SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

spadki po zaprzestaniu treningu

temat działu:

Po siłowni, o siłowni

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 10913

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 65 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2003
Temat był poruszany (czytałem 2) ale w przypadku autorów były to spadki w krótkim czasie od zaprzestania treningu. W moim jest tak, że masa spada stopniowo w dosyć długim okresie. Sprawa wygląda tak (opisuję ostatnią dłuższą przerwę) zaczynałem po przedostatniej przerwie z poniżej 80 kg, przed przerwą (która trwa do teraz) skończyłem na 92-94 kg i przez pierwszy okres powiedzmy 2 tyg do miesiaca spadło do 90 kg, po okresie 2 miechow 88, po 3 miechach 85, to 85 sie dosyc trzymało i po 5 miesiacach spadło do 83 i znowu sie trzymało i wydawało ze na tym zatrzyma a tu dupa minelo te 6-7 miechow i waze kolo 80 od dluzszego czasu. W tym temacie chcę się spytać jak to u Was było i pytam tych co albo robili takie dlugie przerwy i dalej ćwiczą albo po prostu zakonczyli swoja przygode
i ile im zostało z tego co wycwiczyli. Dodam, że masa za kazdym razem leci przed przedostatnia przerwa konczylem na 85 spadło do ponizej 80, teraz z 94 jest okolo 80 raz wiecej raz troche mniej 80, ale za kazdym razem w porownaniu jak zaczynam po przerwie pomimo tych spadkow wagi widać różnice w wyglądzie, mowiac wprost obwody na + i teraz jak waze to okolo 80 to widzę że coś ugrałem i zmiana jest tylko czemu takie spadki? Należę do chudzielców, w obu tematach była mowa o genetyce i myślę że jest to dobre uzasadnienei ze organizm wraca do swojej normalnej tylko, ze troche zwiekszonej formy (jesli ktos jest dobrze zbudowany to zostanie mu stosunkowo duzo jak ktos jest mało masywny to stosunkowo malo masy nabierze). To o co mi chodzi w tym temacie to o to żebyście napisali, jak tu u Was wyglądało szczegolnie chudzielcow ale ogolnie tez wiec piszcie smialo. Za wszelkie odpowiedzi dziękuję

p.s.
żadnych sterydow, jem nie byle co i solidnie, aha i siła też za każdym razem po "opadnieciu" na +

Pij mleko będziesz wielki

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 3829 Napisanych postów 63339 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680405
Trening siłowe bez wątpienia są podstawą kształtowania sylwetki. Tak, jak bez nich nie ma szans na estetyczny wygląd, podobnie również po zaprzestaniu ćwiczeń nie jest możliwe, aby sylwetka była cały czas taka sama. Zakładając, że nawet trzymamy się diety. Mięśnie bez bodźca do wzrostu nie są naszemu organizmowi potrzebne, ponieważ na ich utrzymanie trzeba sporo energii. Z tego też względu organizm pozbywa się ich w pierwszej kolejności.

Spadki te są mocno indywidualne. Nie da się niestety określić, jakie dana osoba będzie miała spadki, a porównywanie ich ze spadkami innych osób nie ma najmniejszego sensu. Odpowiada za to zbyt wiele czynników, np.:

- dieta,
- styl życia,
- doświadczenie treningowe,
- wiek,
- choroby i kontuzje,
- używki,
- indywidualne predyspozycje organizmu.

