SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

rodzaj treningu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 647

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 257
Chciałem się zapytać was o coś ,
mianowicie mam znajomych ćwiczących na siłowni i ich treningi na siłowni różnią się nieco
jeden robi ćwiczenia według planu na przykład najpierw wyciskanie płaskie później od razu po kilkusekundowej przerwie robi następne ćwiczenie uginanie na biceps czy coś innego później za kilka sekund następne ćwiczenia i tak w kółko aż się skończą serie a drugi sobie robi powoli najpierw skończy 5 serii wyciskania później zabiera się za uginanie ramion na biceps skończy całą serie i bierze się za następne ćwiczenie ja zawsze ćwiczyłem z tym pierwszym jego metoda bo tamta za długo trwa ale czy to ma jakąś różnice ? bo w przyroście masy nie za uwarzyłem wielkich różnic
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Po pierwsze-jak już założyłeś jeden temat, w gruncie rzeczy mogłeś tam pisać...


Po drugie-wybacz ale pytanie wydaje się być trochę niepoważne, a to z następujących powodów:
1.Słabo opisałeś treningu swoich kolegów-przydałaby się ich pełna rozpiska, bo jeżeli ktokolwiek ma trening rozłożony na wyciskanie sztangi[oczywiście w wersji na klatkę!]+uginanie ramion ze sztangą zaraz po tym, to bym powiedział, ze trening jest beznadziejny już na pierwszy rzut oka.

2.Nie wiem, czy do końća zrozumiałem ale....jeden po prostu ucina odpoczynek między seriami, tak?

No to w wypadku treningu, którego głównym celem jest siła i rekordy, a nie przyrost samej masy mięśniowej, czy wygląd, to ucinanie przerw byłoby zdecydowanie błędnym rozwiązaniem.

W wypadku treningu masowego jest to dobry sposób na podniesienie intensywności treningu-choć takiej metody bym w kółko, naokragło nie stosował.

W wypadku treningu na redukcje, wytrzymałość-jak wyżej, z tym, ze dobrze jest mieć chociaż jedno ćwiczenie wykonane siłowo i z "siłowymi przerwami", bo to chroni przed spadkiem siły.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 28 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 257
No dokładniej to jest tak ze my przechodzimy z ćwiczenia na ćwiczenie robiąc je na przemian wszystkiego po jednej serii później każdego ćwiczenia druga seria i tak dalej a nasz kolega sobie robi najpierw wszystkie serie jednego ćwiczenia skończy to zabiera się za robienie następnego ćwiczenia tez wszytskie serie pomiędzy seriom przerwa oczywiście ileś tam sobie liczy nie ingeruje w to ile bo ja robie krótkie przerwy, nie wiem czy i tak jasno wytłumaczyłem na czym to polega
mniej więcej schemat taki z trzech ćwiczeń

my:
wyciskanie zza karku
unoszenie sztangielek siedząc
wyciskanie hantli
i tu od nowa wyciskanie zza karku i tak dalej (przerwy pomiędzy ćwiczeniami kilka sekund max do 20)

a on robi sobie
wyciskanie za karku
(przerwa)
wyciskanie zza karku
(p)
wyc. zza karku
i teraz
unoszenie sztangielek...
itd. (przerwy ma około minuty nie wiem bo nie licze)

która metoda jest lepsza ?
Z tego co ja zauwazam to my mamy więcej siły i wytrzymałości ale on za to ma masę, więc jak poprawnie powinno się ćwiczyć bo mamy sobie własną siłke w szopce to nie przyglądamy się jak to robią profesjonaliści po 2 metry w klacie na prawdziwej siłce.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 55 Napisanych postów 732 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15425
O kurde!! Ty z kolegą robisz trening na super-giga seriach?? Czy jesteście zaawansowani by prawidłowo taki trening wyonywać?? Jaki macie cel?? Superserie i pochodne wykonuje się przeważnie w treningach na rzeźbe. Z kolei wykonywanie ćwiczeń jak wasz kolega jest efektowną metoda na rozwój masy i siły mięśniowej. Założenie, że robicie po swojemu bo jest szybciej jest wykrzyiające. Na siłownie idzie się by trenować i w spokoju rozwijać swoją muskulature, a nie odbębnić czym prędzej i do domu. Podsumowując. Wy robicie wasz plan jest dobry na redukcję, kolegi na rozrost masy i siły. Jest to ogólne zestawienie, które wystawiam po małej ilości dostarczonych danych. Nie znam waszego stażu, planów itd. itp.

