SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

F1 - Galeria sław: Rubens Barrichello

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4748

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 1805 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 17481




RUBENS BARRICHELLO

Data i miejsce urodzenia 23.05.1973, Sao Paolo, Brazylia
Wzrost 172 cm
Waga 74 kg
Liczba zwycięstw 9 (29 miejsce w historii)
Zdobyte punkty 540 (5)
Ilość wyścigów 273 (1)
Pole position 13 (18)
Podium 63 9 / 27 / 27
Pierwsze Grand Prix Panasonic South African Grand Prix - 1993


Kalendarium

1981-1989 Karting, Brazylia
1990 Formuła Vauxhall, 1 miejsce
1991 Formuła 3, Wielka Brytania, 1 miejsce
1992 Formuła 3000, 3 miejsce
1993 Formuła 1, Jordan, 2 punkty, 9 miejsce
1994 Formuła 1, Jordan, 19 punktów, 6 miejsce
1995 Formuła 1, Jordan, 11 punktów, 11 miejsce
1996 Formuła 1, Jordan, 14 punktów, 8 miejsce
1997 Formuła 1, Stewart, 6 punktów, 14 miejsce
1998 Formuła 1, Stewart, 4 punkty, 12 miejsce
1999 Formuła 1, Stewart, 21 punktów, 7 miejsce
2000 Formuła 1, Ferrari, 62 punkty, 4 miejsce
2001 Formuła 1, Ferrari, 56 punktów, 3 miejsce
2002 Formuła 1, Ferrari, 77 punktów, 2 miejsce
2003 Formuła 1, Ferrari, 65 punktów, 4 miejsce
2004 Formuła 1, Ferrari, 114 punktów, 2 miejsce
2005 Formuła 1, Ferrari, 38 punktów, 8 miejsce
2006 Formuła 1, Honda, 30 punktów, 7 miejsce
2007 Formuła 1, Honda, 0 punktów, 20 miejsce
2008 Formuła 1, Honda, 11 punktów, 14 miejce
2009 Formuła 1, Brawn GP, 10 punktów, 2 miejsce (stan na 10.04.2009)


KARIERA

Wczesna

Barrichello był bardzo obiecującym, młodym kierowcą. Zdobył pięć tytułów w kartingu w Brazylii zanim udał się do Europy aby brać udział w serii Formuły Lotus w 1990 r. W pierwszym roku startów wywalczył tytuł, a w następnym dokonał tego ponownie w Brytyjskiej Formule 3, pokonując młodego Szkota, Davida Coultharda. Był bliski wstąpienia do Formuły 1, ale ostatecznie rozpoczął starty w Formule 3000. Nie zdobył tytułu, ale trzecie miejsce pozwoliło mu podpisać kontrakt ze stajnią Jordan w sezonie 1993.

Formuła 1


Barrichello zaliczył bardzo udany debiutancki sezon, zdobył tylko dwa punkty w klasyfikacji kierowców, ale zajmował trzecią pozycję podczas Grand Prix Europy (jego trzeci wyścig) zanim w jego bolidzie zabrakło paliwa. Regularnie okazywał się lepszy od swoich bardziej doświadczonych partnerów. Mało brakowało aby jego kariera zakończyła się dramatycznie, w sezonie 1994, gdy podczas treningu do Grand Prix San Marino w wyniku ciężkiego wypadku omal nie zginął. Jego stanu nie polepszyła też wieść o śmierci jego idola, Ayrtona Senny, który zmarł w wyniku wypadku dwa dni później. Jeszcze w tym sezonie zdobył pole position do Grand Prix Belgii, był wtedy najmłodszym kierowcą, który tego dokonał. Sezon zakończył na bardzo dobrej szóstej pozycji.

Gdy jego stosunki z Eddiem Jordanem pogorszyły się, postanowił przenieść się do nowo utworzonego zespołu Stewart Grand Prix w sezonie 1997. Nie pokazywał nic nadzwyczajnego w stajni Jackiego Stewarta, ale sezon 1999 zakończył na siódmej pozycji. Było to wystarczające osiągnięcie dla stajni Ferrari, która postanowiła zatrudnić go od sezonu 2000.

