SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

trening aerobowy 2 pytania

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1880

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1471 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 53505
Witam od tygodnia przeszedłem na rzeźe powoli zaczynam robić forme na lato.I mam takie 2 pytania co do treningu aerobowego.Trening ten wykonuje po treningu siłowym i jak mam zabezpieczać się czy picie odzywki wysokobialkowej zaraz po treningu silowym po tym od razu aeroby i po aerobowach kolejna porcja bialka tak bedzie ok czy tylko po aerobach porjca bialka? 2. Jakim tempem powinienm wykonywac aeroby spokojny wogole nogi sie nie mecza czy ustawic wyzszy poziom i na maxa robic i czuc nogich jak po treningu nog? za pomoc dam SOGI
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3656 Napisanych postów 44693 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 335691
1.By sie zabezpieczyc mozesz wypic odzywke bialkowa....ale duzo wygodniej bedzie jak polkniesz porcje bcaa.A po aerobach proponuje pelnowartosciowy posilek-poniewaz suplement to tylko tymczasowy zastepnik.

2.Biagac powinienes zaczac od-przypuscmy-20min zwikszajac czas co tyd.np.
Tempo powinno byc nie za wysokie-trudno to okreslic-ale srednie.Bieg ma bardziej przypominac trucht nizeli sprint.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1471 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 53505
ronnie chodzi mi o rowerek nei o bieg.1 pytanie ok a te 2 to wlasnie nei wiem raz jechalem tak ze spocilem sie jak swinia ale nogi jakby same jechaly wogole sie nie zmeczyly a 2 raz ze nogi mnie napieprzaly jak po przysiadach normalnie ale mneij sie wypolcilem to nei wiem wlasnie jakie tempo zarzucic pozdro sog poszel
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3656 Napisanych postów 44693 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 335691
aeroby maja byc dlugie ale lzejsze...

Czyli chyba ta 1 wersja twojej histori..wtedy sie wypocisz i spalisz wiecej kalori

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1471 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 53505
czyli takie tempo w maire lekko ale zeby sie wypocic nei silowac sie z rowerkiem zeby nogi? Czyli masz sie wypocic serce ma bic i nogi tylko lekko zmeczyc tak bedzie dobrze?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 176 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 779
Aeroby hmm jeśli zależy ci na masie a chcesz pozbyć się zbędnego tłuszczu to rób tak:

rano po lekkim śniadaniu kręcisz aeroby w zależności od zapotrzebowania 40-60 minut, a trening siłowy możesz zacząć najprędzej 5 godzin po aerobach

wersja "nie mam rowerka w domu"

każdorazowo po treningu siłowym walisz aminokwasy bcaa + glutamina + carbo, czekasz jakieś 20 minut i zaczynasz kręcić 40-60 minut po czym walisz znów bcaa + gluta, lub pełen profil

Wersja " mam trening siłowy 3x w tygodniu"

w takim razie kręcisz aeroby w dni wolne kiedy tylko się da czyli 4x tygodniowo też po 40-60 minut aminokwasy po aerobach

TEMPO - najlepiej jak kupisz sobie pulsometr jeśli takowego nie ma zamontowanego w ergometrze, tempo ustala się wzorem (220- wiek)*0,65. czyli tempo ustala się za pomocą pulsu. jest to taki wysiłek w którym nie łapie się zadyszki - tlenowy.

Posiłek potreningowy...

wg wielu aeroby polegają na tym że podczas ich robienia pali się tłuszcz, lecz... tak jest ale to sposób dla bab, dla facetów lepiej wykorzystać efekt przyśpieszenia metabolizmu, dlatego np jeśli po aerobach zjesz pełnowartościowy posiłek to efekt długofalowy aerobów się zatrzyma. po aerobach spala się tkankę tłuszczową jeszcze przez około 4 godziny, oczywiście jeśli nie przyjmiemy węgli. dlatego moim zdaniem najlepiej do pójścia spać walić białko, a jakieś 30 minut przed snem zjeść 80g kaszy gryczanej (nie bójcie się od tych węgli na pewno nie przytyjecie) uzupełni ona straty glikogenu podczas snu. po przebudzeniu 80g białka.

