SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ile powinnam dzisiaj zjeść? Ile w ogóle powinnam jeść?

Ile dzisiaj powinnam zjesc, jeśli dzisiaj przez ok. 30min obijałam piłkę od siatkówki nad głową oraz grałam w zbijaka ze znajomymi przez ok. 40minut? Czy moje zapotrzebowanie dzienne się zwiększyło przez dzisiejszy wysiłek? Ile powinnam w ogóle kcal jeść w wieku 13 lat, waga to 55 i wzrost 171? Dodam, że mimo dobrej wagi mam otyłość brzuszną

Justyna Godlewska 14 listopada 2022
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Rzeczywiście tak jest, że im więcej się ruszamy, tym większy jest wydatek energii/spalamy więcej kalorii. Jednak aktywności, o których piszesz, nie są specjalnie jakieś wymagające, szczególnie dla grupy młodszych nastolatek. 

Otyłość brzuszna nie jest czymś często spotykanym w tak młodym wieku, ale jeśli faktycznie ona u Ciebie występuje, to warto udać się do lekarza, by zbadał Twoje hormony czy wszystko z nimi ok. 

Z drugiej strony jednak młodzież odżywia się coraz gorzej i w części przypadków, ogromna pula, tego, co zjadają codziennie, pochodzi z produktów o wysokim stopniu przetworzenia. Nadmiar kalorii z takich źródeł może deformować sylwetkę i przyczyniać się do odkładania tłuszczu, tułowiu i dolnej części brzucha i boczkach. W Twoim wieku nie wolno stosować diet o wyraźnym deficycie energetycznym, gdyż możesz zaburzyć swój rozwój. 

U nastolatek, które mają nadwagę stosuje się diety normokaloryczne, jednocześnie bazując na produktach o jak najniższym stopniu przetworzenia, plus włącza się większą aktywność fizyczną. Swoje zapotrzebowanie możesz sprawdzić używające tego kalkulatora, wpisując aktywność jako niską. 

https://potreningu.pl/kalkulatory/bmr

Polecamy również: Dieta normokaloryczna, co to jest?

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 14 listopada 2022
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.