SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Nieproporcjonalność budowy ciała 16lat

Witam mam pytanie czy wokresie wzrostu w wieku dojrzewania normalne, że mam nieproporcjonalną sylwetkę? Stopy dalej rosną, nogi fdsmam bardzo długie i chude łydki a brzuch lekko tłuszczyk przy ok. 60kg wzrost 175cm. To oznacza, że rosne?.

Czareqq 20 grudnia 2020
Ekspert odpowiada

Witaj!

Faktycznie jesteś w młodym wieku, więc masz jeszcze co najmniej 5 lat na to aby Twój organizm (jeżeli mowa o szkielecie) w pełni się ukształtował.

Trudno powiedzieć nam cokolwiek po tym co piszesz, ponieważ oceniasz swoją sylwetkę w sposób subiektywny, czyli tak, jak Ty ją widzisz i chciałbyś, aby wyglądała. Oznacza to, że nie do końca jesteś wobec siebie uczciwy i mały mankament możesz mocno wyolbrzymiać, a okazać się może, że wszystko jest w porządku.

Polecamy również: Wzrost człowieka, a siła i budowanie mięśni

Jednak jesteś teraz w okresie, gdzie ciało dojrzewa, rozwija się, sylwetka będzie się ciągle zmieniać. Jest to również dobry moment na to, aby o siebie zadbać. Skoro pojawiło się nieco tłuszczu na ciele, to koniecznie musisz poprawić nawyki żywieniowe, możesz również wdrożyć aktywność fizyczną, która pozwoli CI kształtować mięśnie i zmienić proporcje ciała. Kupując parę hantli lub zestaw gum do rozciągania, możemy zmontować już całkiem niezły plan treningowy, który wykonasz w domowych warunkach. 

zerknij:
https://potreningu.pl/articles/6459/jak-trenowac-w-domu-trening-bez-silowni-i-sprzetu

a wystarczy kupić:
https://sklep.sfd.pl/ALLNUTRITION_Power_Band_-_Zestaw_Gum_Do_Ćwiczeń-opis41009.html

i z powodzeniem wykonasz trening w domu.

Co do odżywiania zapoznaj się z tematem
https://www.sfd.pl/10_wskazówek_żywieniowych-t315293.html

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 20 grudnia 2020
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.