SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

redukcja: plywanie+bieganie/hiit?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2818

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 559
Witam, to moj pierwszy post, mam nadzieje ze nie pogwalce zadnych regulaminow:D

Mam pytanie odnosie aerobow. To nie pierwsza dieta i nie pierwsze cwiczenia, ale po raz pierwszy chce to skoordynowac i schudnac okolo 8-10 kg. Mam 170 cm, 69 kg, 25 lat
Zaczelam diete plus cwiczenia.
Jesli chodzi o diete to jestem na Montignacu (w sumie od 3 lat z przerwami go stosuje, bardziej lub mniej rygorystycznie), 4 posilki dziennie, 1 i 2 sniadanie "beztluszczowe",bialko plus wegle: platki owsiane lub przenne, odtluszczony jogurt, owoc, marchewka, 2gie podobnie plus twarog 100g. Obiad i kolacja to ryba przede wszystkim, albo jakies zyjatko z morza albo jajka, do tego zawsze warzywa, do obiadu czasem plaster sera, zawsze w kazdym razie sluszna porcja bialka plus zielone. Bez wegli. Miesa nie jem w ogole. Nigdy nie liczylam kalorii, wiec jak dwa dni temu policzylam wyszlo 1000 to chyba kiepsko, za malo. Zwiekszylam do 1200... Wrzucic wiecej czy moze byc? Najadam sie i nie czuje glodu, a jak czuje to na ogol przed pora posilku wlasnie

Co do aerobow to zalozylam ze co drugi dzien bede chodzic na basen , 40 min bez przerw plywac. W dni nieplywajace bede biegac.Niedziela odpoczynek. I to wlasnie pytanie:
biegi normalne, ok 30-40 min czy hiit?
Wczesniej biegalam 2-3 razy w tygodniu, okolo 30 minut. Nie wiem czy to jest taki poziom zaawansowania ze mozna sobie zafundowac HIIT czy jeszcze sie rozbiegac?
Na razie zrobilam 2 hiity. Po pierwszym stwierdzilam ze sobie chyba potruchtalam a nie zrobilam hiit bo nie czulam checi na pawia:D a tak bardzo na to liczylam Stwierdzilam ze malo intensywnie, wiec za drugim razem dalam wiekszego czadu, szybciej sprintowalam, chyba maxymalnie jak moglam, ale caly czas checi na pawia i skrajnego wyczerpania brak, ale owszem dyszlam strasznie i i bylam bardzo zmeczona.
Nie mam pulsomierza....
Podejrzewam ze nie umiem dobrze tego HIITu wykonac. Moze jakies wskazowki? HIIT bez pulsomierza mozna jakos sensownie "zmierzyc" ze jest ok? Czy dac spokoj i biegac jak czlowiek te 30-40 minut? Chcialam hiit bo bieganie lubie ale jeszcze bardziej lubie zeby bylo urozmaicone szybie i krótkie:)

Aha i drugie pytanie: hiita na czczo sie nie poleca, z tego co ru wyczytalam, ale zwykle aeroby po jednym lekkim posilku wegle-bialko miedzy jednym sniadaniem a drugim sa okej, czy zdecydowanie lepiej na czczo? Troche mnie wkurza ruszanie tylkiem na czczo ale jak bedzie trzeba to sie przemoge.

Aha, dodatkowo ostatnio b. czesto jezdze na rowerze, tez ostatnio zmierzylam, wyszlo ze 9 km na 0,5h

No i podsumowujac, czy to w ogole dobry plan? Przeczytalam gdzies tu ze najlepiej aeroby plus silowe, ale silownia nie neci mnie wogole, nie lubie nie chce, takie cwiczenia mnie strasznie nudza...
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 559
aha, ten HIIT to bylo 5 interwalow, 15 sek sprint i 45 sek trucht
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86747
Taa, dałaś czadu na interwałach 15/45 które są mega rozruchowe i właśnie mają być lekkie. Jak było za lekko, to zrób 4 x 400 m sprint albo 10 x 15/15

Jeśli szło lekko, trzeba było zrobić 10 interwałów od razu.

Można określać dystansem i prędkością - efektywność.

Co do diety kcal wg efektów redukcji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 3159 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 25123
Nie stosowałem Twojej diety ale 1000 - 1200 kcal to o wiele za mało. Wiadomo - schudniesz na niej, bo nie masz innego wyjścia i czym mniej kalorii tym szybciej chudniesz. Pozostaje kwestia zdrowia i tego co będzie później jak już schudniesz. Zaczniesz jeść i może być ciężko utrzymać efekty.

Dieta zbilansowana dla przeciętnych, zwyczajnych osób jest dla mnie numerem 1 ze względu na fakt że to może być po prostu sposó odżywiania na całe życie - a nie dieta

Tak więc musisz dodać zdecydowanie kalorii i ułożyć zdrowe posiłki, dasz je tutaj do wklejenia.


- HIIT 15sprint + 45 trucht mający 5 takich okrążeń jest dla początkujących - ileż on trwa, 5 minut , proponowałbym biegać i dobiegać się około 60 minut po których będziesz miała jeszcze zapas sił - wtedy wejść na HIIT.

- aero na czczo czy nie...na czczo szybciej zaczynasz spalać tłuszcz ale nie każdy lubi na czczo (ja nienawidze). Wolę pobiegać po posiłku te 15 - 20 min dłużej ale komfortowo.

