SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

skakanka - kontuzje i alternatywa

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 6368

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 27 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 225
Witam!

Mam parę konkretnych pytań (chyba przede wszystkim do bokserów) odnośnie treningu ze skakanką:
1) jakie kontuzje może powodować skakanie (miałem problem z łękątką?
2) miałem swego czasu problemy z łękątką - czy powinienem w ogóle zabierać się za skakankę? A jeśli tak, to czy na wszelki wypadek nie robić tego np. na jakimś materacu albo na trawie dla amortyzacji (i w dobrym obuwiu np. do biegania)?
3) skakanka jest mi potrzeban przede wszystkim jako dodatek do treningów jeet kun do - sztuki walki, gdzie praca nóg jest podobna do tej z boksu (w każdym razie szybkość, skoczność i zwinność mięśni gra tu główną rolę) - czy jest jeszcze jakieś inne ćwiczenie dające takie same efekty jak skakanka (gdyby się okazało, że powinienem jej unikać ze względu na kolano)?

Z góry dzięki za pomoc - wszelkie rzetelne porady są mi bardzo potrzebne.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Lady M Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 81 Napisanych postów 19441 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94708
1) jakie kontuzje może powodować skakanie

teoretycznie nie powinno być większych problemów - najbardziej uciążliwe to bół łydek/Achillesów w początkowej fazie przygody ze skakanką, może też troche obciążać kolana

2) miałem swego czasu problemy z łękątką - czy powinienem w ogóle zabierać się za skakankę?

najlepiej odwiedź lekarza sportowego i go zapytaj ortopeda i zwykły chirurg raczej zachowawczo powiedzą Ci, że nie, ale sportowy powie, czy można, a jeśli tak, to w jaki sposób powinieneś sie dodatkowo chronić, itd.

3) czy jest jeszcze jakieś inne ćwiczenie dające takie same efekty jak skakanka

najbardziej to chyba walka z cieniem plus ćwiczenia z piłeczką tenisową (np. kozłowanie)

Zmieniony przez - Lady M w dniu 2009-05-18 12:01:38

"No matter your goal, achieving it always starts with belief
- do not underestimate the strength within."

http://www.sfd.pl/Lady_M/_The_only_limit,_is_the_one_you_set_yourself_-t958189.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
OloKK www.olokk.pl
Ekspert
Szacuny 117 Napisanych postów 34575 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 195972
Niszczy stawy jak wszystko, ale zdecydowanie mniej niż bieganie.

OLIMP ENG-PL TRANSLATOR:
2 capsules 3 times daily = 4 kapsułki 3-4 razy dziennie

http://facebook.com/olokk
http://olokk.pl  http://bng-studio.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 27 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 225
@ Lady M

Czyli jeśli dobrze rozumiem ostatni punkt, to po prostu zwykłe ćwiczenia nóg (korki, wypady, zwroty, itd) same w sobie będą najlepszym ćwiczeniem. Tylko zapewne trzeba bedzie postawić na intesywność kosztem techniki. A co do tej piłeczki tenisowej - kozłowanie jak z piłka do kosza czy np. odbijanie na rakiecie?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 275 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12675
A co do tej piłeczki tenisowej - kozłowanie jak z piłka do kosza czy np. odbijanie na rakiecie?

tomfid
Oczywiście że kozłowanie,nie używaj żadnej rakietki!
Łopatologicznie kiedys opisałem ćwiczenie z piłeczką w tym temacie-http://www.sfd.pl/piłeczka_tenisowa-t470000.html. 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Lady M Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 81 Napisanych postów 19441 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94708
Czyli jeśli dobrze rozumiem ostatni punkt, to po prostu zwykłe ćwiczenia nóg (korki, wypady, zwroty, itd) same w sobie będą najlepszym ćwiczeniem.

dokładnie

co do piłeczki, to kozłowanie jak koszykową - we wszystkich kierunkach, dużo zwrotów, jakieś uniki

Zmieniony przez - Lady M w dniu 2009-05-18 13:49:40

"No matter your goal, achieving it always starts with belief
- do not underestimate the strength within."

