SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

trening klaty 2 razy w tygodniu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4268

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 200 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11795
interesuje mnie cwiczenie klaty 2 razy w tygodniu

czy moge cwiczyc takim planem?

pn klata biceps przedramie

plaska 4 serie progresja ( sztanga/hantle )
rozpietki 3 serie staly ciezar

uginanie ramion gryf prosty staly ciezar 3 serie
mlotki / kolano 3 serie
modlitewnik gryf lamany 3 serie

4 superserie na przedramiona

wtorek nogi kaptury

przysiady 4 serie progresja
wspiecia 4 serie

szrugsy hantlami 4 serie

sroda brzuch

czwartek klata plecy

skos 4 serie ( sztanga/hantle )
przenoszenie 3 serie

drazek szeroko do karku 4 serie regresja
wioslowanie koncem sztangi w opadzie lub wioslowanie na wyciagu 4 serie
wioslowanie sztangielka 3 serie

piatek bary triceps

wyciskanie sztangi zza glowy 4 serie regresja
wznosy bokiem 4 serie
krzyzowanie linek na wyciagu 4 serie

francuz lezac 3 serie
rzymskie pompki 3 serie
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 200 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 11795
aaaa.... zapomnialem o celu...


jakos czuje ze klata raz w tygodniu jest juz okolo piatku zregenerowana po ciezkim treningu ( plaska skos i rozciaganie ) i lezy bezczynnie do poniedzialku

inne partie np triceps ( pracuje przy barach i przy klacie wiec jest meczony 2 razy w tygodniu )

biceps ( pracuje przy plecach wiec jest meczony 2 razy w tygodniu (

a klata? tylko raz i w dodatku bardzo mocno...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 96 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
ale biceps i triceps szybciej sie regenerują.

trenowanie klatki 2 razy w tygodniu nie sprawi przez to samo, że bedzie jakoś nadzwyczajnie pobudzana- bo to zależy przede wszystkim od jakości treningu.

proponowalbym może poeksperymentować aby trenując 4 razy w tyg. każdą grupę trenować co 5-6 dni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2032 Napisanych postów 5516 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 214002
Napisałeś, że w piątek czujesz już zregenerowaną klatkę po poniedziałku.

Dajmy na to, że w czwartek zrobisz ten 2 trening klatki.

Pytanie czy z czwartku zregeneruje się na poniedziałek...

Na dłuższą metę to może być męczące.

Dobrze dobierz intensywność i ocenisz jak z regeneracją.

POZDRO
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 445
ja bym proponowal rozdzielic trening klatki na :
pon: dolna partia
1)wyciskanie na plaskiej sztanga (4serie, progresja 12-8 powtorzen)
2)wyciskanie hantli na plaskiej (4serie, progresja 12-8 powtorzen)
3)przenoszenie sztangi z nad glowy lezac (4x12)
4)rozpietki (4x12)

przyczym mozna zrezygnowac z przenoszenia


nie wiem jak to masz z ta regenarcja, ale w kolejny dzien (dla mnie najlepszy jest piatek):
piatek: klata gorna partia
1)wyciskanie sztangi na skosie (4serie, progresja 12-8 powtorzen)
2)wyciskanie hantli na skosie (4x10)
3)rozpietki na skosie (4x12)

trening mozna stosowac najwiecej 6 tygodni. Jesli chodzi o mnie rewelacja, sila do przodu, rozmiary tez tak wiec zachwalam, ale nie namawiam...

"Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2473 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45320
Śmiało rób 2x w tygodniu, pamiętając, żeby drugi trening był lżejszy. Możesz nieco zmodyfikować ćwiczenia, ale zawsze dobieraj mniejszy ciężar i kończ serię z zapasem. Taki trening będzie dużo efektywniejszy aniżeli katowanie klatki całe życie raz w tygodniu (w poniedziałek pewnie jeszcze )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1639 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 12110
Dokladnie nie ma lepszej metody na rozowj miesni jak ich czesty trening ale o malej intensywnosci ja cwicze obecnie klatke 3 razy w tygodniu ale z mala intensywnoscia mala ilosc serii i zapas powtorzen do zalamania spory i efekty po miesiacu mam takie o jakich nigdy nie marzylem.Jak juz pisalem wczesniej 2 razy w tygodniu tez sie u mnie dobrze sprawdzalo z podzialem na ciezki trening i drugi lekki trening.