- pulsometr jest zbędny, jak robisz aero to truchtasz tak żeby w miarę móc rozmawiać i nie przemęczać się zbytnio, chociaż czuć pewien wysiłek....HIITa się po prostu nauczysz, ma trwać jakieś 25 minut maksymalnie. Z tego założenia układasz sobie okrążenia pod siebie. Oczywiscie od razu nie musi trwać 25 min ale również nie 5 min

- co do siłowni to sprawdz jeszcze, dzisiaj centra sportowe mają taki poziom że aż przyjemnie tam przebywać...i zazwyczaj wszyscy są bardzo mili


Diete bym zdecydowanie zmienił
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86747
proponowałbym biegać i dobiegać się około 60 minut po których będziesz miała jeszcze zapas sił - wtedy wejść na HIIT.

Bez sens i totalne zaprzeczenie idei HIIT

Broń Panie Boże przed takimi próbami - ani siły, ani sensu to nie ma.

PS. chciałbym zobaczyć HIIT trwający 25 minut hrhrhr.

Przy dobrej intensywności nawet elita zawodnik zejdzie po 10 minutach.

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2011-09-16 16:31:15
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 3159 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 25123
Z jakiego względu nie ma to sensu ? Bez kondycji nie zrobi się HIITu, przy dobrej kondycji biegowej HIIT i tak "zniszczy" taką osobę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86747
W sensie - żeby startować z HIIT wystarczy być w stanie przebiec 30-40 minut, nie od razu 60 min.

Z tego co napisałeś zrozumiałem, że najpierw biegamy 60 minut i potem od razu robimy HIIT. To byłaby masakra.

PS. 10 MINUT pracy = 20 INTERWAŁÓW 15/15 - to zajedzie 99% populacji.

Zmieniony przez - _Knife_ w dniu 2011-09-16 16:34:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 3159 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 25123
No to nieporozumienie co najmniej

Być może 30 - 40 a nie 60. Piszę tylko po sobie a biegałem od 10 minut po ktorych byłem wykonczony (bieg, nie HIIT) do ponad 120 min po ktorych czułem się normalnie. HIIT włączyłem przy kondycji na 60 min biegu a i tak dał mi w kość. Mój trwał 16 min max ale wystarczyłoby tu uciąc 5 sek i tu je dodać i pewnie nie zrobiłbym nawet 12 min.

HIIT HIITowi nie rowny ale nie widze sensu zamieniac dobrych 60 min aero na HIIT trwający kilka minut.

EDIT: dlatego ustala się proporcje, jakiś FatBoys przy 15/15 skonczylby w szpitalu.

Zmieniony przez - Detoxik w dniu 2011-09-16 16:42:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86747
A jakim tempem biegłeś to 60 minut? I jakim tempem interwały> Znam gościa co opowiadał o swoich interwałach - a rozpędzał się do 12-14 km/h... Interwały średnie 16-22 km h, mocne do 25-30+ km/h.

Właśnie o to chodzi, że długotrwałe aeroby nie są dobrym treningiem na spalanie tłuszczu -wręcz przynoszą efekt w postaci zatłuszczania się sylwetki, spadek siły, masy i jeszcze hormonalne bonusy.

Dużo więcej da HIIT.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 3159 Wiek 33 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 25123
Biegam 9 - 10 km/h, przy HIIT część szybka wynosiła 19 kmh z tego co pamiętam. Nie oszczędzałem się na HIIT bo założeniem było dobicie do granic możliwości...skoro już robiłem ten trening. 25 km/h to ja chyba bym nie mógł wogole osiągnąć takiej prędkości

Aero spadek siły, masy tak - ale jak mogą zatłuszczać sylwetkę ?
Akurat ja stosowałem trening siłowy, aerobowy i HIIT jednoczesnie więc nie mogę stwierdzić jak samo aero działało - bo po wybieganiu 60 min nie zrezygnowałem całkowicie z tego na rzecz HIIT.

Zmieniony przez - Detoxik w dniu 2011-09-16 16:50:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 559
Dzieki za odpowiedzi i sugestie. Wg kalkulatora potrzebuje 1500 kcal przy takim trybie. Dorzuce wiec te 300 kcal i chyba bedzie przyzwoicie? Jakosci diety raczej nie zmienie, bo wydaje mi sie prawie idealna, i wlasciwie bardzo mi odpowiada takie jedzenie i wierze w jego skutecznosc (jesli sie myle to sugestie mile widziane):
zero cukrow (poza naturalnymi np. z owocow!)
jak wegle to nieprzetworzone: pelnoziarniste pieczywo, soczewice, platki zbozowe etc
Nielaczenie tluszczow "zlych" typu sery pelnotluste z weglowodanami zlozonymi
Duzo ryb
Duzo warzyw
Jak skoncze diete to chce sie tak dalej odzywiac, moze tylko jakies wybryi od czasu do czasu...
O kurcze, Knife, mozesz rozwinac te wypowiedz:
długotrwałe aeroby nie są dobrym treningiem na spalanie tłuszczu -wręcz przynoszą efekt w postaci zatłuszczania się sylwetki, spadek siły, masy i jeszcze hormonalne bonusy.

albo cos podlinkowac?
I jak rozumiec "dlugotrwale"? Rozumiem ze robiac codzienie 40 min aerobow nie skoncze jako wielka slaba tlusciocha z wahaniami nastrojow i wlosami na klacie? haahah
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Dieta - pytania

Następny temat

Problem z doborem Diety

nutlove nowy