SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

zapotrzebowanie kaloryczne a bilans kaloryczny

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2891

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

35

Płeć

mężczyzna

Waga

95 kg

Wzrost

182 cm

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

praca przed kompem 8 godzin dziennie od 7 do 15
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez Koniu151 z działu Odchudzanie.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 21 Wiek 42 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 775
Witam.
W ubiegłym tygodniu dorobiłem się wreszcie upragnionej domowej siłowni. W najbliższym czasie chciałbym rozpocząć treningi ukierunkowane głównie na redukcję tkanki tłuszczowej.
Treningi jakie planuję to FBW 3 x w tygodniu oraz aeroby na rowerze spinningowym 5 x w tygodniu. Docelowo aeroby chciałbym zamienić na interwały (ale dopiero wtedy jak będę lepiej stał kondycyjnie).
Mam pytanie odnośnie całkowitego zapotrzebowania i bilansu kalorycznego:
Korzystając z linku http://www.sfd.pl/temat276436 obliczyłem swoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne ale wynik, który mi wyszedł 2668,28 kcal jest moim zdaniem jakiś ubogi. Ponieważ nie chciałbym już na samym początku zrobić błędu w tak ważnej kwestii proszę o jago ewentualne sprawdzenie i skorygowanie.
Wiek: 35 lat,
Wzrost: 182 cm,
Waga: 95 kg,
Założenia przyjęte do obliczeń:
- trening siłowy 3 x 60 min/tydzień, - przyjąłem 7 kcal/min, EPOC – 4%
- trening aerobowy 5 x 60 min/tydzień, - przyjąłem 5 kcal/min, EPOC – 35 kcal,
- NEAT – endomorfik, przyjąłem 200 kcal,
- TEF – przyjąłem 6%.
OBLICZENIA
BMR = 1919,35
Kalorie spalone podczas aktywności fizycznej:
- trening siłowy: 3 x 60 x 7 + (3 x 4% z 1919,35) = 1490,32,
- trening aerobowy: (5 x 60 x 5) + 35 = 1295
Razem 2785,32
2785,32 / 7 dni tygodnia = 397,90
BMR + TEA = 1919,35 + 397,90 = 2317,25
2317,25 + (NEAT = 200) = 2517,25
2517,25 + (6% z 2517,25 = 151,03) = 2668,28

Kolejną sprawą w której chciałbym się poradzić jest bilans kaloryczny.
Plan mam taki żeby przez kilka pierwszych tygodni od momentu rozpoczęcia treningów wychodzić z bilansem na 0 (chociaż zastanawiam się jak spalić te ponad 2600 kcal dziennie). Po powiedzmy 3 tygodniach chciałbym zacząć stopniowo obcinać kalorie (150 – 200 na początek) z węglowodanów. Czy taki plan jest ok.??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Szacuny 3199 Napisanych postów 42556 Wiek 39 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 356665
spróbuj obliczyc tutaj czy mniej wiecej wyjdzie ci ten sam wynik https://www.sfd.pl/art/Kalkulatory/Kalkulator_kalorii_BMR-a3734.html


troche zamieszałem wiec skasowałem wszystko

Zmieniony przez - rutkow w dniu 2012-07-30 18:34:42
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 21 Wiek 42 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 775
tu wychodzi mi ponad 3500 kcal więc gdzieś mam błąd
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 21 Wiek 42 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 775
Jeszcze raz proszę o sprawdzenie moich obliczeń może czegoś nie uwzględniłem?
Jaki bilans kaloryczny w pierwszych tygodniach redukcji??? pomocy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ojan Jan Olejko Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6200 Napisanych postów 23635 Wiek 70 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1086569
Jako praktyk mogę Ci powiedzieć, że te wszystkie obliczenia są tylko orientacyjne do dalszego postępowania. Po tygodniu (jeśli oczywiście będziesz się ściśle trzymać wyliczeń - co raczej dla większości z nas jest prawie niemożliwe) okaże się czy taki bilans jest na "+" "-" czy na "0".
Osobiście optowałbym za Twoimi pierwszymi wyliczeniami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1254 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31306
j.w.-tylko praktyka i obserwacja organizmu.
trzymasz dietę i uczciwie trenujesz a po tygodniu sprawdzasz.
leci za dużo:dodajesz kcal
leci:0,5-1,0-zostawiasz.
daj to 2600 i obserwuj

Zmieniony przez - marian1970 w dniu 2012-07-31 11:44:38
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 21 Wiek 42 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 775
Wielkie dzięki. Zaczynam od 2600 a dalej zobaczymy...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bądź fit po czterdziestce! Nigdy nie jest za późno!

Następny temat

Ciągła utrata wagi. Jak zatrzymać?

Whey vit