SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy częstotliwość treningu brzucha ma znaczenie?

Czy częstotliwość treningu brzucha ma znaczenie? czy traktowac ta grupe jak kazda inna i cwiczyc 1-2 razy w tyg, czy czesciej?

jolo99 27 kwietnia 2024
Ekspert odpowiada

Witaj!

Teoretycznie brzuch to mięśnie jak każde inne w naszym ciele z tym, że ich trening wymaga nieco innego podejścia. Mięśnie brzucha lubią dużą intensywność, tutaj zakres powtórzeń często wynosi 20-30 w serii, jak i same przerwy między seriami są dość krótkie 60 sekund i mniej. 

Polecamy również: Jak często trenować brzuch? Najlepsze ćwiczenia na brzuch

Częstotliwość treningu brzucha może mieć znaczenie, ale to zależy od twoich celów treningowych, poziomu zaawansowania i innych czynników. W ogólności, można traktować mięśnie brzucha podobnie jak inne grupy mięśniowe i trenować je 1-2 razy w tygodniu. Jednak niektórzy preferują częstsze treningi brzucha, nawet co drugi dzień, aby osiągnąć lepsze wyniki.

Kluczowe jest dostosowanie planu treningowego do własnych potrzeb i reakcji organizmu. Ważne jest także zapewnienie odpowiedniej różnorodności ćwiczeń, aby zaangażować różne partie mięśniowe brzucha np. mięśnie core, skosy i prosty brzucha. 

Musimy też pamiętać, że trening brzucha nie powoduje zmiany poziomu tłuszczu w jego obrębie, co potwierdzono w poniższych badaniach:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21804427/

Czasem możemy zauważyć, że osoby chcące schudnąć zwiększają częstotliwość treningu brzucha, aby szybciej go zgubić, co jest błędem. Zaplanuj sobie 2 solidne treningi brzucha w tygodniu, gdzie umieścisz ćwiczenia na skosy, prosty brzucha, ale i na core. Warto też wykonywać ćwiczenia z obciążeniem jak skłony z linką wyciągu górnego zwane popularnie allaszkami. 

Tomasz Maciołek Fizjoterapeuta 28 kwietnia 2024
0
Zawarte treści mają charakter wyłącznie edukacyjny i informacyjny oraz mogą zawierać lokowanie produktu. Starannie dbamy o ich merytoryczną poprawność. Niemniej jednak, nie mają one na celu zastępować indywidualnej porady u specjalisty, dostosowanej do konkretnej sytuacji czytelnika.