SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

trening na szybkosc wytrzymalosc i sile

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2624

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 211 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2050
Ocencie mi ten trening czy oplaca sie go robic??

Ćwiczenia rozwijające szybkość:
• zrywy i starty z różnych pozycji
• slalom między tyczkami (drzewami) na dystansie 20 - 30 m
• bieganie krótkich odcinków 20 - 30 m z największą szybkością
• szybki przysiad podparty i powrót do pozycji wyjściowej
• bieg pod górkę i z górki 10 - 20 kroków
• bieg skokami od drzewa do drzewa (6 - 8 kroków))
Ćwiczenia rozwijające wytrzymałość:
• trucht, marszobieg w terenie o zmiennym położeniu z odcinkami biegu na dystansach 300 - 1200m.
• bieg przełajowy
• bieg ciągły 5 - 12 minut na trasie okrężnej
• biegi powtarzane z lotnego startu na odcinkach 50 - 100m.
Ćwiczenia rozwijające siłę:
• zwis na drążku
• miloskoki jednonóż i obunóż przez niskie przeszkody
• skoki w dal z hantlami 1 - 2kg.
• wyskoki dosiężne
• przysiady z piłką trzymaną na karku
• uginanie i prostowanie rąk w podporze.
Ćwiczenia ogólnorozwojowe:
• luźny bieg w mijscu łączymy z ruchem ramion, sprężycie uginamy kolana (czas trwania 1 - 2 minuty)
• podskoki w miejscu w miejscu na złączonych nogach (podskakując skręcamy barki i biodra w przeciwnych kierunkach czas trwania 1 - 2 minuty).
• stoimy w lekkim rozkroku, na zmianę dotykamy łokcie przeciwnego kolana. Druga ręka wygięta do góry
• unosimy zgiętą nogę w bok i skręcamy tułów w tą samą stronę (8 - 10 powtórzeń)
• w leżeniu tyłem, ramiona na karku, przechodzimy do siadu (8 - 10 powtórzeń)
• w podporze wykonujemy serię uginania rąk (tzw. pompki), (wykonujesz tyle ile potrafisz)
• w leżeniu przodem ręce splecione pod brodą wznosimy na zmianę nogi, wytrzymujemy, opuszczamy, potem wznosimy przód ciała (ręce splecione na karku) wytrzymujemy, opuszczamy. (8 - 10 powtórzeń)
• stoimy w rozkroku z hantlami w dłoniach, kolana lekko ugięte, tułów pochylony do przodu, plecy proste, unosimy ramiona do góry i nieco do tyłu (8 - 10 powtórzeń)


Przebieg treningu
Trenuj przynajmniej 3 razy w tygodniu, przeznaczaj na trening co najmniej 1 godzinę, stopniowie zwiększaj zakres i intensywność ćwiczeń.
Przed główną częścią treningu dobrze rozgrzej swój organizm przez 10 - 15 minut. Zacznij od truchtu, nastepnie krążeń RR w przód, tył, krążeń szyi, tułowia, skłonów, skrętoskłonów, skrętów tułowia w prawo, w lewo, przysiadów. Dalej przejdź do ćwiczeń rozciągających i gibkościowych.
Rozgrzewkę zakończ truchtem.

W zasadniczej części treningu trwającego około godziny:
• pół godziny przeznacz na rozwijanie jednej z wybranych cech (siła, szybkość, wytrzymałość) staraj się, aby raz w tygodniu kłaść akcent na jedna z cech przeznaczając na nią około 70% czasu, a pozostałe 30% na pozostałe cechy.
• Następnie 30 minut przeznacz na ćwiczenie elementów tej dyscypliny czy konkurencji, która najbardziej cię interesuje. Sam dobierz ćwiczenia. Pracuj gównie nad tymi, z których jesteś najsłabszy.
• trening zakończ rozluźniającycm truchtem 5 - 10 minut.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 331 Wiek 36 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1651
To jakiś trening dla piłkaża ??

Dla wszystkich niedowiarków, nie zdejmuje sztangi z barków.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 211 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2050
mopzna tak powiedziec ale narazie stosuje go tak dla siebie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pompki i brzuszki

Następny temat

Jak trenowac klatke ( 1 połowa wieksza ) ???

Wheya