SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

redukcja - II stopień otyłości

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 33758

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

29

Płeć

facet

Waga

135

Wzrost

190

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

nie wiem

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

praca od 8 do 17-20

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

próbuję jeszcze grać w siatkówkę ale coraz gorzej mi to wychodzi. macham sobie w domu sztangami ale bez planu i nieregularnie

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

brak diety

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

o dziwo jeszcze dobry

Stosowana lub planowana suplementacja

nie
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 2929 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1221796
Cześć, Zdecydowałem, ze muszę coś ze sobą zrobić. Mam 29 lat, 190cm, 135kg i BMI 37.4(otyłość drugiego stopnia). Patrzeć na siebie nie mogę. W swoją ulubioną siatkówkę grać nie mogę. Gdy spotykam znajomych, których nie wiedziałem kilka lat to wydaje mi się, że myślą tylko o tym jak się spasłem. Usprawiedliwienia nie mam praktycznie żadnego. No może poza siedzącą pracą 8-12h dziennie ale i to jest raczej tylko czynnikiem sprzyjającym otyłości niż jej usprawiedliwieniem.

Chciałbym wyglądać tak jak 8-10 lat temu(waga około 90kg). Moje pytanie to czy jest to jeszcze możliwe? czy nawet jeśli schudnę nie będę wyglądał jak w za dużej skórze? Czy ktoś kto schudł w okolicach 40kg i jest w porównywalnym wieku mógłby napisać jak to wyglądało w jego przypadku?

Mam nadzieję, że dacie mi choć cień nadziei i zapału. Ja mimo wszystko od jutra ruszam z transformacją i tutaj będę opisywał postępy i trudności. Jutro postaram się wrzucić aktualne foty - bójcie się:P.

Dieta którą planuję stosować:
śn(7:30): jajecznica na chudej wędlinie + warzywa w dużej ilości
2-śn(11:30): 2xgarść orzechów(czy może to być mieszanka razem z rodzynkami czy jakieś jeden rodzaj jest najbardziej wskazany?)
przekąska(ok 14): 2 kromki chleba ciemnego z rybą lub chudą wędliną
obiad(18): ryż lub warzywa na patelnie + mięcho(pierś z kurczaka, schab lub karkówka)
kolacja(21) serek ziarnisty(wymiennie z tuńczykiem z puszki)+oliwa+jakieś warzywka w zależności co będzie

napoje:
2-3 kawy, termos herby, 1,5 litra niegazowanej, 0,75 gazowanej
suple:
wydaje mi się, ze przy takiej masie niczego nie potrzeba - jeśli się mylę to mnie poprawcie

trening:
ponieważ inaczej tego nie ogarnę to aeroby muszę robić rano. Najbardziej by mi pasowało rano, najpierw marszobiegi(w przyszłości biegi) + jakieś ogólnorozwojowe ćwiczenia. W sumie z 60 minut.

