SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

yohimbina + thermo speed extreme + bcca + J/NJ

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5510

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 166 Napisanych postów 4456 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 65727
Potrzebuje porady jak to pogodzic.
Yohe mam 2.5mg z primaforce.
Kolo 17 ide trening (na czczo bo jestem na J/NJ), kolo 18:30 koncze i wciagam szejka.
Opcje jakie widze:
1. rano 2.5/5mg yohy+TSE (poczatkowo 1 kaps, pozniej 2)
przed trenem 2kaps TSE+2.5mg/5mg yohy
2. to samo co wyzej tylko przed trenem dodatkowo bcaa (i tu rodzi sie problem bo insulina oslabia dzialanie yohy)
3. to samo co 1 tylko przed trenem dodatkowo bcaa i popijane w trakcie
4. opcja ktora przedstawil Martin Berkhan na leangains.com - jak pkt 1 tylko przed trenem bcaa, po godzinie silowego yoha (jak juz opadnie insulina) i wtedy cardio.
5. ostatecznie cardio dac w DNT i biegac tylko na TSE+yoha

Wydaje mi sie, ze kompromisem jest pkt 4.
I jeszcze pytanko, brac yohe w DNT?
Z gory dzieki za porady.

"Kazdy jest swirem - kwestia tylko na ile."

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1421 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150829
to samo co wyzej tylko przed trenem dodatkowo bcaa (i tu rodzi sie problem bo insulina oslabia dzialanie yohy) - BCAA raczej nie powodują wyraźnego skoku insuliny. Wręcz odwrotnie - spodziewałbym się odpowiedzi ze strony glukagonu. Osobiście raczej nie polecałbym dwóch dawek johimbiny w ciągu dnia, a jedną tylko przed treningiem.

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2011-11-02 23:14:15
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 166 Napisanych postów 4456 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 65727
1 - czyli wg Ciebie mozna wypic bcaa przed i popijac w trakcie bo nie bedzie mialo wplywu na insuline?
http://articles.elitefts.com/articles/nutrition/logic-does-not-apply-part-2-breakfast/
"adding some branched-chain amino acids in lieu of breakfast and suggests leucine, isoleucine and valine. This is probably a bad idea, as the amino acid leucine stimulates insulin release without the presence of glucose85-86 and may cause the same reactions as a carby breakfast." i jest do tego bibliografia.
To samo jest na http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html

2. Czemu nie zalecasz brania w dwoch dawkach yohy?
Berkhan pisze tak:
"Important: Keep in mind that insulin negates the effects of yohimbine on alpha 2-receptor inhibition. Always take it in the fasted state and never between meals. Considering the half-life of yohimbine is very short (30 min), you can also experiment with more frequent dosing during the fast. For example, three dosages taken every second hour until your first meal. In that case I would probably not recommend starting with 0.2 mg/kg, since there will be a gradual buildup of the active compound. 0.15 mg/kg is a better starting point for multiple dosages in a relatively short time frame (every second hour).
An 80 kg male could use the following schedule.
7 AM: 12 mg yohimbine.
9 AM: 12 mg yohimbine.
9 AM-10 AM: 45 to 60 min walk.
11 AM: 12 mg yohimbine.
PM: Meal one."
http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html 

"Kazdy jest swirem - kwestia tylko na ile."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1421 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150829
A mógłbyś wskazać dokładnie tytuł publikacji naukowej, która stanowić ma referencje dla tezy, że leucyna powoduje wzrost poziomu insuliny niezależnie od poziomu glukozy? Bo linki do artykułów są OK, tylko że ich treść nie jest dla mnie wykładnią wiedzy


Zmieniony przez - faftaq w dniu 2011-11-03 09:01:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 67 Napisanych postów 10282 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 52628
imo max 2x10mg yohy dziennie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1421 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150829
Co do johimbiny - moim zdaniem zamiast "uodparniać" receptory na jej działanie poprzez częste aplikacje, warto stosować ją wtedy kiedy jest najbardziej pomocna - czyli przed wysiłkiem aerobowym. Można oczywiście częściej i o innych porach, nie wiem jednak czy nie doprowadzi to do szybkiego wzrostu tolerancji i nie wymusi wyraźnego zwiększenia dawek, a joha to nie zabawka.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 166 Napisanych postów 4456 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 65727
Tam jest bibliografia podana tylko nie wiem dlaczego akurat do tego brakuje
A czy Ty potrafisz podac tytul publikacji naukowej, ze bcaa nie podnosi poziomu insuliny?

W takim badz razie, z Twoich wypowiedzi wnioskuje, ze najlepiej brac tylko przed wysilkiem i mozna laczyc z BCAA.

Wiec ja bym to zrobil tak: tse+yoha+bcaa przed trenem silowym, druga porcja pod koniec tak zeby dzialalo na cardio. Nie biore rano ani w DNT.

