SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Suplementy dla 16-latka (bieganie, siłownia)

Mam 16 lat i ważę 70 kg zastanawiam się czy już mogę zacząć przyjmować suplementy typu białko, kreatyna i kompleksy witaminowe. Od jakiegoś czasu trenuję na siłowni w celu poprawy sylwetki i ale również codziennie biegam.

HC 13 listopada 2020
Ekspert odpowiada

Witaj! 

Połączenie tych dwóch dyscyplin sportowych z pewnością przysłuży się wysportowanej i plażowej sylwetce. Warto jednak zastanowić się jaki jest obecnie Twój główny cel, bo kulturysta nie będzie dobrym biegaczem, a biegacz nie będzie dobrym kulturystą. Nie oznacza to jednak, że dla ogólnej sylwetki jest to złe połączenie. Tą kwestię poruszyliśmy w poniższym artykule i warto abyś poświęcił na nią trochę czasu. 

Polecamy również: Bieganie i siłownia: jak rozpisać plan treningowy

Jeśli chodzi o Twoją grupę wiekową, to nie mam żadnych przeciwskazań aby wspomagać się białkiem czy kreatyną. Poziom aktywności który sobie obrałeś z pewnością wymaga zwiększeniu udziału białka w diecie. W Twojej grupie wiekowej nie powinno być go mniej niż 1,5g na każdy kilogram masy ciała. W Twoim przypadku nie powinno być go mniej niż 110g białka dziennie ze wszystkich źródeł. Dlatego nie będzie złym rozwiązaniem wypicie 1-2 szejków białkowych dziennie. W dni wolne od treningu wystarczy Ci jeden taki szejk, a w dni treningowe warto pokusić się nawet o dwa takie szejki (1 szejk = 30g odżywki białkowej).

Co do kreatyny, to odpowiednia porcja dla Ciebie to ok 4-5g na dobę. Najlepiej jeśli będziesz ją stosował w cyklach 8 tygodni bierzesz i 8 tygodni przerwy. 

Jeśli nie jesz wystarczająco dużo owoców i warzyw, to proponują taki podstawowy zestaw witamin i minerałów jak Vitaminall Sport.

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 13 listopada 2020
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.