SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowa pośladków i barków u kobiety

Od paru miesięcy uczęszczam na silownię. Wykonuje ćwiczenia nakierowane głównie na dwie ważne dla mnie partie: pośladki oraz ramiona (największą uwagę zwracam na biceps oraz triceps). Jeśli chodzi o górna część ciała to wykonuję najczęściej sztangę oraz hantle. Przy pośladkach największą uwagę zwracam na sztangę na biodra, przysiady z obciążeniem oraz wznosy bioder z hantlem. Mimo nadwyżki kalorycznej i brania kreatyny zauważam rozrost ramion, natomiast pośladki są prawie takie same jak przed rozpoczęciem ćwiczeń. Zależy mi aby to one się uniosły, zaokrągliły, ręce wystarczą mi już takie jakie są. Jakie zmiany mogę wprowadzić żeby pośladki zaczęły rosnąć?

Astetika 01 December 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Bez wątpienia, tak czy tak najlepiej będzie trenować całe ciało i nie pomijać jakiejkolwiek grupy mięśniowej. Niestety dysproporcje siłowe mogą niekorzystnie wpłynąć na sylwetkę, a także sprzyjać kontuzjom. Nie oznacza to, że masz nadal uparcie rozwijać ramiona i prowadzić do ich dalszego wzrostu, ale nie można ich pomijać i nie pobudzać podczas treningu. Natomiast jeśli zależy Ci na konkretnych częściach ciała, to trening musi mieć ustawione priorytety właśnie na nie. 

W przypadku kobiet najczęstszym problemem jest to, że o ile potrafią dobrać odpowiednio ciężar na górne partie ciała, to w przypadku dolnych partii obciążenie jest nieadekwatne. Nogi i pośladki wymagają naprawdę dużych ciężarów, aby "odwdzięczyły się" wzrostem. Dlatego podejrzewam, że w Twoim przypadku tutaj tkwi problem. 

Innymi czynnikami, które mogą stać na przeszkodzie, może być dieta z ujemnym bilansie energetycznym i zbyt niski udział białka w diecie. Jednak z tego, co piszesz, niekoniecznie masz w tym zakresie zaniedbania. 

Podsumowując

Ciężary, ciężary i jeszcze raz ciężary i to solidne obciążenia, bo bez tego "tyłka" nie ruszysz. 

Polecamy również: Najlepsze ćwiczenia na pośladki. Ranking i ostateczny werdykt!

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 03 December 2022
0