"Kazdy jest swirem - kwestia tylko na ile."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 67 Napisanych postów 10282 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 52628
co do tolerancji to sie zgodzę. Sens stosowania yohy widze na scislej LC lub CKD. Zawsze to powtarzam ze minimalna skuteczna dawka. Dlatego napisalem ze max 2x10mg dziennie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1421 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150829
Tak na marginesie, to czytam właśnie http://articles.elitefts.com/articles/nutrition/logic-does-not-apply-part-2-breakfast/ - Autor chyba trochę tendencyjnie zestawia ze sobą pewne informacje, np na temat kortyzolu.

Nie jedząc śniadania przedłużamy ekspozycję tkanek, w tym tkanki mięśniowej na działanie tego hormonu. Autor ma rację, że rano kortyzol przyspiesza spalanie tłuszczu, ale nie wspomina o tym, że nasila także proteolizę i wpływa na lokalizację zawartych w tkance mięśniowej transporterów glukozowych GLUT4, co z punktu widzenia sportowców jest wysoce niekorzystne.

Podstawową rolą kortyzolu jest zapewnienie wysokiej dostępności glukozy dla układu nerwowego, musi więc zablokować wszelkie inne możliwe ścieżki "ucieczki" tego cukru do tkanek, których "wykarmienie" nie stanowi priorytetu. Podstawowym pasożytem są tutaj mięśnie. Najlepiej zablokować przepływ energii do komórek mięśniowych poprzez uodpornienie ich na działanie insuliny.

Odwracając: bodźcem do zahamowania sekrecji kortyzolu jest dobre śniadanie. Jego niezjedzenie skutkować będzie przedłużonym w czasie uwalnianiem tego glikokortykoidu. Układ nerwowy w przypadku postu bardziej czuły też będzie na działanie stresorów, a więc zmagania dnia codziennego mogą wywoływać większe wyrzuty tego hormonu, niż gdybyśmy zaczęli dzień od dobrego posiłku. Dokładanie do tego kofeiny, która nasila sekrecję kortyzolu może również nie być dobrym pomysłem.

Nie mówię, że kortyzol jest generlanie zły - bo powszechny paniczny lek wśród sportowców przed tym hormonem nie ma wielkiego uzasadnienia i wylansowany jest przed producentów suplementów - ale tworzenie z niego sprzymierzeńca jest możliwe tylko gdy pewne fakty pomijamy lub źle interpretujemy.

Co ciekawe autor jako referencje dla poglądu, że "kortyzol nasila lipolizę" podaje odnośnik do badania, gdzie owszem wykazano, że nasila lipolizę, ale zaobserwowano, że nasila również proteolizę - co autorowi artykułu umknęło. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC288409/

Autor popełnia wiele błędów przy przypisywaniu odnosników do referencji. Np.: Growth hormone levels peak roughly two hours after waking without breakfast 51. - publikacja pod numerem 51 (skądinąd bardzo ciekawa) mówi natomiast o uzupełnianiu glikogenu po treningu na czczo.

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2011-11-03 09:45:26
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1421 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150829
I kolejne ciekawe stwierdzenie "niby" potwierdzone w bibliografii: Even during exercise, without eating breakfast, the body burns far higher levels of fat than normal 52, 53 and causes up regulation of the enzymes necessary to burn fat, allowing fat to be metabolized faster 54

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2475305 

czy

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2196182

pomijam już kwestię, że są to badania przeprowadzone na hodowlach komórek szczurów czy świń, ale po prostu nie bardzo mogę zrozumieć jak treść tych publikacji wspiera tezy autora.

Artykuł i bibliografię przejrzałem wybiórczo, w zasadzie dwa akapity i żaden z nich mnie nie przekonuje ani interpretacją pewnych danych, ani retoryką, ani referencjami.

Jeśli dobrze znasz angielski polecam uważne przejrzenie bibliografii i skonfrontowanie jej z treścią artykułu.

Zmieniony przez - faftaq w dniu 2011-11-03 09:51:49
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 166 Napisanych postów 4456 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 65727
Wierze Ci na slowo :) ale nastepnym razem najpierw sprawdze bibliografie.

Czyli w takim razie takie stosowanie supli jak wyzej bedzie ok?

giecik - jestem na JEM/NIE JEM gdzie posilek jest dopiero po treningu wiec nie ma problemu z weglami.
Napisales 2x10mg czyli w takim razie brac w okresie nieokolotreningowym?

Zmieniony przez - __Logan__ w dniu 2011-11-03 10:09:44

"Kazdy jest swirem - kwestia tylko na ile."

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Termin przydatnosci kreatyny

Następny temat

Potrzebna pomoc w dawkowaniu

Whey vit