SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak zwiększyć wagę? Problem z apetytem

Witam eksperta, Proszę o poradę, w celu nabrania masy mięśniowej Jestem amatorem suplementacji i odżywiania ale jakąś dietę ułożyłem, Spożywam pełnowartościowe posiłki w których jest około 2300 Kalorii, 310g Węglowodanów , 110 Białka, dołożyłem do tego porcję gainera (100g) więc mniej więcej w sumie wychodzi 2700 Kalorii, 370g Węgli i 140 Białka. Moja waga od lat stoi w miejscu 86.5kg, Chcę zbudować masę, więc zacząłem od tygodnia odpowiedni trening plus suplementacja Wg kalkuklatora kalorycznego powinienem przyjąć 3500 kalorii aby przytyć, to trochę nie realne. mam 32 lata ważę 86.5kg, pracuję fizycznie, ćwiczę 3 razy w tygodniu na siłowni plus 2 razy basen. Czy aby były efekty powinienem na siłę szukać dodatkowych Kalorii czy zrezygnować np.z basenu ? bardzo bym tego nie chciał ponieważ równie zależy mi na kondycji .

Pog32 21 September 2021

Co to jest gainer?



Ekspert odpowiada

Witaj! 

Jeśli założyłeś sobie, na razie taki, a nie inny plan dietetyczny, to należy wdrożyć go w życie i po około dwóch, trzech tygodniach zweryfikować, czy narzucona kaloryczność jakkolwiek wpłynęła na wagę.

Zwiększanie wagi jest uzależnione od nadwyżki energetycznej oraz treningu, jeśli naszym celem jest wzrost masy mięśniowej. W przypadku gdy po tym okresie próbnym Twoja waga nie zwiększy się o więcej niż 0,5-1 kg, to będzie to czytelną informacją, że nadwyżka nie występuje. W takiej sytuacji nie będzie innego wyjścia jak zwiększenie kaloryczności diety. 

Podobnie jak Ty, wiele osób ma problem ze spożyciem odpowiedniej ilości kalorii, jednak może to wynikać z braku fantazji kulinarnej. Przede wszystkim posiłki muszą być smaczne, gdyż smakowitość potraw solidnie stymuluje apetyt.

Po drugie, bardzo skutecznym rozwiązaniem jest poszukanie sposobu na przygotowywanie potraw w taki sposób, aby jak najwięcej kalorii "upchnąć" w jak najmniejszej objętości.

Jakie to sposoby? 

1. Surówkę lub sałatkę możesz polać oliwą. 

2. Do szejka białkowego lub gainera możesz dodać łyżkę masła orzechowego

3. Do posiłku możesz przegryźć kilka orzechów lub migdałów. 

4. Do szejka białkowego możesz dodać również olej MCT

5. Zamiast chudej ryby, zjedz tłustego łososia, który ma niemalże 3 x więcej kalorii przy tej samej wadze. 

6. Zamiast piersi z kurczaka, jedz mięso z uda kurczaka - jest bardziej kaloryczne i smaczniejsze. 

7. Najsmaczniejszym rozwiązaniem będzie niewątpliwie łyżka lub nawet dwie kremu NUTLOVE - każdego dnia. :) 

Oczywiście wybierać zdrowe tłuszcze, takie jak oliwa i olej MCT i unikaj produktów zawierających cukier. 

 

Inez Gorońska Mistrzyni Polski 21 September 2021
0