SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

uczac sie swojego ciala ( dieta bezglutenowa)

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6321

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1146 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6750
Witajcie drogie LADIES!

Moje pierwsze pojawienie się na forum, ponad 3 lata temu było dosc przelomowym momentem, dlatego iż, po latach młodzieńczych eksperymentow dietytycznych, w koncu trafilam na kogos kto realnie i fachowo potrafil mi pomoc. Jednak mimo osiągnięcia celu, jakim była redukcja ponad 10 kg, caly czas jestem na drodze poznawania swojego organizmu i uczenia się jak z nim współpracować, a nie nieustannie zmagac.
Wiem ,ze samo schudniecie nigdy nie będzie sukcesem, dlatego ze cala zabawa zaczyna się wlasnie od tego momentu- nie sztuka jest się zredukowac ale takim pozostac.

Po latach jojowania i zkolekcjonowania sterty efekow ubocznych bezrozumnych diet, czas aby powoli naprawiac to co się rozwalilo.
To czego sobie narobilam jako nastolatka, to przede wszystkim kompulsywnego objadania, przeplatanego z dietowaniem oraz objawow oporności insulinowej.

Mimo ogolnie szczuplej sylwetki, caly czaly czas totalnie opornym miejscem na odtłuszczenie pozostaje brzuch. Punkt mojego ciala, który jakby nie reaguje na redukcje. Probowalam roznych kombinacji dietetycznych, ale do tej pory, malo co zdawalo się skutkowac. Kazde ¨puszczenie się¨ od zbilansowanej zdrowej diety od razu widac w spektakularny sposób w tym miejscu.

Kolejna rzecza, która towarzyszy mi już od kilku lat, nad która ostatnio szczególnie dociekliwiej się zastanawialam, to dolegliwości z str. Układu trawiennego-nieustannie towarzyszace wzdęcia, gazy, bulgotania i bole, mino braku zdiagnozowania faktycznej jednostki chorobowej.

To zmusza mnie do bacznego obserwowania swojego ciala, dlatego tez od jakiegos czasu staram się unikac produktow zawierających laktoze, i rzeczywiście widze poprawe, ale to jeszcze nie zalatwia wszystkiego.

Duzo ostatnio czytalam o nietolerancjach pokarmowych i podejrzewam, ze winnym poza laktora może okazac się w moim przypadku gluten.

Podejmuje teraz wyzwanie, aby jakis czas wprowadzic diete bezglutenowa- możliwie ograniczajaca gluten, i przekonac się czy to wlasnie on wraz z laktoza sa głównymi winowajcami mojego wydętego wiecznie brzucha.

Nie chciałabym przechodzic z marszu na diete paleo, ale modyfikując ja, pozostac na w miare niskiej ilości dozwolonych węglowodanów ( glownie ryzu, kaszy gryczanej, mace z siemienia lnianego, mace i makaronach ryzowych itd.)

Nie mam wyjscia, musze cos zmienic, bo skoro nic do tej pory nie działało tak jak powinno, to nie chce caly czas się tak krecic.
(Ostatnio po kilku tyg. Trzymania diety, podczas urlopu zaniedbalam troche miske, pozwalając sobie na biale pieczywo, którego normalnie nie jem i wiecej wegli prostych ogolnie. Efekt jest taki, ze po tygodniu mój brzuch wyglada jakbym była w ciazy-totalnie wydety, twardy, czuje się jakbym przytyla niewiadomo ile-oczywscie tylko w tym miejscu. Stad tez ten mój fokus na zboza i szukanie winowajcy.)

Wdziecza będę za sugestie dziewczyn, które zmagaly-zmagaja się z opornością insulinowa, sa na dietach gezglutenowych. Z starych jeszcze czasow pamiętam, ze cennym będzie przestudiowac dziennik filonki.

