SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

streching a "budowanie" mięśni

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2072

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1072
Przejrzałam mnóstwo postów, ale nie znalazłam odpowiedzi: czy po ćwiczeniach np. na pośladki (ze sztangą i takie tam inne) trzeba rozciągnąć mięśnie które pracowały czy nie, jeśli zależy mi akurat na tym, żeby je rozwinąć? Podobno streching wysmukla, więc czy nie zepsuję efektu ćwiczeń, jeśli będę się rozciągać po wysiłku?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 4108 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 24162
spokojnie mozesz robic wreczto jest podstawa przed treningiem zeby uchronic sie przed kontuzja

Klub Kulturystyczny "Hermes"
ul. Skargi 8
05-822 Milanowek
>->Zapraszamy<-<

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 603 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 9405
Po treningu też trzeba się porozciągać! :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10982 Napisanych postów 50415 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
Każdy mięsień otoczony jest rodzajem "worka" z tkanki łącznej. Istnieje teoria która mówi że objętość tego worka z jednej strony ogranicza rozmiary do jakich mięsień może się rozrosnąć, z drugiej strony jednak gdy z jakichś przyczyn nasze mięśnie się zmniejszają to objętość worka pozostaje taka sama, co umożliwia bardzo szybkie nadrobienie strat w przypadku powrotu do ćwiczeń (tzw. "pamięć mięśniowa", która jak widać tak naprawdę jest "pamięcią" tkanki łącznej).

Aby więc ułatwić mięśniom wzrost, należy do treningu siłowego dołączyć takie elementy stretchingu które mają wpływ na rozciąganie tego worka w którym mięsień siedzi. Powinno to wyglądać tak :
- faza 0 : solidne rozgrzanie mięśni (normalny tryb ćwiczeń)
- faza I : przy końcu treningu osiągnięcie maksymalnego napompowania danego mięśnia poprzez użycie dużej liczby powtórzeń/superserii/dropsetów
- faza II : natychmiastowe przejście do rozciągania mięśnia, przy czym musi ono być prowadzone albo z obciążeniem albo pomocą partnera, tak aby wykraczać poza naturalny zakres rozciągnięcia - świetnym sposobem jest po prostu utrzymywanie ciężaru w takiej fazie ćwiczenia w której mięśnie są najbardziej rozciągnięte, przez minimum 30 sekund
- faza III : ponowne napompowanie mięśni, poprzez skurcz izometryczny trwający 30-60 sekund.

Co do intensywnego rozciągania przed treningiem, ja raczej odradzam - zbytnia giętkość prowadzi do kontuzji szczególnie gdy ćwiczy się ze znacznymi ciężarami
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 21 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1072
Dzięki, bardzo obrazowo wytłumaczone :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta do oceny

Następny temat

Nadwaga - cwiczenia, odzywianie.

nutloveb