Wieczorem jestem w stanie trochę pomachać żelastwem ale najłatwiej jest mi to robić podczas pracy(pracuje popołudniami zawsze w domu). Czy takie wstanie od kompa co około 5 minut i zrobienie serii ma w ogóle sens?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 877 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13694
Początkowo startowałem z wagą 120kg+, schudłem ponad 40 kg. W moich dziennikach możesz zobaczyć jak to wyglądało. Aktualnie wyglądam ch**owo, bo się zapuściłem i zaniechałem treningi. Na dniach redukcja - przynajmniej 10kg, a później będę budował suchą masę - pozwoli to naciągnąć ew. nadmiar skóry. Poza tym jest dużo sposobów ujędrniania skóry, począwszy od ciepło-zimnych prysznicach, kończąc na zabiegach w salonach kosmetycznych. Powodzenia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 2929 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1221796
A czy podczas tej pierwszej redukcji prowadziłeś jakiś dziennik? Jeśli tak to miałbym zapewne w nim wiele cennych wskazówek do wyczytania
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 877 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13694
Nie mam zdjęć, nie mam dziennika. Wtedy liczyło się dla mnie zbicie wagi, za wszelką cenę. Głodowałem i ćwiczyłem 2x dziennie. To było nieodpowiedzialne - mogłem zrobić sobie więcej szkody niż pożytku. Nie popełniaj tych samych błędów. Odchudzanie to jest proces, tak samo jak 'zapuszczanie' się. Nic nie dzieje się z dnia na dzień. Musisz być cierpliwy i mieć w sobie dużo samozaparcia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 2929 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1221796
Ale czy przy mojej wadze i przy moim celu jakim są okolice 90kg muszę skupiać się dokładnie na diecie? Chodzi mi w szczególności o gramaturę a nie o jakość/rodzaj. Czy wystarczy przestrzegać tego skromnego planu diety jaki opisałem w pierwszym poście czy bawić się w dokładne proporcje?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 286 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7945
poczytaj podwieszone wszystko, ułóż trening (siłowy też), oblicz zapotrzebowanie, trochę utnij kalorii i ułóż pod to dietę. Nie możesz zaczynać z niskiego pułapu kalorii bo potem nie będzie z czego schodzić.
zaraz na pewno odezwie się ktoś kto się dobrze na tym zna :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 7165 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 30760
Na poczatek przeczytaj ten temat, jesli jeszcze tego nie zrobiles

http://www.sfd.pl/[art]_PIERWSZA_REDUKCJA__PRZYGOTOWANIE_DO_DIETY.-t681908.html

A jesli chodzi o te 40kg, to jesli bedziesz sie odchudzac z glowa, nie glodzac sie, to nie bedzie zadnych takich efektow.

/pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 2929 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1221796
Temat już oczywiście przeczytany, łącznie z odnośnikami.

Poniżej zdjęcia koszmaru z którym się muszę zmierzyć:





...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 877 Wiek 28 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 13694
Na Twoim miejscu wziąłbym się za to na poważnie - raz, a dobrze. Poczytaj tematy podwieszone. Wylicz swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, odejmij od tego 300kcal na początek. Białka dałbym 2-2,4g na kilogram masy ciała, węglowodany do 3g/kg, reszta zdrowe tłuszcze. Trening siłowy 3x w tygodniu (FBW) - rozgrzewka 10min przed treningiem i po treningu wskoczyłbym na rowerek, ostatnio chwalony stepper - na przynajmniej 10min - stopniowo dokładając. W dni wolne od treningu siłowego jakąś formę aerobów, z czasem jak Ci się kondycha poprawi to warto zainteresować się treningiem pt. HIIT.

Na szybko rozpiszę Ci przykładową dietę:

I posiłek: np. jajecznica z 3-5 jaj, do tego chleb razowy pełnoziarnisty (chleb możesz przesmarować dobrej jakości masłem), kieliszek oliwy z oliwek i jakieś warzywo - np. rzodkiewka


II posiłek (przed treningiem): ryż basmati/brązowy, piers z kurczaka/ryba/ i np. brokuła

III posiłek (po treningu): to co wyżej z tym, że bez warzyw

IV posiłek: ryba, oliwa z oliwek, orzechy włoskie

V posiłek: ser twarogowy z jogurtem naturalnym, oliwa z oliwek
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 40 Napisanych postów 7165 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 30760
jaka przyjales kalorycznosc i btw?

/pozdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 759 Napisanych postów 2929 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 1221796
Kaloryczność wychodzi 3300 - 300 czyli 3000 do wszamania. podział B/T/W/ na kg masy: 2,2/1/1,1. Ogólnie wychodzi więc 297/135/149g co daje 2997kcal.

Trzyma się to kupy?


Zmieniony przez - ruski czołg w dniu 2012-05-22 21:18:20
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

co i jak robić? proszę o pomoc...

Następny temat

Dieta na mase. Do oceny.:)

MenS