SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy hantle w treningu na klatkę mają sens? Rekord na ławce płaskiej do końca roku

Czy wyciskanie hantli ma sens w planie kiedy idziemy po jak najlepszy rekord na płaskiej do końca roku

Brynn 01 December 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Przede wszystkim zależy do to całej konstrukcji planu, tego, jak rozłożyłeś treningi wyciskania i jak wyglądają inne grupy mięśniowe pod kątem treningowym. 
Jednak zazwyczaj, jeśli zależy nam na wytrenowaniu danego boju, to ten bój powinien stanowić naszą bazę treningu.

Wyciskanie hantli może być ćwiczeniem tzw. akcesoryjnym. Oznacza to, że wyciskanie hantli wykorzystać możemy, jako element przygotowania do lepszego wyniku w wyciskaniu sztangi leżąc. Wyciskanie hantli stwarza nam większe możliwości pracy np. ze stabilizacją, więc można pomyśleć o tym, aby na spokojnie takie wyciskanie znalazło się w naszym planie. 

Polecamy również: Wyciskanie, wiosłowanie, martwy ciąg - uderz w słabe punkty

W przypadku wyciskania sztangi ważna będzie częstotliwość treningów, jak i odpowiednia progresja. Zazwyczaj osoby trenujące pod kątem siłowym ćwiczą sztangą dwa razy w tygodniu. Na jednym treningu możemy postawić na zakres powtórzeń,  a w drugim progresować obciążeniem. Tak naprawdę jest to kluczowe zagadnienie, którego powinniśmy szczegółowo przestrzegać, jeśli zależy nam na dobrym wyniku. Szczegółowo opisałem sposób progresowania w poniższym temacie:

Polecamy również: Jak planować progresję w treningu na masę?

Osobiście jakieś lekkie hantle bym przewidział w treningu klatki w skali tygodnia, np. na lekkim skosie dodatnim, aby uzupełnić trening.
Oczywiście nie powinno być to ćwiczenie wykonywane tak samo ciężko i w takiej samej objętości jak trening wyciskania sztangą. Fajnym ćwiczeniem akcesoryjnym są też pompki na poręczach.

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 03 December 2022
0