SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy mój plan treningowy jest dobrze rozpisany?

Witam, mam pytanie odnośnie mojego planu treningowego split czy jest dobrze rozplanowany. Pon - Klata, Triceps Wto - Plecy, Biceps Śro - Barki, Triceps Czw - Brzuch, Biceps Pią - Nogi, Przedramiona 5 dni w tygodniu bez przerwy jednodniowej pośrodku. Czy plan jest dobrze rozplanowany czy potrzebna jest poprawka ? Proszę o pomoc.

Kuboleu 21 October 2022
Ekspert odpowiada

Witaj!

Niestety, ale trening rozplanowany jest bardzo źle. Przede wszystkim błędem jest to, że ćwiczysz pięć dni z rzędu, bez żadnej przerwy.

Jeśli już koniecznie chcesz ćwiczyć aż pięć razy w tygodniu, to rozłóż, chociaż lepiej te treningi w czasie. Choć i tak uważam, że pięć dni to za dużo dla osoby początkującej i powinieneś zostać przy trzech - czterech treningach tygodniowo. Pamiętać musisz o tym, że mięsień rośnie podczas regeneracji, a nie podczas treningu.

Kolejną sprawą jest to, że mocno przesadzasz z objętością na ramiona. Są to bardzo małe grupy mięśniowe i tak wysoka objętość może im tylko zaszkodzić. W zupełności wystarczy trening bicepsa i tricepsa raz w tygodniu, wykonując na nie po 9-12 serii.

Dziwnie podzielone są także partie w każde dni. W jeden dzień robisz sam biceps i brzuch, gdzie taki trening zajmie Ci max. 30 minut, a na następnej sesji całe nogi, gdzie już objętość powinna być trzy razy większa niż dzień wcześniej, i dodatkowo przedramiona. 

To, co mogę doradzić, to ułożenie treningu push / pull / legs lub góra / dół na 3-4 dni w tygodniu. Na pewno wyjdzie Ci to na lepsze niż tak źle ułożony split.

Polecamy również: Jak ułożyć trening push-pull-legs? Gotowy trening PPL

Polecamy również: Trening góra dół: jak rozpisać? Gotowy plan treningowy!

Przemek Górynowicz Zawodnik IFBB 22 October 2022
0