SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Treningi siłowe na redukcji?

Czy mogę trenować siłowo na redukcji jedząc ok 1.5-2g białka na kg masy ciała ale z deficytem energetycznym 400kcal? Czy mogę utrzymać masę mięśniową?

Karolinqa 30 November 2022
Ekspert odpowiada

Tym razem Karolino, nakombinowałaś i te pytania są po części retoryczne. 

Podczas odchudzania musisz utrzymywać ujemny bilans energetyczny, a ten deficyt powinien wynosić ok. 300 kcal, a w cięższych przypadkach nawet 500 kcal. Jednak w Twoim wieku powinien on być naprawdę minimalny, aby nie zaburzyć dojrzewania i rozwoju. 

Aby utrzymać mięśnie podczas redukcji, to po pierwsze należy trenować siłowo, a po drugie, faktycznie dostarczać im o wiele więcej białka niż wtedy, kiedy nie redukujemy wagi. 

Standardowe wytyczne, to ok. 2 g białka przy treningu na tzw. masę, a podczas redukcji 2-3 g/kg. To tak w skrócie, a precyzyjne wytyczne znajdują się tutaj: 

Polecamy również: Białko - Stanowisko Międzynarodowego Stowarzyszenia Żywienia Sportowego

Bardzo dobrze, aby część z tej puli (puli białka w diecie) stanowiły właśnie białka serwatkowe, które znajdziesz w odżywkach typu WHEY. Niosą one wiele korzyści dla sylwetki, a także dla zdrowia, o czym przeczytasz tutaj:

Polecamy również: Białko serwatkowe, a odchudzanie. Czy warto stosować białko podczas redukcji?

Podrzucam Ci też informacje żywieniowe, bo to dieta jest kluczowa podczas odchudzania. 

Polecamy również: Dieta odchudzająca dla młodszych nastolatków

Wszystkie moje odpowiedzi kierowane do Ciebie są bardzo podobne, ale prawie w kółko i ciągle pytasz o to samo, jakbyś trochę liczyła, że za którymś razem usłyszysz coś innego. 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 01 December 2022
0