-ten jest wytrzymalsza od ramy cro-mo przy tych samych przekrojach i grubości. Natomiast przy ramach o tej samej wadze, faktycznie cro-mo jest wytrzymalsze.
Dlatego można budować nieco leżejsze ramy cro-mo od hi-ten.
Ta odrobina energi rowerzysty może być także marnowana na rowerze z rama ALU, bowiem na niej trzeba częstwo wstawać (energia na unoszecie i podtrzymywanie), by amrotyzować uderzenia z tylkoego koła. Róznica może minimlana, ale pewno porównywalna z tą pochłanianą energią (minimlaną) ramy cro-mo.
Zwykła rama hi-ten jest wytrzymalsza od ramy cro-mo przy tych samych przekrojach i grubości. Natomiast przy ramach o tej samej wadze, faktycznie cro-mo jest wytrzymalsze.
Dlatego można budować nieco leżejsze ramy cro-mo od hi-ten.
Wyciąg z regulaminu :
Ptk.4 - "wortal" ma zawsze racje
Nie klikaj http://wortal.prv.pl
Polecane artykuły