W swoim 123 wyścigu, podczas Grand Prix Niemiec zdobył pierwsze miejsce. Była to najdłużej wyczekiwana przez kierowcę pierwsza wygrana w historii Formuły 1. Sezon 2002 ukończył na drugim miejscu, potwierdzając tym samym swoje umiejętności i dominację Ferrari. Tzw. team orders pozwoliły mu wygrać cztery wyścigi, ale także zmusiły do przepuszczenia Schumachera i zrezygnowania z wygranej (np. Grand Prix Austrii). Takie zachowanie spowodowało zabronienie wydawania przez stajnie poleceń tego typu swoim kierowcom w sezonie 2003.

W siedmiu z pierwszych trzynastu wyścigów sezonu 2004 zajmował drugą pozycję, za swoim partnerem, Schumacherem. Wygrał jednak w Grand Prix Włoch i Grand Prix Chin. Pozwoliło mu to na zajęcie drugiej pozycji w klasyfikacji i zdobycie imponującej liczby 114 punktów. Stawał także 14 razy na podium, czyli tylko o jeden raz mniej niż Schumacher.
Barrichello podczas kwalifikacji do Grand Prix Stanów Zjednoczonych 2005

Sezon 2005, pomimo kontraktu ważnego jeszcze przez rok, okazał się ostatnim we włoskim zespole. Był to najgorszy sezon Ferrari od wielu lat. Rubens nie był w stanie dorównać swojemu partnerowi - podczas gdy Schumacher wywalczył w słabym samochodzie trzecie miejsce w klasyfikacji, on zajął miejsce ósme z dorobkiem 38 punktów.


Nowym pracodawcą Brazylijczyka został utworzony na bazie British American Racing zespół Honda. Jego nowym partnerem został Jenson Button, który w ciągu sezonu był przeważnie od niego lepszy - co było wiązane z doświadczeniem Brytyjczyka z zespołem B.A.R. W klasyfikacji generalnej, Barrichello został sklasyfikowany na ósmej pozycji z 30 punktami na koncie, o 26 mniej niż Button.

Barrichello przez wiele lat próbował wygrać domowe Grand Prix Brazylii. W dodatku nie ukończył dziesięciu z czternastu, w których brał udział. Ostatecznie pierwszym Brazylijczykiem wygrywającym ten wyścig, od czasu zwycięstwa Senny w sezonie 1993, został Felipe Massa. W kolejnym sezonie startów (2007) Rubens nie zdobył nawet jednego punktu, co nie przytrafiło mu się od początku kariery. Główną tego przyczyną był bardzo słabo spisujący się samochód Hondy RA107. 16 marca Barrichello wystartował w pierwszym wyścigu sezonu 2008 w Australii, ale został w nim zdyskwalifikowany. Dla niego był to już 251. wyścig w F1. Podczas GP Wielkiej Brytanii 6 lipca po trzech latach wreszcie stanął na podium zajmując trzecią pozycję tuż za Brytyjczykiem Lewisem Hamiltonem i Nickiem Heidfeldem. Ostatecznie sezon zakończył na 14 miejscu, mając w dorobku 11 punktów. Pomimo dobrych osiągów jego dalsza przyszłość nie rysowała się dobrze, zważywszy na swój wiek oraz naciski sponsorów, którzy chcieli, aby jego miejsce zajął młodszy kierowca m.in. Bruno Senna. Jego sytuacja pogorszyła się po tym, jak japońska ekipa nieoczekiwanie ze skutkiem natychmiastowym postanowiła opuścić F1. Wszyscy przekreślali jego szansę na dalszy angaż. Ostatecznie jednak po wykupieniu zespołu przez Rossa Brawna i przemianowaniu go na Brawn GP, Brazylijczyk dostał kolejną szansę wyśrubowania rekordu uczestnictwa w wyścigach, zostając zakontraktowanym, jako drugi kierowca tego zespołu. Jego partnerem ponownie został Brytyjczyk, Jenson Button.

Źródło : wikipedia.pl





























chyba na tyle...

Zmieniony przez - dziki_00 w dniu 2009-04-11 00:11:50

' Chcemy czegos dokonac, zanim nasi krewni rozstawia pamiatki po nas po zakamarkach mebli'

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Rubens Barrichello sądzi, że jego ekipa wciąż jest w stanie dogonić ich głównego rywala, zespół Force India, jeśli uda im się rozwiązać problemy z tyłem samochodu oraz zmusić "kanał F" do odpowiedniej pracy.