Zmieniony przez - Piorunos w dniu 2007-12-06 10:58:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 21 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 445
Ja raczej poklocilbym sie z treningiem klaty 3 razy w tygodniu. Mozna latwo doprowadzic do stagnacji miesni. Nic dobrego moze z tego nie wyjsc. Co do umiarkowanego treningu tez jestem sceptyczny. DObrze jest zrobic w treningu jedno, dwa cwiczenia naprawde naprawde dajace w kosc z ciezarem, z ktorym trzeba powalczyc a nastepne cwiczenia rzeczywiscie umiarkowanie. Lepiej zrobic sobie trening typowy pod klate, ok. 6 tygodni zeby nie przetrenowac, dwa razy w tygodniu cwiczac mniej intensywnie zas na inne partie, zeby miec sily na ostry trening klaty. Im bardziej zaskakuje sie swoje miesnie ciezarem jaki nakladamy na sztange i zmieniajac cwiczenia typ bardziej pobudzimy ja do rozwoju... Trzeba pamietac, ze po ciezkim paru tygodniowym treningu trzeba troche odsapnac, wiec mozesz pozniej swobodnie zroibc kilka tygodniu mniej intensywnego treningu...

"Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 96 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
opinie jak widz sa rozbiezne bo bierze sie pod uwagę w najwiekszym stopniu częstotliwości, niejako pomijając intensywność.
Piorunos - dość zwiężle okreslił jakie trzeba spelnić warunki aby trening nawet 3x w tyg. przynosił dobre efekty.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1639 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 12110
Dokladnie Apokalipsa.Widze ze wiesz o co mi chodzi :) Wyraznie zaznaczylem warunki jakie wtedy trzeba spelnic.A takie gadanie ze nic z tego dobrego nie przyjdzie nikomu oznacza tylko ze ktos nigdy nie probowal na sobie roznych rzeczy.
Mam za soba trening klaty systemem raz w tygodniu w ktorym po 3 miesiacach zaczalem stac w miejscu i uwazam ze to byla najgorsza opcja.Probowalem tez 2 razy w tygodniu jeden ciezki drugi lekki i o wiele lepsze korzyscic z tego mialem a teraz zaczalem cwiczyc zasadami HST czyli klatka 3 razy w tygodniu ale pod warunkiem ze nie dochodze do zalamania miesniowego w zadnej serii i nawet pod koniec cyklu jestem od zalamania miesniowego przynajmniej 2 powtorzenia i w zyciu takich efektow nie mialem jak teraz.
Wiec jezeli ktos cale zycie cwiczy jednakowwo raz w tygodniu i sie katuje na kazdym treningu prosze niech nie udziela innym rad o treningach o ktorych nie ma pojecia i ktorych nie probowal.


Zmieniony przez - Piorunos w dniu 2007-12-06 17:25:44
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 1639 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 12110
Po prostu wszystko sie o to rozchodzi ze przecietny bywalec silowni nie ma zielonego pojecia ze istnieja jeszcze inne parametry treningowe oprocz ilosci serii i czestotliwosci ktore maja kolosalny wplyw szczegolnie na CUN (centralny uklad nerwowy) i przecietny bywalec silowni robi to co reszta czyli na kazdym treningu katuje sie ogromna iloscia serii a dodatkowo w kazdym cwiczeniu dochodzi do zalamnia miesniwoego czego efektem jest ze ma z treningu na trening coraz mniej sily.

Podam prosty przyklad z zycia zaczalem ponad 4 tygodnie temu trening na zasadach HST a moj kolega ktory nei moze chodzic na silke 3 razy w tygodniu tylko 2 zaczal rownolegle chodzic ze mna i cwiczy identycznym zestawem cwiczen tylko wedlug zasad HIT i 2 razy w tygodniu a nie 3 w kazdej serri dohcodzi do zalamania miesniowego i do tego jeszcze dorzuca serie ze zdejmowanym obciazeniem.
I efekt jest taki ze w ciagu jednego miesiaca zyskalem 3 cm obwodu w klatce i efekt uboczny silowy mnie zszokowal.A on sie dziwi dlaczego od miesiaca nie dosc ze nie ruszyl po prostu nic to w dodatku z tygodnia na tydzien jest coraz slabszy.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

plan ktorym jeszcze nie robiłem

Następny temat

Zmiana planu HELP!

Fruzelina