SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Wyszukiwarka

Znalezione pod frazą:

sily

  • Witamina C i E, a przyrosty masy i siły mięśni oraz adaptacje do treningu aerobowego

    Artykuł
    Trening

    Silna osłona antyoksydacyjna (stosowanie witamin A,C,E) kiedyś była uważana za niezbędną człowiekowi, gdyż konieczne jest niwelowanie szkodliwego wpływu na  zdrowie kortyzolu oraz wolnych rodników. Wpływ reaktywnych form tlenu i azotu (reactive oxygen and nitrogen species - RONS) na człowieka od wielu lat jest przedmiotem dyskusji. Czym

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 1791 Data: 2017-05-23 08:27:14 Ocena: 4,33
  • Testosteron: fakty, mity - przyrosty masy i siły

    Artykuł
    Trening

    Testosteron jest jednym z najbardziej mitologizowanych hormonów. Wbrew obiegowym opiniom wcale nie musi być kluczowy jeśli chodzi o przyrosty masy i siły mięśniowej. Osoby, które czytały moje poprzednie opracowania zapewne już o tym wiedzą. Na początek kilka mitów oraz wprowadzenie do tematyki. Mit 1: „testosteron właściw

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 12487 Data: 2017-06-02 23:50:41 Ocena: 4
  • Czy trening aerobowy szkodzi przyrostom siły, mocy i masy?

    Artykuł
    Trening

    Powyższy problem jest dość złożony, przede wszystkim w badaniach niezmiernie rzadko biorą udział kulturyści. Ponadto ma znaczenie, czy dany zawodnik biega 3, 5, 15 czy może 30 i więcej km tygodniowo, czy wybrał zamiast biegania jazdę na ergometrze, pływanie, marsze czy skoki na skakance. Bez wątpienia objętościowy trening wytrzymałościowy nie jest

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 6081 Data: 2017-06-14 08:37:18 Ocena: 5
  • Trening ekscentryczny – przydatny czy szkodliwy dla siły, mocy i masy? CZĘŚĆ I

    Artykuł
    Trening

    Faza koncentryczna ruchu (pozytywna, podnoszenie) to taka, w której mięśnie przezwyciężają opór, skracając się. Faza ekscentryczna ruchu (negatywna, opuszczanie) to taka, w której mięśnie wydłużają się, hamując ruch. W wyciskaniu sztangi leżąc najpierw mamy do czynienia z fazą ekscentryczną ruchu – opuszczanie ciężaru do

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 1038 Data: 2017-03-28 12:14:26 Ocena: 5
  • Czy pora treningu ma znaczenie dla przyrostów masy i siły?

    Artykuł
    Trening

    Wbrew obiegowym opiniom pora dnia może determinować wyniki sportowe. Jest to spowodowane m.in. dobowymi wahaniami wielu hormonów (np. najwyższy poziom kortyzolu i testosteronu obserwuje się rano), rano jest wyższy poziom insuliny, wieczorem hormonu wzrostu, a więc w konsekwencji rano lepiej się toleruje węglowodany, wieczorem można mieć wyżs

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 7551 Data: 2017-03-28 11:51:50 Ocena: 5
  • Trening ekscentryczny – przydatny czy szkodliwy dla siły, mocy i masy? CZĘŚĆ II

    Artykuł
    Trening

    W pierwszej części artykułu omówiłem podstawowe informacje potrzebne by móc korzystać z treningu ekscentrycznego. W obecnej części rozwinę temat przytaczając wybrane badania dotyczące tej tematyki. Z oczywistych względów zbyt duża ilość badań zbyt wiele tu nie wnosi. Należy pamiętać, iż nie zawsze wszystkie badania znajdą przeł

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 245 Data: 2017-03-28 12:18:15 Ocena: 5
  • Nie możesz zwiększyć siły? Poznaj 3 podstawowe błędy

    Artykuł
    Trening

    Trening siłowy, podobnie jak działania dietetyczne, nie ma jednej słusznej drogi. Kulturyści, trójboiści, czy osoby trenujące wytrzymałościowo, różnią się znacznie nie tylko wyglądem, ale i podejściem do samego treningu, który ukierunkowany jest na różne cele. Kulturysta trenuje hipertroficznie, trójboista stymulu

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 12723 Data: 2017-12-22 10:53:59 Ocena: 5
  • Krótkie przerwy między seriami = więcej mięśni i siły?