Williams jak na razie nie jest wstanie zaprezentować osiągów, na jakie liczył przed sezonem i w ciągu pierwszych ośmiu wyścigów sezonu zdobył zaledwie osiem punktów. Barrichello uważa jednak, że w pełni sprawny "kanał F" oraz rozwiązanie pewnych problemów z tyłem samochodu powinno pozwolić Williamsowi na znaczy krok naprzód, a nawet dogonienie Force India.

Wydaje mi się, że Force India nie jest zbyt daleko – powiedział Brazylijczyk. Renault jest trochę dalej z przodu. Oczywiście Kubica jeździ bardzo dobrze i stanowi całkiem niezłą kombinację z Renault. Uważam tak, ponieważ jeśli uda się odpowiednio wygaszać tylne skrzydło, to jest to już duży krok. Jeśli tył samochodu jest taki, jak tego chcesz, to można już mówić o jakichś pięciu dziesiątych, a pół sekundy to całkiem dużo w F1.

Rubens dodaje również: Brakuje nam przyczepności z tyłu w wolnych zakrętach. Oczywiście brakuje nam także trakcji i zdarza się to w zakrętach pokonywanych z podobną prędkością. To sprawa zarówno mechaniczna, jak i aerodynamiczna, a zespół pracuje naprawdę ciężko, by to rozwiązać. Dodatkowo mamy pewne problemy z silnikiem i brakuje nam mocy w kilku obszarach. To zbiór drobnych problemów, które w sumie dają dziewięć dziesiątych straty.

Kierowca Williamsa jest również pełen nadziei przed Grand Prix Europy, gdzie angielski zespół ma wprowadzić więcej poprawek do jego samochodu. Mam nadzieję, że nasze cele są wystarczająco wysokie, bym był zadowolony. Szczerze mówiąc, musimy mierzyć w czołową dziesiątkę. Jest osiem samochodów, które spisują się bardzo dobrze, dodatkowo jedno Renault i przynajmniej jedno Force India, więc mamy już dziesięć bolidów. Części, które zabraliśmy do Kanady, tutaj powinny spisać się lepiej. Przygotowaliśmy małe poprawki przedniego skrzydła, więc jestem dość optymistycznie nastawiony.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Niech powalczy w tym sezonie z Brawn GP o tytuł mistrzowski i będzie gitara

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 1805 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 17481
po tych dwóch nieudanych sezonach w Hondzie to mu się należy...żeby pojeździć 'czymś' szybszym i przypomnieć o sobie

' Chcemy czegos dokonac, zanim nasi krewni rozstawia pamiatki po nas po zakamarkach mebli'

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11149 Napisanych postów 51567 Wiek 31 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
W Ferrari przeżywał swoje 5 minut, ale teraz w Brawn GP, dzięki geniuszowi Rossa Brawna, dostał drugą szansę na przeżycie kolejnych 5 minut i mam nadzieję, że wykorzysta to w pełni

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 74 Napisanych postów 34597 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 434079
w tym roku ma dobry samochód, miejsce na podium na koniec sezonu jest więc w jego zasięgu

W życiu znam się na dwóch rzeczach, na pokerze i na ludziach, dlatego nie przegrywam...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11149 Napisanych postów 51567 Wiek 31 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
brakuje mu tylko miejsca 1
inne zaliczone
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Ma teraz piekielnie szybki bolid i życzę Mu żeby wygrał wyścig i całe mistrzostwa, a co mi tam

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Rubens Barrichello twierdzi, że ponownie znalazł się w kręgu zainteresowań zespołów Formuły 1. Zapytany przed Grand Prix Japonii, jak pewny jest pozostania w tym sporcie na 18. sezon, 37-letni Brazylijczyk odpowiedział: Na sto procent, choć może lepiej będzie powiedzieć na 99,9.

Chciałbym jeździć w przyszłym roku w konkurencyjnym bolidzie i myślę, że będę w takim jeździł, ale jak na razie to wszystko, co mogę powiedzieć. Barrichello jest drugi w mistrzostwach, 15 punktów za kolegą z zespołu Brawn – Jensonem Buttonem na trzy wyścigi do końca sezonu po tym, jak wygrywał dwukrotnie w tym sezonie.