http://www.sfd.pl/Lady_M/_The_only_limit,_is_the_one_you_set_yourself_-t958189.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 27 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 225
Dzięki :) Chetnie daje wam po sog'u. Pzdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 121 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 5880
co do skakania na skakance, trzeba pamietac aby nie podskakiwac zbyt wysoko ;)
oraz lepiej skakac 3x5min niz na raz 15min :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 3506 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 34768
Moze sie przyda
Czesc artykułu, ktory zacząłem tłumaczyć jakiś czas temu. Obecnie nie mam czasu go skończyć

http://www.rossboxing.com/thegym/thegym26.htm
Trening ze skakanką

Jestem pewien, że po wejściu do jakiejkolwiek sali bokserskiej w Twojej okolicy usłyszysz kilka znajomych dźwięków. Młodzi zawodnicy będą wyprowadzali mocne ciosy w worki, inni stworzą rytmiczne dźwięki poprzez szybkie uderzenia, a dzwonek co kilka minut będzie zaczynał oraz kończył rundę. Wśród tych dźwięków spodziewaj się także odgłosu szybkich podskoków przez skakankę. Skakanie przez skakankę jest podstawowym ćwiczeniem w treningu bokserskim. Jeśli kiedyś będziesz miał do czynienia z tym sportem, spodziewaj się spędzenia dłuższego czasu przy tym ćwiczeniu.

Skakanie przez skakankę poprawi Twoją:
- koordynację
- zręczność
- szybkość
- pracę nóg
- wytrzymałość


Oprócz oczywistych korzyści fizycznych, skakanie jest fajne. Jest wzorem treningu pracy nóg dzięki, któremu możesz się rozwijać.

Ale poczekaj...

Możesz kupić skakankę wysokiej jakości za 5 $ albo i taniej. W filmie poniżej zobaczysz jak trenuję skakanką, którą kupiłem za 3,75 $. Nie znajdziesz skuteczniejszego narzędzia w tak niskiej cenie. Ponadto możesz zabrać ją w każdą podróż.
Niestety pomimo oczywistych korzyści wielu bokserów nie jest obeznanych w treningu ze skakanką. Wielu trenerów wymieniło skakankę na bardziej wyszukane i droższe przyrządy treningowe. Widziałem wiele seminariów poświęconych pracy nóg i zręczności na których trenerzy stosowali różne techniki za, które pobierali spore kwoty, a było można to zrobić z użyciem taniej skakanki.
Skakanka jest wypróbowaną i skuteczną metodą na poprawę koordynacji. Jeśli jeszcze nie miałeś z nią do czynienia może stanowić dla Ciebie wyzwanie oraz być bardzo frustrująca.
Nie staniesz się profesjonalistą w jedną noc - wymaga to czasu i praktyki. Kiedyś zostało powiedziane, że praktyka jest matką ze wszystkich umiejętności. Te słowa z pewnością dotyczą szkolenia skakania przez skakankę.
Wielu zawodników próbuje skakanki lecz szybko się frustrują i zamieniają to ćwiczenie na inne. Nie pozwól swojej frustracji wniknąć na Twój rozwój jako sportowiec.

Zaczynajmy

Najpierw, musisz kupić skakankę wysokiej jakości. Polecam lekką i szybką z plastiku. Moim zdaniem takie są skuteczniejsze niż cięższe skórzane bądź metalowe. Prędkość skakanki pozwoli Ci utrzymać szybsze tempo. Przy kupnie musisz również zwrócić uwagę na jej długość. Najlepszym sposobem by ustalić czy długość jest idealna jest wykonanie kilku skoków ze skakanką. Jeśli jednak będzie za długa należy ją skrócić o odpowiednią długość. Wysokiej jakości skakanki możesz kupić w dobrych sklepach sportowych lub u dostawcy sprzętu bokserskiego.
Na koniec polecam odwieszanie skakanki po treningu na hak. Uniemożliwi to jej splątanie się. Jeśli jednak poplączesz ją w swojej torbie może stracić na szybkości.

Powierzchnia do skakania

Po tym jak kupisz już dobrą skakankę, musisz przygotować miejsce do używania jej. Polecam skakanie na powierzchni pochłaniającej wstrząsy tj: drewniana podłoga, mata gimnastyczna bądź kort tenisowy. Jeśli będziesz trenować na sali bokserskiej możesz używać jej na powierzchni ringu, dzięki czemu Twoje stopy i kostki mniej to "odczują".
Możesz także kupić matę, która położysz na powierzchni podłogi. Takie maty są przydatne jeśli twoja sala gimnastyczna ma betonową podłogę. Spróbuj unikać twardych powierzchni takich jak betonowa podłoga.
Oprócz powierzchni pochłaniającej wstrząsy powinieneś używać odpowiednich butów (np. do biegania). Nie polecam używania butów bokserskich bądź zapaśniczych. Takie buty nie zapewniają odpowiedniej ochrony dla naszych stóp.

Zmieniony przez - Marcin_VB w dniu 2009-05-18 21:59:13

Newsy MMA, K-1 i nie tylko - www.fight24.pl zapraszam!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 27 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 225
Dobry tekst. Wielkie dzięki :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Puchar Polski Seniorek i Seniorów w Judo OPOLE

Następny temat

worek - materiał, wypełnienie

Fruzelina