JUBILEUSZOWEGO
X NADWIŚLAŃSKIEGO TURNIEJU
w WYCISKANIU SZTANGI LEŻĄC
"BARTOSZ 2011"
Tarnobrzeg 18.09.2011r
I. CEL
1. Celem Turnieju jest popularyzacja sportów siłowych wśród osób niepełnosprawnych, młodzieży i dorosłych.
2. Propagowanie aktywnego uprawiania sportu w naszym regionie.
3. Turniej ma charakter integracyjny i zasięg ogólnopolski.
II. ORGANIZATOR
- Polski Związek Sportu Niepełnosprawnych „Start" w Warszawie.
III. WSPÓŁORGANIZATORZY
- Polski Związek Kulturystyki, Fitness i Trójboju Siłowego w Warszawie;
- „INTEGRACJA - Stowarzyszenie Sprawnych Inaczej i Przyjaciół" w Tarnobrzegu;
- OSiR „Wisła" w Tarnobrzegu.
IV. FINANSOWANIE
Turniej dofinansowany będzie ze środków:
Ministerstwa Sportu i Turystyki,
Urzędu Marszałkowskiego województwa podkarpackiego,
Urzędu Miasta Tarnobrzeg.
V. MIEJSCE I TERMIN
1. Turniej odbędzie się w Hali Widowiskowo Sportowej OSiR „Wisła" Al. Niepodległości 2 w Tarnobrzegu, w terminie 18.09.2011r.
2. Zakwaterowanie i wyżywienie:
- Hotel „Karolina", ul. Kochanowskiego 5 w Tarnobrzegu, tel. 15 822 97 00 - Hotel „KAMELEON", ul. Warszawska 2a w Tarnobrzegu tel. 15 822 22 20
VI. UCZESTNICY TURNIEJU
1. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy, którzy ukończyli w dniu zawodów 14 lat.
2. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy niepełnosprawni którzy reprezentują kluby zrzeszone w PZSN „START".
3. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy pełnosprawni, którzy reprezentują kluby zrzeszone w PZKFiTS.
4. Warunkiem dopuszczenia do turnieju jest posiadanie aktualnych badań lekarskich - zawodników obowiązuje karta zdrowia sportowca lub zaświadczenie lekarskie z klauzulą „Zdolny do zawodów trójboju siłowego lub wyciskania sztangi leżąc" podpisaną przez lekarza;
5. Osoby niepełnoletnie zobowiązane są przedstawienia pisemnego oświadczenia zawierającego zgodę na udział w w/w zawodach i podpisanego przez rodzica lub prawnego opiekuna.
Obowiązują wyłącznie indywidualne badania lekarskie; nie będą honorowane zbiorowe badania lekarskie, wydane dla dwóch lub więcej osób, a osoby legitymujące się zbiorowymi badaniami nie będą dopuszczone do zawodów.
VII. SPOSÓB RYWALIZACJI
1. Rywalizacja kobiet będzie przeprowadzona w następujących kategoriach wiekowych:
a) seniorki w grupach kat. wagowych: do 52 kg, do 63 kg i powyżej 63 kg - według formuły Wilks’a;
b) juniorki do lat 16 open - według formuły Wilks’a;
c) juniorki do lat 18 open - według formuły Wilks’a;
d) weteranki w grupach wiekowych 40-49 lat i 50- +50 lat - według formuły Wilks’a.
2. Rywalizacja mężczyzn będzie przeprowadzona w następujących kategoriach wiekowych:
a) seniorzy w grupach kat. wagowych: 53 kg, 59 kg, 66 kg, 74 kg, 83 kg, 93 kg, 105 kg, 120 kg i +120 kg -
b) juniorzy do lat 16 open - według formuły Wilks’a;
c) juniorzy do lat 18 open - według formuły Wilks’a;
d) weterani w grupach wiekowych 40-49 lat, 50-59 lat i 60- +60 lat - według formuły Wilks’a.
3. Zawodnicy niepełnosprawni - ławka szeroka; sprzęt osobisty wg przepisów IPF. Ważenie oraz doliczanie wagi do ciężaru ciała dla amputantów wg IPF.
4. Zawodnicy pełnosprawni - ławka wąska; sprzęt osobisty wg przepisów IPF.
5. Technika wykonania boju wg przepisów IPF (obowiązują trzy komendy sędziego: „start", „góra", „stojak") - dotyczy wszystkich startujących zawodników.
6. Czas na wykonanie podejścia - 1 minuta (2 minuty w przypadku osób niepełnosprawnych wymagających przypięcia pasem).
7. Nie wolno stosować koszulek specjalistycznych. Pozostały sprzęt specjalistyczny jest dozwolony.
UWAGA:
Ostateczna zmiana kategorii wagowej może nastąpić na odprawie technicznej. Podczas ważenia nie ma możliwości zmiany zgłoszonej kategorii wagowej.