Brazylijczyk, który wystąpił w rekordowej ilości 285 grand prix od swojego debiutu w 1993 roku w zespole Jordan oraz jest obecnie najstarszym zawodnikiem w stawce, był zagrożony zakończeniem kariery niecały rok temu, kiedy Honda postanowiła wycofać się z tego sportu.

Jego szanse na kontynuowanie kariery zmieniły się kompletnie od tamtego czasu i nawet jeśli Brawn GP zdecydowałoby się nie przedłużyć z nim kontraktu, to zespół Williams zasugerował już chęć zatrudnienia Rubensa. Zapytany o doniesienia, jakoby ostatnio był z wizytą w Anglii w fabryce Williamsa, Barrichello odpowiedział, że jego sytuacja jest "dość otwarta".

Jestem w o wiele lepszej formie, niż kiedykolwiek byłem, wygrywając wyścigi oraz będąc na ustach całego padoku. Otworzyłem sobie wiele szans. Jesteś tak dobry, jak twój ostatni wyścig, tak widzę Formułę 1. Jest to też dobry przykład na cokolwiek w życiu: jeśli jesteś zdeterminowany oraz masz marzenia, to możesz mieć cokolwiek chcesz.

Button zapewni sobie tytuł, jeśli na Suzuce zdobędzie więcej o pięć punktów od Barrichello, a jest to rzecz, którą zrobił tylko dwa razy w ostatnich 14 wyścigach. Rubens powiedział, że jego cel na ostatnie wyścigi sezonu to wygrywanie, wygrywanie i jeszcze raz wygrywanie. Jest to dość proste. Ludzie pytają, czy zmienię swoją taktykę i będę cisnął jak tylko się da dlatego, bo muszę wygrać. Jednakże ja cisnę na maksimum już od długiego czasu.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5684 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 48576
Brazylijska telewizja TV Globo ogłosiła dzisiaj, że Rubens Barrichello ma już podpisany kontrakt na przyszły rok z zespołem Williams, gdzie jego partnerem będzie najprawdopodobniej Nico Hulkenberg.

Ponadto telewizja ta twierdzi, że zespół z Grove podjął już decyzję w sprawie swojego nowego dostawcy silników, którym od przyszłego roku będzie firma Cosworth. Sugeruje się, że Williams zapewnił sobie status rozwojowego partnera Coswortha, jako że już po zakończeniu sezonu 2009 będzie mógł rozpocząć testy poprawionej wersji silnika CA V8, korzystając z dni testowych dla młodych kierowców.

Na potwierdzenie informacji o powyższych kontraktach będziemy najprawdopodobniej musieli poczekać do zakończenia obecnego sezonu – do tego czasu wszystkie strony będą zapewne twierdziły, że są to tylko plotki. Tak czy inaczej znany dziennikarz Joe Saward z serwisu GrandPrix.com napisał na swoim blogu, że TV Globo ma raczej dobre źródła, i że sprawa jest już przesądzona. Także po zakończeniu sezonu spodziewane jest ogłoszenie przejścia Nico Rosberga z Williamsa do Brawn GP.

źródło: joesaward.wordpress.com,f1wm.pl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Rubens Barrichello w tym tygodniu po raz pierwszy odwiedził fabrykę zespołu Williams. Brazylijczyk przyjechał do Grove tuż po wyścigu w Abu Zabi, zwiedził także muzeum słynnych samochodów Williamsa. Informację taką podała gazeta "O Globo".

"Rubinho" ujawnił, że przed wyścigiem w Brazylii rozmawiał z McLarenem, jednak dodał, że kontrakt z Williamsem był już wówczas podpisany. Wyjawił też, że jego tegoroczny kontrakt z Brawn GP został zawarty początkowo tylko na cztery pierwsze wyścigi, a reszta zależała od rezultatów i zaangażowania.

Od przyszłego sezonu Barrichello będzie jeździł w zespole Williams, w którym w 1994 roku startował jego mentor Ayrton Senna, gdy przydarzył się mu tragiczny wypadek na torze Imola. Zamierzam w końcu zrealizować swoje marzenie, bo odkąd po raz pierwszy zobaczyłem F1 w telewizji, zawsze chciałem ścigać się właśnie dla nich.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ciekawostka - rekordy weteranów :)

Następny temat

MotoGP - newsy

WHEY premium