....::::I CaN ReaD YouR MinD::::....
....::::OpeN YouR MinD AnD DrEaM WitH Me....YoU MusT FiGhT FoR YouR FrEeDoM iF YoU WanT Be FreE....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 28 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 7377
Nie ma czegoś takiego, że jedna metoda jest tutaj"lepsza". Nie jest też tak, ze jeden trening jest poprawny, a drugi niepoprawny.



Superserie i gigant serie to po prostu sposób na zwiększenie intensywności treningu i jednocześnie skrócenie go. Taka intensywność może dodatkowo pobudzić do wzrostu, zszokować mięśnie, albo czyniąc trening bardziej intensywniejszy, pobudzając do spalania tkanki tłuszczowej, jeżeli twoim celem jest redukcja.


Inna sprawa to to, ze jak słusznie zauważył kolega wyżej-do gigant serii, serii łączonych i nawet do superserii czasem trzeba mieć odpowiedni staż. Jeżeli np. nie masz odpowiedniego dużego stażu to takie techniki mogą ci być właściwie niepotrzebne. Jeżeli osoba jest poczatkująca to prawdopodobnie duże postępy będzie miala bez stosowania takich technik. Te lepiej sobie zostawić jako metodę[jedną z metod!] na przełamanie wszelkich stagnacji. Metoda jaką stosujecie wy jest bardzo intensywna-to mogę powiedzieć już na wstępie, nawet nie pytając o ilość serii.

No i oczywiście-takie techniki trzeba tez odpowiednio stosować, tzn. podnoszą one intensywność treningu, zatem-musisz uważnie konrolować ten moment między którym kończą się postepy na takich metodach, a zaczyna przetrenowanie. I tutaj znów wymagany jest staż-aby po prostu znac mniej więcej swoje możliwości.


A to, że twój drugi kolega ma więcej masy niż wy ale mniej siły-...no cóż...to może wynikać z wielu innych czynników. Jednak metody superserii czy gigantserii kłocą się z założeniami treningów stricte siłowych.






A tak na marginesie-co do tej serii łączonej-wyciskanie zza karku+wznosy boczne+wyciskanie sztangielek....To ja bym z nią uważał, bo każde ćwiczenie tutaj wali głównie w boczny akton barku-i od zajehania "tylko jeden krok", jezeli już tego nie czynicie-nie zdziwiłbym się. Może stąd masa nie rośnie? Ale to tylko hipoteza, bo czynników może być więcej niż jeden.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 6529 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 36902
my przechodzimy z ćwiczenia na ćwiczenie robiąc je na przemian wszystkiego po jednej serii później każdego ćwiczenia druga seria i tak dalej
Pewnie robicie coś w stylu nieudolnego ACT. Poczytaj o tym treningu, ułóż go sensownie - i możesz tak ćwiczyć, zero problemu.

nasz kolega sobie robi najpierw wszystkie serie jednego ćwiczenia skończy to zabiera się za robienie następnego ćwiczenia tez wszytskie serie pomiędzy seriom przerwa oczywiście
A to już standardowa metoda, większość osób ćwiczy w ten sposób czy to split czy FBW, czy jeszcze co innego.

P0ki - ja z powodzeniem wykonuję supersety antagonistów w większości treningów nawet i masowych

Ulubieńcy - Wikibokser, ten od Yiu-Tubitsu, Sensei(99999), Jarzyn, Jaguar, Frosti

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

split który rozkład lepszy i gdzie dodać te 3 partie

Następny temat

Plecy - garbienie sie

Masa