Jutro dodam plan diety i zaplanowany trening

a teraz jeszcze ankieta

Wiek : 27
Waga : 67
Wzrost : 178
Obwód w biuście(1) :
Obwód pod biustem :
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): (niech moj brzuch troche dojdzie do siebie, uzupelnie! )
Obwód na wysokości pępka :
Obwód bioder (3):
Obwód uda w najszerszym miejscu:
Obwód łydki :
W którym miejscu najszybciej tyjesz : brzuch
W którym miejscu najszybciej chudniesz : biust
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: 4 tydz. silownia wraz z aerobami, przemieszczam sie kazdego dnia rowerem
Co lubisz jeść na śniadanie: jajka z warzywami
Co lubisz jeść na obiad : mieso, warzywa, ryz, makaron
Co jako przekąskę : suszone owoce, orzechy
Co jako deser : j.w.
Ograniczenia żywieniowe : laktoza i podejrzewam teraz gluten
Stan zdrowia: ogolnie dobry
czy regularnie miesiączkujesz: po 2 latach prawieze zaniku miesiaczkowania, ostatnio pol roku wraca to m-w do normy
czy bierzesz tabletki hormonalne: nie
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza: nie
czy rodziłaś: nie
Preferowane formy aktywności fizycznej : silownia, rower
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : bialko, bcaa z glutamina
Stosowane wcześniej diety : wszystkie mozliwe z kategorii cud



Zmieniony przez - skeni w dniu 2014-07-11 02:27:37
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49612 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
O proszę

Dlaczego uważasz, że sprawcą jest gluten, a nie FODMAP?

Insulinooporność masz (tak jak Filonka) zdiagnozowaną koniecznymi badaniami czy po prostu myślisz, że ją masz?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1317 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 36488
Martucca
O proszę

Dlaczego uważasz, że sprawcą jest gluten, a nie FODMAP?

Insulinooporność masz (tak jak Filonka) zdiagnozowaną koniecznymi badaniami czy po prostu myślisz, że ją masz?

Bo teraz gluten a raczej obwinianie go za wszelkie zło tego swiata jest bardzo modne
Insulinoopornosc tez jest modna
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 78 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 424
Mozze lepiej zacząć od badań na nie tolerancje pokarmową niż tracic czas na diete która nie przyniesie skutku, A co do przenicy to jest tak ze wypycha brzuch jak cholera, mam bardzo podobny problem do twojego niewiem czy tutaj kwestia jest gluten ale jak tylko jem chleb to brzuch jak balon i ciąża 9 miesiąć :D a waże 50 kilo przy 160 także jestem raczej szczupła osoba ale zmagam sie z moim brzusiem którego nie nienawidzę :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1146 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6750
Badania mam zamiar w koncu zrobic, jak narazie opieram sie o szereg objawow, i dlugiego juz czasu obserwacji wlasnego organizmu, gdzie widze po jakich produktach moge byc pewna problemow. Masz Marta racje, przeciez rownie dobrze przyczyna moze byc np. FODMAP.
Do czasu badan jednak, chcialabym ograniczyc gutenowe produkty i poobserwowac czy cos sie zmienia, to z pewnoscia nie zaszkodzi.

( czyms co szczegolniej zwrocilo moja uwage na gluten, byla niedawno przeczytana historia kobiety, ktora poza objawami gastrycznymi, poprzez eliminacje tego skladnka z diety, pozbyla sie calorocznegi lejacego sie z nosa kataru- cos co mi rowniez towarzyszy od kiedy tylko pamietam. Zaden laryngolog nie potrafil znalezc przyczyny, zadne badania jej nie wykazaly, testy alergologiczne rowniez. Dletego tez, jestem ciekawa co zaobserwuje pod tym wzgledem )
...
Napisał(a)
Usunięty przez Martucca za pkt 7 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 78 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 424
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 78 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 424
Wyczerpujący ale bardzo ciekawy artykuł daje dużo do myslenia :) A rezygnacja z glutenu napewno ci nie zaszkodzi takze próbuj czemu nie ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1146 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6750
Dzieki Madziu! tak natknelam sie tez juz sama na te ksiazke tak wiec jak pisalam, sprobowac nie zaszkodzi

uzupelniajac ankiete :
pomiary-ajjj

Obwód w biuście(1) : 92
Obwód pod biustem : 83
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 79
Obwód na wysokości pępka : 86
Obwód bioder (3): 95
Obwód uda w najszerszym miejscu: 56
Obwód łydki : 35