    Artykuł
    Badania naukowe

    W badaniu Villanueva MG i wsp. porównano 8 tygodni treningu siłowego z 60 sekundowymi lub 4 minutowymi przerwami między seriami. Grupa 60 sekundowych przerw między seriami: byli to mężczyźni średnio w wieku 65.6 ± 3.4 lat. Grupa 4 minutowych przerw między seriami: byli to mężczyźni średnio w wieku 70.3 ± 4.9 lat. Wszyscy

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 3888 Data: 2018-07-03 15:38:10 Ocena: 4,43
  • Woda, znaczenie dla pompy i siły mięśniowej

    Artykuł
    Lifestyle

    Jeżeli zapytamy osoby trenujące, jaki jest najważniejszy makroskładnik dietetyczny, który wpływa na budowę masy mięśniowej, otrzymamy odpowiedź, że jest to białko. Odpowiedź ta oczywiście jest prawidłowa. Białko odpowiada za to, aby w organizmie był możliwy dodatni bilans azotowy, jak i buduje ponad 20% włókien mięśniowych. Jednak die

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 4957 Data: 2017-12-19 10:06:40 Ocena: 5
  • Powtórzenia negatywne - więcej masy i siły mięśniowej?

    Artykuł
    Trening

    Przyglądając się powtórzeniom w treningu siłowym, możemy je podzielić na ruch pozytywny i negatywny. Zazwyczaj to obie składowe powtórzenia wykorzystywane są w treningu, a sama jego konstrukcja nie różni się niczym szczególnym od innych planów. Jednak istnieje metoda, gdzie włączamy ruchy negatywne ćwiczenia, jako

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 3667 Data: 2018-07-22 08:24:00 Ocena: 4,33
  • Zwiększenie siły rąk.

    Temat
    Trening w domu
    PRO

    Witam, mam 17 lat, 177 cm wzrostu, 76 kg wagi. Nie ćwicze na żadnych siłowniach itp. Chciał bym zacząć ćwiczyć w domu. Mam hantle co na jednej moge dac max ociążenia 14 kg. Cel jaki chciał bym osiągnąć to zwiększenie siły rąk i wzmocnienia uścisku dłoni. Chcę zwiększyć siłe rąk dlatego że mam problem z wykonaniem jednej pełnej pompki i podciągni

    Odpowiedzi: 8 Ilość wyświetleń: 14719 Data: 2011-03-12 19:19:29 Liczba szacunów: 3
  • Brak siły , brak energii lecz motywacja jest

    Temat
    Trening dla początkujących
    PRO

    Witam ćwiczę już około 6 miesięcy. Posiadam ławkę regulowaną , 70kg nakładu ( tak wiem mało ale o tym dalej napiszę ) , gryf łamany i prosty , hantle , wyciąg. Posiadam 179cm wzrostu i 85kg wagi. Nie wyglądam na grubasa lecz waga jest. Ale nie mowa tutaj o mojej sylwetce itp. lecz o mym dużym problemie mianowicie przez ten cały czas treningów nie z

    Odpowiedzi: 13 Ilość wyświetleń: 7667 Data: 2011-06-06 21:27:46 Liczba szacunów: 3
  • brak sily do podciagania sie na drazku

    Temat
    Trening dla zaawansowanych
    PRO

    jak w temacie:( od paru miesiecy cwicze na silowni i w domu i ostatnio kupilem sobie drazek do zamocowania w futrynie drzwi ale niestetynie nie daje rady sie na nim podciagnac (ze wzgledu na duza wage) co robic? czy mozna jakos zmodyfikowac to cwiczenie? prosze o jakies wskazowki

    Odpowiedzi: 30 Ilość wyświetleń: 12106 Data: 2006-05-14 17:57:49 Liczba szacunów: 1
  • Jakie powinny być proporcje ciężaru/siły ?

    Temat
    Trening dla zaawansowanych
    PRO

    Witam, mam pytanie co do proporcji ciężaru w głównych ćwiczeniach. A dokładniej chodzi mi o to jak proporcjonalnie powinny się rozkładać ciężary w takich ćwiczeniach jak: wyciskanie na płaskiej martwy ciąg przysiady wyciskanie sztangi za głowę siedząc dla równego rachunku załóżmy że maksymalnie wyciskam na ławie 100 kg ile mniej więcej powinny wyno

    Odpowiedzi: 10 Ilość wyświetleń: 10000 Data: 2007-07-25 09:39:44 Liczba szacunów: 5
  • Trening + dieta od potreningu.pl czy od fabryki siły? Jakie są Wasze opinie?

