SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW wersja 2, rozszerzona + prośba o uzupełnienie

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 434

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 87 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1923
Witam!
Do tej pory jechałem przez dwa tygodnie treningiem FBW, który prezentuje poniżej:
I. Rozgrzewka
- Aeroby 5-10 min
- Rozgrzewanie stawów
- Rozciąganie
II.
1. Nogi
- Uginanie nóg na maszynie leżąc na brzuchu 12x8
- Przysiady ze sztangą 12x10x8x5
2. Plecy:
- Podciąganie ze wspomaganiem 12x10x8x5
3. Biceps
- uginanie ramion ze sztangielkami w siadzie na ławce skośne(z supinacją nadgarstka) 10x8x5
4. Triceps
- ściągane drążka wyciągu górnego 12x8x5
5. Klatka
- wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej 12x10x8
6. Barki
- millitary press 10x8

Chciałbym urozmaicić mój trening tworząc wersję B. Trenuje teraz 3 razy w tygodniu i chciałbym jechać na zmianę ABABABA. Czy to dobry pomysł? Jeśli tak to czy trening przedstawiony poniżej będzie dobry:

II.B
1. Klatka:
<Tutaj prosiłbym o polecenie jakiegoś cwiczenia, chciałbym bardziej rozwinąć środek klatki piersiowej, mam wrażenie że nad mostkiem nie mam w ogóle mięśni tylko samą skórę...>
2. Triceps:
-Wyciskanie "francuskie" sztangi w siadzie 12x10x8
3. Biceps:
-Uginanie ramion ze sztangą stojąc podchwytem (gryf łamany) 12x10x8
4. Barki:
-Wyciskanie sztangielek 12x10x8
5. Nogi, plecy:
-Martwy ciąg - narazie z małym obciążeniem abym nauczył się poprawnie wykonywac technike i przyzwyczaił do tego cwczenia - jak długie i ile powinno byc serii?


Płeć : Mężczyzna

Wiek : 17lat

Waga : 74kg

Wzrost : 174cm

Cel treningowy : Masa, Siła

Staż treningowy na słowni : 4 miesiące

Uprawiane inne sporty : Aikido, Pływanie, Rower - (rekreacyjnie)

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : Full osprzęt

Dieta : Jest

Przeciwskaznania medyczne : Brak

Zażywane suplementy : Brak
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1369 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 10538
Żle to jest poukładane: nie trenuje się klatki po bicepsie i tricepsie (dzień A),
z kolei w dniu B źle ustawiona kolejność barków i martwego ciągu.
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 87 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1923
Hmm a czy byłbyś tak uprzejmy i wyjaśniłbyś dlaczego? :)
Nie słyszałem o czymś takim do tej pory, a analogicznie rzecz biorąc kolejność tych ćwiczeń wydaje się raczej obojętna.

Poza tym ćwicząc najpierw triceps męczę go przez co teoretycznie w wyciskanie bardziej powinny być zaangażowane mięśnie klatki piersiowej, bo nie będą miały takiego wsparcia...

Co do kolejności w planie B - tutaj martwy ciąg umieściłem na końcu, bo mięśnie będą w tedy w pełni rozgrzane, jednak jeśli tak byc nie powinno zaproponuj poprawę. :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

redukcja tkanki tluszczowej

Następny temat

Masa + karate?

Trening funkcjonalny Leksykon suplementacji: N-acetyl-l-cysteina Anna Karcz- długo wyczekiwany powrót! Grzegorz Kępa- "oczyszczenie" branży Katarzyna Rodzik Maliszewska - ocena sylwetki Paige Hathaway na stole operacyjnym! Suplementacja na odchudzanie - Johimbina Suplementacja a timing - czyli co i w jakich porach dnia spożywać