DIETA

z racji tego ze ostatnio funkcjonowalam na wyzszym poziomie wegli, chcialabym stopniowo schodzic z ich poziomem, na koszt tluszczu

zaczne wiec od rozkladu

B 100g
T 70g
W 200g

przy tym zalozeniu chcialabym aby kalorycznosc oscylowala w granicach 1800-2000kcal

po 2 tyg. chcialabym obciac wegle do 150g, po 4 tyg. do 100g, dobijajac do tej kalorycznosci tluszczem


TRENING

Ostatnie miesiace caly czas praktycznie na splitach, teraz jednak planuje cykl z FBW, opartym o cw. podstawowe- wstyd sie przyznac, ale wracam do wiecznie omijanych podstaw, czyli opanowania podstawowych cw. w oparciu o ciezar wlasnego ciala ( drazek, pompki, porecze )

plan:


Zestaw A
Nogi: Przysiady z sztangą na barkach 3s
Plecy: Wiosłowanie sztangą 3s
Klatka: Pompki na poręczach 3s
Barki: Wyciskanie sztangi z klatki w staniu 3s
Triceps: Pompki odwrotne 2s
Biceps: Zginanie ramion z sztangą stojąc 2s



Zestaw B
Nogi: Przysiad przedni 3s
Plecy: Przyciaganie drazka wyc. gornego do kl. 3s
Klatka: Wyciskanie sztangielek ławka 3s
Barki: Wyciskanie hantlami siedząc 3s
Triceps: Pompki na poręczach 2s
Biceps: Podciąganie na drążku podchwytem 2s



Zestaw C
Plecy: Martwy Ciąg 3s
Plecy: Podciąganie na drążku nachwytem 3s
Nogi: Wykroki 3s
Klatka: Wycisk sztangielek na skosie 3s
Barki: Wynosy sztangielek bokiem 3s
Triceps: Wycisk sztangi w wąskim chwycie 2s
Biceps: Zginanie ramion z sztangielkami z "supinacją nadgarstka" 2s

trening 4 razy w tyg. plus za zakonczenie 40 min aeroby








Zmieniony przez - skeni w dniu 2014-07-11 12:41:18
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 184 Napisanych postów 65575 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188925
A wiecie, ze tak ksiazka pelna jest naukowych niscislosci, zeby nie powiedziec nieprawdziwych informacji.... tak bywa warto czasami sprawdzac to co podaja do wierzenia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49612 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Warto czytać "mądre" źródła, a nie masówkę autorstwa kurpulentnego dżentelmena, który wbrew teoriom, które sam knuje, podwójny podbródek ma


http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0733521013000969


Zmieniony przez - Martucca w dniu 11/07/2014 17:30:01
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1146 Wiek 32 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6750
Dziekuje Marta za ten link , bedac laikiem, i zwyczajnie googlujac trudno najczesciej trafic na rzetelne zrodla.

Z tym glutenem i teoriami, jest troche jak ze wszystkim, trzeba miec dystans, i nie ignorowac najlepszego doradcy, jakim powinnien byc nasz wlasny organizm i to co on nam mowi, i jakie sygnaly wysyla.

Moj brzuch od niemal juz tygodnia pozostaje nadal wzdety ( mam uczucie jakby doslownie spuchl od srodka :'-( ) jest wysadzony i twardy. Jutro wybieram sie do lekarza z pytaniem o mozliwosc testow na nietolerancje pokarmowa

cos sobie zrobilam na ostatnim treningu ( domysla sie, ze przy wioslowaniu sztanga), bo od wieczora tamtego dnia do dzis rwia mnie ledzwie ( szczegolnie jedna strona, najbardziej przy siedzeniu ) mam nadzileje, ze tylko cos naciagnelam, i jutro bedzie juz o tyle lepiej by moc isc normalnie na silownie

dietka :







( posilek nr. 2 rozloze na dwa )



Zmieniony przez - skeni w dniu 2014-07-13 11:00:26
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pomocy muszę schudnąc !

Następny temat

Pomoc w zmianie sylwetki :)

Wheya