Z góry dziękuję.
...
Napisał(a)
Witam miał może ktoś takie zajęcia na studiach i mógłbym napisać o co chodzi i czy obejmuję to tylko teorię czy też są też zajęcia praktyczne?
Z góry dziękuję.
Z góry dziękuję.
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!
Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.
Sprawdź...
Napisał(a)
WYDZIAŁ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Kierunek: wychowanie fizyczne, specjalność nauczycielska w zakresie wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa
Studia I stopnia
Rok III Semestr 6
Katedra
Samodzielny Zakład Prawa i Edukacji dla Bezpieczeństwa
Nazwa przedmiotu
Metodyka sportów i specjalności obronnych
Osoba odpowiedzialna
prof. dr hab. Slawomir Mazur
Osoby prowadzące
prof. dr hab. Sławomir Mazur
dr Monika Sraga
mgr inż. Franciszek Dryja
Liczba godzin
wykładów/ćwiczeń
studia stacjonarne - 15 godzin wykładów / 15 godzin ćwiczeń
studia niestacjonarne - 15 godzin wykładów / 15 godzin ćwiczeń
Liczba punktów ECTS
3
Założenia i cele
przedmiotu
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z ogólnymi wiadomościami z zakresu sportów obronnych oraz wymogami regulaminowymi, zasadami przygotowania i przeprowadzenia zawodów w sportach obronnych. Przedmiot ma na celu zmobilizowanie studentów do czynnego uprawiania sportów obronnych, a także wyrobienie umiejętności organizacyjnych i instruktorsko – metodycznych.
Metody dydaktyczne
Wykład, podaganka, dyskusja, pokaz multimedialny
Forma i warunki
zaliczenia przedmiotu
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach oraz zaliczenie kolokwium końcowego.
Treści programowe
wykładów
Rola zajęć pozalekcyjnych w obronnym przygotowaniu młodzieży szkolnej. Zasady organizacji i prowadzenia pozalekcyjnych i pozaszkolnych form pracy nauczyciela. Specjalności obronne jako problematyka zajęć pozalekcyjnych. Letnie sporty obronne. Zimowe sporty obronne. Sporty z elementami obronnymi oraz ich charakterystyka. Organizacja imprez i manewrów. Zdobywanie odznak i uprawnień. Organizacja klubów i sekcji.
Treści programowe
ćwiczeń
Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące sportów i specjalności obronnych. Podstawy wiedzy z zakresu strzelectwa sportowego. Charakterystyka i regulaminy organizacyjne w letnich sportach obronnych. Charakterystyka i regulaminy organizacyjne w zimowych sportach obronnych. Zasady organizacji oraz regulaminy szkolnych zawodów sportowo-obronnych. Zasady organizacji koła sportowego, sekcji sportowej i obozów sportowo-obronnych. Podstawy wiedzy z zakresu sponsoringu, bezpieczeństwa oraz analizy ryzyk masowej działalności sportowo-obronnej. Organizacja masowych imprez sportowo-obronnych młodzieży na szczeblu szkolnym, wojewódzkim i centralnym.
Literatura podstawowa
Berek L. ,Wybrane zagadnienia ze szkolenia strzeleckiego, cz. I, Bydgoszcz 1982.
Cych P. Kozłowski D., Bieg na orientację” – trening – praktyka i teoria, Biblioteka Trenera, Warszawa 1998.
Mazur S., Podręcznik strzelectwa sportowego, Katowice 2002.
Mazur S., Podręcznik terenoznawstwa, Katowice 2007.
Ryba B (red.) Organizacja imprez sportowych, Warszawa 2001.
Literatura uzupełniająca
Kosyrz Z., Mazur S., Wychowanie patriotyczno – obronne dzieci i młodzieży, Warszawa 1987.
Kunikowski J., Przygotowanie obronne społeczeństwa, Warszawa 2001.
Mazur S., Działalność Inspektoratu Specjalności Obronnych Związku Harcerstwa Polskiego w Krakowie i jego rola w wychowaniu patriotyczno - obronnym młodzieży” GK ZHP i KNP PAN Warszawa 1983.
Mazur S., Metodyka sportów i specjalności obronnych, cz. I, Kraków 1985.
Mazur S., Wojtycza J., Ziarkowski J., Praca pozalekcyjna nauczyciela – poradnik metodyczny, Kraków 1996.
Rozporządzenie MEN z dnia 17 października 2001 roku w sprawie współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży (Dz. U. Nr 128, poz. 1416).