eh jeśli o czymś zapomniałem to kiedyś dopiszę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2956 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 80905
po aerobach spala się tkankę tłuszczową jeszcze przez około 4 godziny,
Z tym sie nie zgodze. Aeroby to jedyny chyba system energetyczny, w ktorym spalanie tkanki tluszczowej zachodzi wylacznie podczas wysilku. Inaczej ma sie sprawa z interwalami, ale nie o nich tu mowa.

oczywiście jeśli nie przyjmiemy węgli. dlatego moim zdaniem najlepiej do pójścia spać walić białko, a jakieś 30 minut przed snem zjeść 80g kaszy gryczanej
Noc to nie miejsce na weglowodany. Jest dla nich miejsce w potreningowym (ktory spozywamy zaraz po cardio) i ewentualnie w "drugim potreningowym" (godzine-dwie godziny pozniej).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 176 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 779
Z tym sie nie zgodze. Aeroby to jedyny chyba system energetyczny, w ktorym spalanie tkanki tluszczowej zachodzi wylacznie podczas wysilku. Inaczej ma sie sprawa z interwalami, ale nie o nich tu mowa.

Specjalnie dla ciebie cytat z książki: "podczas biegu z trwającego 30-40 minut na poziomie 65%HRmax zużywamy około 300-400Kcal i w kilka godzin po treningu wartość ta jeszcze się powiększa" Leszek Michalski - Kulturystyka kształtowanie sylwetki

Noc to nie miejsce na weglowodany. Jest dla nich miejsce w potreningowym (ktory spozywamy zaraz po cardio) i ewentualnie w "drugim potreningowym" (godzine-dwie godziny pozniej).
Z wiedzy fachowej noc to nie miejsce na białko (jeśli bardzo będziesz chciał to moge wyjaśnić dlaczego), węglowodany o niskim IG spożywane na noc są bardziej odpowiednie dla większego odsetka kulturystów.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2956 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 80905
Specjalnie dla ciebie cytat z książki: "podczas biegu z trwającego 30-40 minut na poziomie 65%HRmax zużywamy około 300-400Kcal i w kilka godzin po treningu wartość ta jeszcze się powiększa" Leszek Michalski - Kulturystyka kształtowanie sylwetki
Specjalnie dla Ciebie cytat Pumy:
"Ale jesli chodzi o aeroby to sprawa jest prosta. Jest to jedyny system ergetyczny ktorego jedyny proces spalania nastepuje w trakcie wysilku, tylko i wylacznie [w przeciwienstwie do interwalow, odmiany tabatowej czy sprintow]."

Z wiedzy fachowej noc to nie miejsce na białko (jeśli bardzo będziesz chciał to moge wyjaśnić dlaczego), węglowodany o niskim IG spożywane na noc są bardziej odpowiednie dla większego odsetka kulturystów.
I jeszcze jeden cytacik Pumy na pytanie, czy jedzenie WW na noc jest ryzykowne "Oczywiscie ze jest."

Cytaty pochodza z dzialu "Kelton".

Zmieniony przez - Ballomus w dniu 2010-04-30 23:48:18
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 176 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 779
trening aerobowy tak samo jak interwałowy i tabata przyśpiesza metabolizm, słowa Radka Słodkiewicza - jeśli ktoś ci każe kręcić aeroby przez 2 godziny dziennie to znaczy że masz dietę do bani, aeroby mają służyć szybszej przemianie metabolicznej(...)

Oczywiście że jedzenie ww na noc jest ryzykowne, ale tylko w przypadku gdy ktoś wali węgle o GI wyższym niż 40.

hehe no ok nie ma sensu zawracać kijem wisły

Puma jest w pewnym stopniu dla mnie jakimś autorytetem, lecz nie uosabiam go jak wy z bogiem wszechwiedzącym, więc jak będziesz podawał jakieś cytaty to podawaj aktualną fachową wiedzę, a nie oklepaną z lat 80 - 90
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 23 Napisanych postów 2956 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 80905
więc jak będziesz podawał jakieś cytaty to podawaj aktualną fachową wiedzę, a nie oklepaną z lat 80 - 90

No nie wiem, bo to wlasnie Puma dysponuje bardzo aktualna wiedza.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

PUSH and PULL do oceny i poprawy!

Następny temat

Specjalizacja plecy