VIII. SĘDZIOWIE I OPIEKA LEKARSKA
1. Komisję sędziowską powołuje PZKFiTS w porozumieniu z organizatorem.
2. W czasie turnieju organizator zapewnia opiekę lekarską.
IX. NAGRODY
1. Za zajęcie I, II, III miejsca w grupach kategorii wagowych zawodniczki otrzymują medale, dyplomy.
2. Za zajęcie I, II, III miejsca w poszczególnych kategoriach wagowych zawodnicy otrzymują medale, dyplomy.
3. Za zajęcie I, II, III miejsca w kategorii open juniorki (do 16 lat i 18 lat) zawodniczki otrzymują medale i dyplomy.
4. Za zajęcie I, II, III miejsca w kategorii open juniorzy (do 16 lat i 18 lat) zawodnicy otrzymują medale i dyplomy.
5. Za zajęcie I, II, III miejsca w kategorii open weteranki (grupa I i grupa II) zawodniczki otrzymują medale i dyplomy.
6. Za zajęcie I, II, III miejsca w kategorii open weterani (grupa I; grupa II i grupa III) zawodnicy otrzymują medale i dyplomy.
7. Za zajęcie I miejsca w kategorii open kobiet i mężczyzn organizator przewiduje nagrodę finansową w wysokości 150 euro.
8. Organizator przewiduje puchary i nagrody rzeczowe:
- dla zawodniczek w kat. open (wszystkie startujące) miejsca I-V;
- dla zawodników w kat. open (wszyscy startujący) miejsca I-V.
X. ZASADY FINANSOWANIA
1. Koszty organizacji turnieju, zakwaterowania i wyżywienia zawodników pokrywa organizator (dotyczy wyłącznie osób niepełnosprawnych i osób im towarzyszących).
2. Obowiązuje wpisowe 30 zł - dotyczy wszystkich zawodników.
XI PROGRAM ZAWODÓW
Proponowany program zawodów:
17.09.2011r. (sobota)
1800 - przyjazd zawodników i osób towarzyszących.
2030 - odprawa techniczna (Hala Widowiskowo-Sportowa OSiR WISŁA Tarnobrzeg Al. Niepodległości 2 /Sala Konferencyjna - 143/
UWAGA:
Ostateczna zmiana kategorii wagowej może nastąpić na odprawie technicznej. Podczas ważenia nie ma możliwości zmiany zgłoszonej kategorii wagowej.
18.09.2011r. (niedziela) /wstępny/
0800 - 0930 - ważenie wszystkich zawodniczek i pierwszej grupy zawodników (Hala OSiR „Wisła")
0930 - rywalizacja zawodników pierwszej grupy, 1000 - 1130 - ważenie drugiej grupy zawodników
1145 - Uroczyste Otwarcie Turnieju
1200 - rywalizacja zawodników drugiej grupy zawodników
1600 - 1630 - dekoracja zawodników
ok. 1630 - uroczyste zakończenie Turnieju.
Dokładny program zawodów zostanie ustalony na odprawie technicznej w dniu 17 września o godz. 2030
XII. KOMISJA ODWOŁAWCZA
1. Komisję odwoławczą stanowią: sędzia główny zawodów oraz przedstawiciel organizatora.
2. W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem decydować będzie Komisja Odwoławcza.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Za porządek organizacyjny podczas Turnieju odpowiedzialni są: sędzia główny, lekarz, trenerzy i kierownicy ekip.
2. Zawodników obowiązuje regulaminowy strój sportowy, sprzęt pomocniczy (pas, bandaże) należy okazać przy ważeniu.
3. Niniejsze informacje podlegają szczegółowym definicjom, regulacjom i przepisom zawartych w „Regulaminie ogólnym zawodów" dostępnym na witrynie internetowej PZKFiTS pod adresem: www.pzkfits.pl/regulamin_ogolny.pdf
4. W zawodach mają zastosowanie przepisy techniczne IPF i PZKFiTS.
5. Prosimy o czytelne wypełnienie załącznika zgłoszeniowego nr 1 oraz załącznika personalnego nr 2 do regulaminu.
6. Interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.
7. Zgłoszenie się do zawodów jest potwierdzeniem zapoznania się z zapisami niniejszego Regulaminu i zgodą na ich przestrzeganie.
8. Zgłoszenia ekip w nie przekraczalnym terminie do 10.09.2011r. na adres:
„INTEGRACJA - Stowarzyszenie Sprawnych Inaczej i Przyjaciół"
ul. Sokola 14, 39 - 400 Tarnobrzeg
fax. (015) 822-88-79
[email protected]
W sprawach organizacyjnych można kontaktować się bezpośrednio:
- z Panem Sławomirem Wiatrowskim tel. 516 168 163 - z Panem Andrzejem Rękasem tel. 15-822-52-53 wew. 26 lub 664 727 636
V-ce Prezes PZKFiTS
dr hab. Marek Kruszewski
O r g a n i z a t o r Sławomir Wiatrowski
Zmieniony przez - gregorterm w dniu 2011-08-07 23:41:53
gregorterm