źródło :www.awf.katowice.pl/uczelnia/samodzielny-zaklad-prawa-i-edukacji-dla-bezpieczenstwa/tresci-programowe
Kierunek: wychowanie fizyczne, specjalność nauczycielska w zakresie wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa
Studia I stopnia
Rok III Semestr 6
Katedra
Samodzielny Zakład Prawa i Edukacji dla Bezpieczeństwa
Nazwa przedmiotu
Metodyka sportów i specjalności obronnych
Osoba odpowiedzialna
prof. dr hab. Slawomir Mazur
Osoby prowadzące
prof. dr hab. Sławomir Mazur
dr Monika Sraga
mgr inż. Franciszek Dryja
Liczba godzin
wykładów/ćwiczeń
studia stacjonarne - 15 godzin wykładów / 15 godzin ćwiczeń
studia niestacjonarne - 15 godzin wykładów / 15 godzin ćwiczeń
Liczba punktów ECTS
3
Założenia i cele
przedmiotu
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z ogólnymi wiadomościami z zakresu sportów obronnych oraz wymogami regulaminowymi, zasadami przygotowania i przeprowadzenia zawodów w sportach obronnych. Przedmiot ma na celu zmobilizowanie studentów do czynnego uprawiania sportów obronnych, a także wyrobienie umiejętności organizacyjnych i instruktorsko – metodycznych.
Metody dydaktyczne
Wykład, podaganka, dyskusja, pokaz multimedialny
Forma i warunki
zaliczenia przedmiotu
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach oraz zaliczenie kolokwium końcowego.
Treści programowe
wykładów
Rola zajęć pozalekcyjnych w obronnym przygotowaniu młodzieży szkolnej. Zasady organizacji i prowadzenia pozalekcyjnych i pozaszkolnych form pracy nauczyciela. Specjalności obronne jako problematyka zajęć pozalekcyjnych. Letnie sporty obronne. Zimowe sporty obronne. Sporty z elementami obronnymi oraz ich charakterystyka. Organizacja imprez i manewrów. Zdobywanie odznak i uprawnień. Organizacja klubów i sekcji.
Treści programowe
ćwiczeń
Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące sportów i specjalności obronnych. Podstawy wiedzy z zakresu strzelectwa sportowego. Charakterystyka i regulaminy organizacyjne w letnich sportach obronnych. Charakterystyka i regulaminy organizacyjne w zimowych sportach obronnych. Zasady organizacji oraz regulaminy szkolnych zawodów sportowo-obronnych. Zasady organizacji koła sportowego, sekcji sportowej i obozów sportowo-obronnych. Podstawy wiedzy z zakresu sponsoringu, bezpieczeństwa oraz analizy ryzyk masowej działalności sportowo-obronnej. Organizacja masowych imprez sportowo-obronnych młodzieży na szczeblu szkolnym, wojewódzkim i centralnym.
Literatura podstawowa
Berek L. ,Wybrane zagadnienia ze szkolenia strzeleckiego, cz. I, Bydgoszcz 1982.
Cych P. Kozłowski D., Bieg na orientację” – trening – praktyka i teoria, Biblioteka Trenera, Warszawa 1998.
Mazur S., Podręcznik strzelectwa sportowego, Katowice 2002.
Mazur S., Podręcznik terenoznawstwa, Katowice 2007.
Ryba B (red.) Organizacja imprez sportowych, Warszawa 2001.
Literatura uzupełniająca
Kosyrz Z., Mazur S., Wychowanie patriotyczno – obronne dzieci i młodzieży, Warszawa 1987.
Kunikowski J., Przygotowanie obronne społeczeństwa, Warszawa 2001.
Mazur S., Działalność Inspektoratu Specjalności Obronnych Związku Harcerstwa Polskiego w Krakowie i jego rola w wychowaniu patriotyczno - obronnym młodzieży” GK ZHP i KNP PAN Warszawa 1983.
Mazur S., Metodyka sportów i specjalności obronnych, cz. I, Kraków 1985.
Mazur S., Wojtycza J., Ziarkowski J., Praca pozalekcyjna nauczyciela – poradnik metodyczny, Kraków 1996.
Rozporządzenie MEN z dnia 17 października 2001 roku w sprawie współzawodnictwa sportowego dzieci i młodzieży (Dz. U. Nr 128, poz. 1416).
źródło :www.awf.katowice.pl/uczelnia/samodzielny-zaklad-prawa-i-edukacji-dla-bezpieczenstwa/tresci-programowe
Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.
Polecane artykuły