SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

prawdziwe zapotrzebowanie kaloryczne

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2504

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2229
Witam, mam pytanie. Jakie jest moje prawdziwe zapotrzebowanie kaloryczne? Każdy podaje coś innego. Mój wiek 17lat, waga 62kg, wzrost 172cm:

1785.6 kcal http://www.dietetyk-online.pl/dietetyk.php?
2194.5 kalorii http://serwisy.gazeta.pl/zdrowie/0,51205.html
2750 kcal http://www.mackowy.com.pl/health_2.php
3200-3700 kcal http://kalorycznosc.w.interia.pl/tabela2.html
2700kcal Kalorie w kromce łyżce plasterku - wydawnictwo wektor

jak widać zapotrzebowanie różni się czasem nawet o 2000kcal! Tak więc skąd mam wiedzieć jakie jest prawdziwe?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 165 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 921
druga wartosc jest dla Ciebie odpowiednia pierwsza jezeli nie uprawiasz sportu i jestes juz doroslym ( nierozwijajacym sie ) czlowiekiem jezeli uprawiasz sport to w zaleznosci od intensywnosci i rodzaju dyscypliny. np w maratonie te 3700kcal to calkiem uzasadnione przy barsdzo ciezkich treeningach ale np w pilce noznej na codzien starczy Ci zupelnie 2700kcal przed zawodami. wiekszosc ludzi nie nawetr intensywnie uprawiajacych sport raczej nie przekracza 3500kcal na dobe ale zawodowcy potrafia przerobic nawet 6-7tys. pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2229
Chodzę 3x w tygodniu na siłownię, 3x wfy (tylko do 15 czerwca) 1x na basen.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 165 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 921
2300 kcal na dobe przy takim trybie zycia ;p pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2229
Czyli na redukcje 2000 starczy? A jak rozłożyć węgle tłuszcze i białko?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ellis ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 120 Napisanych postów 4616 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 53303
Nie znasz swojego zapotrzebowania kalorycznego zacznij bez 'teoretycznego' deficytu kalorycznego. Po 2 tyg. będziesz wiedział czy zapotrzebowanie zostało ustalone prawidłowo. Wiesz, że w Twoim wieku odchudzanie nie jest wskazane, szczególnie jeśli nie jesteś otyły?

Zmieniony przez - ellis w dniu 2007-05-30 21:27:32
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 165 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 921
redyukcje czego??? tkanki tluszczowej??? czy chcesz przybrac na masie???? weglowodany ok 70% calosci bialko hmm ok 20 z tego 12 % powinno isc na energie i reszta tluszcz ale powiem Ci ze musisz sam do tego dojsc bo kazdy inaczej reaguje... ja np bialka mam ok 15% tluszczu ok 5 a reszta to weglowodany inaczej mnie muli i spie 12h/dobe.. wiec to musisz wyczuc tak zeby sie dobrzec czuc ale w przypadku zdrowego organizmu ( watroby) to wazne zeby zachowac proporcje a watroba juz przerobi sobie weglowodany na co tam zechce. pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2229
redyukcje czego??? tkanki tluszczowej??? czy chcesz przybrac na masie???? weglowodany ok 70% calosci bialko hmm ok 20 z tego 12 % powinno isc na energie i reszta tluszcz ale powiem Ci ze musisz sam do tego dojsc bo kazdy inaczej reaguje... ja np bialka mam ok 15% tluszczu ok 5 a reszta to weglowodany inaczej mnie muli i spie 12h/dobe.. wiec to musisz wyczuc tak zeby sie dobrzec czuc ale w przypadku zdrowego organizmu ( watroby) to wazne zeby zachowac proporcje a watroba juz przerobi sobie weglowodany na co tam zechce. pozdro

Chcę zjechać z 12% tłuszczu na 8%
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 145 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 2229
"Nie znasz swojego zapotrzebowania kalorycznego zacznij bez 'teoretycznego' deficytu kalorycznego. Po 2 tyg. będziesz wiedział czy zapotrzebowanie zostało ustalone prawidłowo. Wiesz, że w Twoim wieku odchudzanie nie jest wskazane, szczególnie jeśli nie jesteś otyły? "

To powinienem zjechać z tych 12% do 8% czy jechać raczej masę? Nie chcę przytyć bo mam do tego tendencje i kiedyś byłem otyły.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 156 Napisanych postów 18766 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 78763
Chłopie, jak na mnie, jak masz 12% to jest dobrze przymasuj teraz, a na redukcję bęzie czas takie jest moje zdanie, najwyżej wklej jakieś fotki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 165 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 921
jak chcesz zjechac z tluszcu to musisz zmienic rodzaj diety maxymalnie wyeliminowac tluszcze i cozz trochce niedojadac....;// ale to glupota bo Twoje BMI wynosi 20.95 to co za glupota sie odchudzac... jest idealnie a jesli na mase to ten tluszcz moze zostac ale kosztem tluszczu w diecie i kosztem niewielkiej ilosci weglowodanow zwieksz liczbe bialka i zostan przy tym co robisz teraz silka 3-4 razy i basen lub bieganie ( basen bardzo sprzyja "wytapianiu") lekkie dluuugie biegi tez. pzdr
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na mase do oceny...

Następny temat

dieta redukcyjna - nowicjusz do poprawy

Shaker