    Temat
    Trening dla początkujących
    PRO

    Cześć, zakładam temat bowiem jeszcze nie znalazłem takiego, który rozważałby różnice oraz łączył opinie o obu ofertach na raz - jedyne co, to o każdej ofercie czytałem z osobna, a rzadko spotkałem się z osobami, które przetestowały trening i tu i tu. Najbardziej przydatnymi opiniami byłyby dla mnie opinie osób, które jak wyżej, korzystały z ofert

    Odpowiedzi: 3 Ilość wyświetleń: 5583 Data: 2017-03-19 01:38:45 Liczba szacunów: 0
  • Narodowe siły rezerwy

    Temat
    Sztuki Walki

    Było juz sporo do WSO czy szkół podoficerskich zajmijmy sie teraz nowopowstałym tworem w Wojsku Polskim jakim są Narodowe Siły Rezerwy w skrócie NSR MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ SZTAB GENERALNY WOJSKA POLSKIEGO NARODOWE SIŁY REZERWOWE VADEMECUM OBJAŚNIENIE WAśNIEJSZYCH POJĘĆ: UŜyte w niniejszym Vademecum pojęcia oznaczają: Czynna słuŜba wojskowa -

    Odpowiedzi: 25 Ilość wyświetleń: 10113 Data: 2010-06-10 22:05:41 Liczba szacunów: 0
  • Kreatyna - wzrost wytrzymałosci,siły i masy miesniowej

    Temat
    Badania naukowe

    during repeated sets of bench press and jump squat exercise. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9216554 tydzien suplementacji kreatyna (25g/dzien) spowodowalo znaczny wzrost sily i wytrzymalosci w porwonaniu do innych grup ponadto suplemenatcja kreatyna spowodowala sredni wzrost masy ciala o 1,4kg (maxymalnie 2,7kg!) Effects of creatine on isometr

    Odpowiedzi: 18 Ilość wyświetleń: 20000 Data: 2011-02-07 02:54:32 Liczba szacunów: 0
  • Przykladowe plany Masy i Sily (poczatkujacy , zawansowani)

    Temat
    Trening dla zaawansowanych

    Witam. Wrzucam kilka planow moze sie komus sprzyda . Pozdro cel: Wytrzymałość, przerwy do 60s, duża liczba serii Poniedzialek Klata - wyciskanie sztangielek nalawce plaskiej 4 serie 12-16 powtorzen - wyciskanie sztangi na lawce skosnej 4 serie 12-16 powtorzen - rozpietki na lawce poziomej 4 serie 12-16 powtorzen Biceps - naprzemienne uginanie ramio

    Odpowiedzi: 1 Ilość wyświetleń: 1152 Data: 2007-04-05 09:30:28 Liczba szacunów: 0
  • Kształtowanie siły w treningu kulturystycznym i trójbojowym

    Temat
    NUTRIFARM&OLIMP

    Bardzo trudno jest zdefiniować pojęcie siły. Od wieków ludzie którzy potrafili podnieść duży ciężar budzili podziw- ich właśnie nazywano silnymi. Obecnie coraz większą popularność zyskują sobie sporty siłowe. Młodzi ludzie zapisują się na siłownie i do fitness klubów ,aby zyskać atletyczną budowę ciała i rozwijać swoje mięśnie w ten sposób , aby

    Odpowiedzi: 7 Ilość wyświetleń: 3828 Data: 2005-02-11 22:27:55 Liczba szacunów: 0
  • 11 Zasad na zwiększenie masy i siły

    Temat
    Trening dla zaawansowanych

    est wart przeczytania... Dla poczatkujacych szczegolnie,ale tez znawcy znajda cos dla siebie Pochodzi z FLEXA Tytól->"Wielka jedenastka" Czyli 11 zasad na zwiekszenie masy i sily... Autorem tego artkolu jest Jay Cutler (Na zdjeciu-> Thx Vithal),zwyciesca Arnold Classic 2002,czyli zna sie na rzeczy OK przechodze do sedna... 1 Zasada-> Duzo jedz Że

    Odpowiedzi: 30 Ilość wyświetleń: 19191 Data: 2002-08-27 01:46:46 Liczba szacunów: 1