SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Jak ćwiczyć i rozwinąć się w wieku 16 lat? siłownia/dom

Dzień dobry, jestem w rozterce co mam ze sobą zrobić. Mam 16 lat, wzrost 189 cm, i wagę 77 kg. Moja sylwetka przypomina skinny fat - chude ręce, dużo tłuszczu w okolicach bioder. Chciałbym lepiej rozwinąć swoje ciało, nie mam tylko pojęcia jak zacząć. Nie jestem bardzo silny, maksymalnie zrobię 15 pompek i 5 podciągnięć. Chciałbym pójść na siłownię, ale boję się, że jestem za słaby, poza tym nie mam pojęcia jakie ćwiczenia miałbym wykonywać. Moim pomysłem było to, aby najpierw ćwiczyć w domu, żeby trochę się wzmocnić, a potem przejść na siłownię. Nie wiem jednak czy to przyniosłoby aż tak duże efekty. Chciałbym prosić Was o radę jak najefektywniej się rozwinąć. Najpierw ćwiczyć w domu, czy od razu na siłownię, trenując na małych ciężarach? Czy do tego powinienem wprowadzić jakąś dietę, deficyt, czy białko albo kreatyna? Nie mam za bardzo pojęcia na ten temat. Byłbym również wdzięczny za ułożenie jakiegoś prostego planu do domu, albo na siłownię od podstaw. Z góry bardzo dziękuję!

Anonim 24 October 2021
Ekspert odpowiada

Witaj!

Rozpoczęcie od treningów w domu i wzmocnienie swoich mięśni w tych warunkach jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Gdy nabierzesz już trochę wprawy i pewności siebie, możesz wtedy wybrać się na siłownię, aby dalej rozwijać swoją muskulaturę. 

Przede wszystkim odżywianie 

Jeśli chcesz poprawić swój wygląd, to nie tylko musisz ciężko ćwiczyć, ale powinieneś też się odpowiednio odżywiać. Aby młody organizm mógł się rozwijać, należy dostarczyć mu odpowiednich składników odżywczych. Wspomogą one rozbudowę mięśni oraz zapewnią właściwą regenerację. Bardzo istotne jest również utrzymywanie odpowiedniego poziomu nawodnienia. Wszystkie te kwestie poruszył Tomasz Maciołek w artykule na temat diety i treningu dla nastolatków. Znajdziesz w nim przykładowy jadłospis, który możesz zmodyfikować pod własne potrzeby i możliwości oraz przydatny kalkulator BMR, przy pomocy którego obliczysz ilość kalorii konieczną do zbudowania masy mięśniowej. 

Polecamy również: Dieta i trening na masę dla początkujących, nastolatków

Trening w warunkach domowych

W dalszej części powyższego artykułu znajdują się przykładowe plany treningowe, które możesz wykorzystać, gdy zdecydujesz się już na treningi na siłowni. Póki planujesz trenować w domu, zdecydowanie wart uwagi będzie Fit poradnik dla ćwiczących w domu. 

Polecamy również: Fit Poradnik dla ćwiczących w domu! Co i jak trenować w domu?

Przedstawiony został w nich trening z wykorzystaniem własnego ciała oraz hantli, które z powodzeniem możesz zastąpić gumami oporowymi dostępnymi w naszym sklepie. 

Jeśli uważnie przeczytasz powyższe materiały i zastosujesz się do przedstawionych w nich wskazówek, z pewnością osiągniesz wymarzoną przez siebie sylwetkę! 

Powodzenia!

Łukasz Pszczołowski Zawodnik IFBB 26 October 2021
0