SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

węglowodany proste czy złożone ?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 22620

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 204 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1804
Wiem, że w ciągu dnia powinno się jeść węglowodany złożone i to najlepiej o niskim indeksie glikemicznym (nie mówię o posiłku potreningowym). Ale chodzi mi o sytuację, kiedy nie możemy o danej porze ich dostarczyć. I załóżmy mamy dwie możliwości: węglowodany proste o niskim IG albo węglowodany złożone o wysokim IG. Co lepiej wybrać jako posiłek? Co będzie lepsze jako posiłek?
Upraszczając, co ma większe znaczenie dla naszych mięśni - to żeby dostarczać do nich węgle złożone czy to żeby indeks glikemiczny tych węglowodanów nie był wysoki? (bo to sie wiadomo z czym wiąże)

I drugie pytanie odnośnie carbo: od jakiegos czasu biorę carbo po treningu. Z tego co wyczytałem, po treningu powinno się dostarczyć 0,5-1g węglowdanów na 1kg masy ciała. Ja założyłem sobie że lepiej brać więcej niż mniej, dlatego biorę po treningu 100 gram carbo (95g węgli) przy wadze 82 kg. Czy to nie za dużo? Widziałem że na forum ludzie piszą że biorą po treningu ok. 50g carbo... Czy coś może mi się stać jeśli wezmę więcej? Chodzi mi o odłożenie się nadmiaru węglowodanów w postaci tkanki tłuszczowej. Mi się wydaje że trzeba większą ilość węgli spożyc, żeby coś takiego nastąpiło, ale może się mylę..
Czy odkładanie się węglowodanów w tkance tłuszczowej ma związek z tym czy są to ww proste czy złożone? Czy może to kwestia IG? Czy każde ww mogą sie odłożyć w postaci tkanki tłuszczowej czy tylko niektóre?

I can hear the people callin', I'm passin' by
Everybody knows I'm ballin', and to God
Gotta keep myself from fallin'..

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 256 Napisanych postów 13305 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 45246
po koleji , zacznijmy od tego Carbo .... jeśli jesteś suchar to 80-90 może być , jeśli łatwo nabierasz masy to 0,5gram na kilogram masy ciała pij

w tkanke tłuszczową odkłada się nadmiar kalori , obojętnie czy pochodzą one z węglowodanów prostych/złożonych czy tłuszczu lub białka


węgle proste o niskim IG i węgle złożone o wysokim IG , mozesz podać przykład ???


im wyższe IG tym wyższe skoki insuliny , a co za tym idzie ospałość itp , a jak jesteś Endo podobny to też odkładanie tłuszczu

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Charon ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 119 Napisanych postów 5388 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 111118
Czy rodzaj węglowodanów będzie miał wpływ na kompozycję ciała, ciężko powiedzieć. Na pewno będzie miał wpływ na zdrowie. Co do węglowodanów prostych o niskim IG: jeżeli już to dwucukry: fruktoza i laktoza, ale ich bym się starał unikać - umiarkowane spożycie nabiału i owoców. Pamiętaj też, że tabele IG pokazują wzrost poziomu glukozy w przypadku spożycia danego produktu, a zazwyczaj nie jemy np. samego ryżu, tylko w połączeniu z tłuszczem, białkiem a wtedy to IG się zmienia, też znaczenie ma ich ilość.

Co do pytania, nie za bardzo go rozumiem, "wpływ na mięśnie" może być różnie rozumiany. Poza tym co stoi na przeszkdzie by spożyć węglowodany złożone o niskim/średnim IG?

Beatus, qui prodest, quibus potest

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 116 Napisanych postów 4616 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 53303
Z odkładaniem się tłuszczu z węglowodanów i z IG jest trochę bardziej skomplikowana sprawa, to co najczęściej czytamy ma niewiele wspólnego z tym jak jest naprawdę.

Większość teraz przyjętych wniosków odnośnie liponeogenezy opiera się na badaniach jakie prowdzili Jean-Pierre Flatt, Kevin Acheson jeszcze z kilkoma kolegami. Doszli do tego, że odkładnie się tłuszczu z węglowodanów to głównie problem diet z nadwyżką kaloryczną przy naprawdę ograniczonej ilości tłuszczu. Biorąc pod uwagę ich ogólne przekonania o których czytałem tu i tam, dodatkowo sposób w jaki prowadzą badania raczej im nie do końca ufam

O IG pisałem ostatnio artykuł, kiedyś na forum też, ale teraz miałem problem, żeby zmieścić się na 5 stronach A4. Kontrowersji jest naprawdę mnóstwo. Może kiedyś wrzucę na forum.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 204 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1804
Nie łapię łatwo masy, ale sucharem raczej też nie jestem (tak mi się wydaje :P ). Po prostu mam szczupłą budowę ciała, nie za grube kości ;)
Czyli mówisz, że spokojnie moge te 100g carbo brać?
Czy może lepszą opcją byłoby wypić 50g podczas treningu, a drugie 50g po treningu?

"węgle proste o niskim IG i węgle złożone o wysokim IG , mozesz podać przykład ???"
no na przykład:
węgle proste o niskim IG - jakieś owoce, dajmy na to jabłka ;)
węgle złożone o wysokim IG - biały chleb

Charon, a z czym zjeść biały ryż żeby obniżyć jego indeks glikemiczny?
Wprawdzie przerzuciłem się z ryżu białego na brązowy i na kaszę gryczaną (właśnie ze względu na ig) ale pytam z ciekawości...

I can hear the people callin', I'm passin' by
Everybody knows I'm ballin', and to God
Gotta keep myself from fallin'..

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 256 Napisanych postów 13305 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 45246
lepiej zjeść jabłko od chleba białego

a ryż najlepiej żeby był ciemny + białko (mięso) i oliwa

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 204 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1804
Hmm a ja myślałem że lepiej będzie zjeść właśnie białe pieczywo niż owoce.. ;)

A co w końcu z tym carbo? Brać 100 gram po treningu, czy opcja 50g w trakcie i 50g po treningu tez może być?
I czy napoje typu Powerade/Isostar nadają się do wypicia po treningu? Ktoś się orientuje jakie ww tam się znajdują?

I can hear the people callin', I'm passin' by
Everybody knows I'm ballin', and to God
Gotta keep myself from fallin'..

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 82 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1393
eee a czy czasem wysokie ig nie powinno byc przed trenigiem , przeciez po treningu cialo nie potrzebuje az tyle wegli np. gainera bo i tak wiekszosc w fat'u pojdzie bo gainer ma wysokie ig

MSR

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 1163 Wiek 43 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13320
Aleś odkopał, po dwóch latach włączasz się w dyskusję...

Po treningu ciało potrzebuje sporo węgli, bo musi uzupełnić wypalony glikogen w mięśniach. Wtedy potrzebujemy węgli o wysokim IG, aby silny wyrzut insy zapakował je gdzie trzeba. To oficjalne stanowisko większości forum. Pytanie, kiedy te węgle dostarczyć? Większość stawia na wysoko-IG po treningu. Ja skłaniam się coraz mocniej (eksperymenty na sobie), do nisko-IG przed treningiem (żeby stopniowo uwalniały się w czasie treningu).

Denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 5 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 103
Dysponuje może ktoś jakąś tabelką z podziałem jakie produkty należą do węglowodanów prostych a jakie do złożonych?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 27
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dlaczego jedzenie jest takie przyjemne?

Następny temat

Oceńcie i poprawcie-dieta

Fruzelina