Z tego też względu warto nie robić długich przerw od treningów. Liczyć się należy wtedy ze spadkami i stratą tego, na co tak długo pracowaliśmy. Pamiętać jednak należy o tym, że masa ciała tutaj nie jest wyznacznikiem spadków. Może ona nawet rosnąć, w sytuacji, gdy jemy więcej kalorii, niż wynosi nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Jednak proporcje mięśni do tłuszczu będą coraz gorsze w stronę niestety większej ilości tkanki tłuszczowej, a mniejszej ilości mięśni.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10785 Napisanych postów 47387 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Ja zaczynelem majac 62-65 kilo wagi . Najwiecej wazylem 94-95 w miedzy czasie szly odzywki , suple , saa . Przestalem cwiczyc i zaczelo stopniowo leciec z wagi i miesni . Spadlo do 80-85 , ale jak tylko sie zlapie za gryf i zaczyna waga leciec do gory a miesnie zaczynaja nabierac ksztaltow bez niczego . Tylko posilki dobre co 3 godziny i prysznice ze zmienna temperatura wody i rozciaganie , ale to u mnie standart ze wzgledu przyzwyczajenia . Jak kazdy wie duza role odgrywa genetyka i nic sie na to nie poradzi .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 192 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2310
Też mnie to ciekawi bo np nie każdy z nas będzie miał w późniejszym życiu czas na ciągłe ćwiczenia wiadomo praca , rodzina itp i np ciekawi mnie jak ktoś przymasuje ładnie za młodego łapa 45 i wogóle fajnie a powiedzmy w wieku 25 - 30 lat przestanie cwiczyc i jak wtedy bedzie wygladał?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 77 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5216
Napiszę jak to było u mnie:

(wzrost 170cm)
zwyczajowo moja waga oscylowała w granicach 81-84kg (42cm w bicepsie) jak miałem przerwę od siłowni w granicy 3 miesięcy
waga spadła do 73-75 kg(takie moje minimum) (40cm w bicepsie) chodź nie tyle była to wina braku treningu (sporadycznie 1/2 razy na tydzień chodziłem),a bardziej zaniedbywanie w kwestii jedzenia - jadłem 2 max 3 posiłki na dzień, byłem prawie ciągle w ruchu.
Zacząłem więcej jeść, regularnie chodziłem na siłownię, ograniczyłem dodatkową aktywność - waga wróciła do 82 - 84kg
W następnym roku miałem łącznie przerwy w siłowni 8 miesięcy (2 miesiące chodziłem 4 miesiące przerwy, znowu 2 miesiące siłowni oraz 4 miesiące przerwy). W tym czasie waga mniej więcej wynosiła 83-85kg czyli bez większych zmian z tym, że biceps znowu lekko spadł na 40cm a obwód brzucha lekko wzrósł.
To było ok 5 lat chodzenia na siłownię bez diety, bez odżywek.
Po tych 4 miesiącach przerwy wróciłem na siłownię z początku w wyciskaniu 105-110kg więcej bym nie zrobił (rekord wynosił 135kg)
2 miesiące poćwiczyłem obwody wróciły do normy 42cm w bicepsie 120 - 125kg w wyciskaniu 85kg wagi od tego czasu zacząłem stosować dietę, 4 miesiące stosowania diety w tym jeden cykl na kreatynie (mono) 43-44 cm w bicepsie, 145-150kg w wyciskaniu a waga 87-89kg i tak doszedłem do dnia dzisiejszego...

Podsumowując jak ktoś wypracuje sobie dobrą bazę (zadowalające obwody, że tak powiem "na sucho") to nieważne ile się ma przerwy wystarczy miesiąc - góra dwa i wszystko wraca do normy.
2

Kochaj kiedy możesz, ufaj kiedy możesz, kiedy trzeba pokaż kły...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 65 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2003
dzięki chłopaki za odpowiedzi i zainteresowanie dla wszystkich sogi, muszę powiedzieć, że nei pisałem o tym, ale u mnei za każdym razme jak wracam jak pisał Maki i Makaveli jest tak samo, że mięśnie i siła dosyć szybko wracają do stanu z jakim się kończyło, więc tego co chciałem się dowiedziałem... u innych ziomków widze podobnie więc wszystkim zdrowia życzę i jak najwięcej suchego mięcha, które zostaje na lata

p.s.
Robuch masz tu 3 przykłady, że to co wypracujesz to twoje i sylwetka siłą itd zmienia sie na + i nawet po spadkach bd Ci łatwiej wrocic do formy ktora juz kiedys wypracowales. Podsumowując Zawsze duży nie bd ale możesz być zawsze większy niż normalnie jestes

edit
Dało rade 1 soga dać ale sztama wszystkim

Zmieniony przez - elninio84 w dniu 2010-11-11 17:04:20
1

Pij mleko będziesz wielki

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomoc w wyborze ławeczki :D

Następny temat

Odchudzać się czy odrazu na siłownie ?

WPC zestaw