SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ponad czasowy trening Arnolda na bicepsy

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2483

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 109 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1605
Dosyc ciekawe co o tym sadzicie

Cwiczenie:
1Uginanie ramion ze sztanga * od 5 do 8 serii powtorzen 12
2Uginanie ramion ze sztangielkami w skosie ** od 5 do 8 serii powtorzen od 8 do 12
3Uginanie pojedynczego ramienia w podporze*** 5 serii powtorzen 10
4Naprzemienne uginanie ramion ze sztangielkami stojąc 5 serii powtorzen 10


*-Zmieniaj okresowo na uginanie ramion na modlitewniku.
**-Ustaw oparcie ławki pod kątem 45 stopni.
***-Wykonuj je stojąco ale w opadzie tułowia.

Chociaz mistrzowskie sylwetki z biegiem lat ulegly ogromnym zmianom, to jednak wsrod wspolczesnych kulturystow miesnie ramion Arnolda pozostaja nadal wzorem pod względem ksztaltow i rozmiarow. Strategicznie myslący Austriacki Dab podszedl do treningu miesni ramion w sposob metodologiczny, opierajacy sie na urozmaiceniu i intensywnosci cwiczeń. Nic nie pozostawil przypadkowi. Ponizej zamieszczam jego uwagi odnosnie sfery psychologicznej jak i technicznej, które wykorzystywal on przy rozwijaniu swoich niezwykle okazalych bicepsow. Jego zaawansowany intelektualny sposob podejscia pokazuje, ze Arnold byl zawsze wspanialym architektem, najpierw w odniesieniu do wlasnego ciala, a pozniej do swojej aktorskiej kariery. Nastawienie psychiczne: "Kiedy cwicze bicepsy pozwalam sobie na iluzje. Wyobrazam sobie, ze moje ramiona puchna i wypelniaja cala przestrzen. To zwariowany pomysl, ale jesli czegos strasznie chcesz, zawsze postrzegasz to wiekszym niz jest w rzeczywistosci. Kiedy myslisz o bicepsach wylacznie jak o miesniach, juz podswiadomie stawiasz im granice, ktora w tym przypadku wynosi 50-53 centymetrow obwodu. Kiedy ograniczasz sie jedynie do takiego pomiaru, ciezko jest osiagnac ten poziom i rzecz jesna niemozliwe aby go przekroczyc. Jednak kiedy wyobrazisz sobie bicepsy jak gory, gdzie nie ma zadnych ograniczen wzrostu, masz szanse przejsc poza normalne psychiczne bariery". Supinacja, naucz sie tego! Co to takiego jest supinacja? Jesli uginasz ramiona ze sztangielkami i wykonujesz prawidlowo supinacje to przy calkowicie opuszczonych do dolu rekach, palce dloni beda skierowane do siebie. W tej pozycji, kiedy jeszcze rece sa wyprostowane obroc dlonie kciukami do siebie, aby w pelni rozciagnac bicepsy. Nastepnie zacznij naprzemianstronnie uginac ramiona obracac kciuki w odwrotnym kierunku tzn. na zewnatrz podczas ruchu sztangielki do gory. W szczytowym punkcie ruchu twoje ramiona powinny byc calkowicie napiete a dlonie maksymalnie mozliwie skrecone na zewnatrz. To odwracanie na zewnatrz dloni i nadgarstkow jest wtasnie ruchem supinujacym. Oszukujacy moga byc wieksi! Oszukane ugiecia ramion ze sztanga sa jedyne na zwiekszanie masy. Cwiczenie rozpoczynam z pozycji, w ktorej sztanga trzymana dlonmi na szerokosc rozstawu barkow opiera sie o moje uda. Lekkim zamachem tulowia wprawiam sztange w ruch. W ten sposob, tak dlugo jak jestem skoncentrowany moge przejsc kazdy martwy punkt ruchu. W szczytowym punkcie ruchu osiagam pelne napiecie bicepsow i nastepnie powoli opuszczam sztane do pozycji startowej. Poniewaz palce dloni sa skierowane do gory czerpie korzysc z supinacji, ktora wplywa na uwypuklenie zewnetrznych glow bicepsow podczas ich pelnego napiecia oraz powoduje zwiekszenie grubosci w srodkowych partiach bicepsow.

Pięc technicznych regul Arnolda na bicepsy:
1) Urozmaicenie: Stosuj wymiennie sztange, sztangielki i wyciagi.
2) Izolowanie: Kiedy cwiczysz bicepsy nie pomagaj sobie barkami, dolem grzbietu czy innymi grupami miesni. Nie kolysz ciezarem.
3) Pelny zakres ruchu: Ruch ciezru ma byc kontrolowany i jednoczesnie calkowity, chyba ze cwiczysz wyjatkowo intensywnie.
4) Znajdz wlasciwy tor: W kazdym ruchu zlokalizuj jego naturalna linie motoryczną.
5) Calkowita koncentracja: Nie pozwalaj swojemu umuslowi wedrowac. Zawsze skup sie na wykonywanym ruchu i tym co czujesz w miesniach.

***SFD FIGHT CLUB***

Czy ludzie byli by tak silni, gdyby nie trudy przebytych szlaków

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Michail ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 212 Napisanych postów 48745 Wiek 46 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 91090
A co możemy sądzić?
Oczekujesz, że ktoś będzie krytykował Arnolda?

Program ciekawy, ale nie dla ludzi z SFD.

PORADY INDYWIDUALNE - www.dobierz-trening.pl
ZAINTERESOWANY PORADĄ - PISZ GG:7426473

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 109 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1605
nie nie tylko trenig od tego czasu troche sie zmienil

***SFD FIGHT CLUB***

Czy ludzie byli by tak silni, gdyby nie trudy przebytych szlaków

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 5284 Napisanych postów 33659 Wiek 41 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 663361
PRzeciętny śmiertelnik nieprzetrenowałby się bardzo szybko tak ćwicząc. Zresztą w czasach Arnolda ćwiczyło sie często w dwóch sesjach dziennie przez 6 dni w tygodniu.
Potęga hormónów - tyle powiem.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 5284 Napisanych postów 33659 Wiek 41 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 663361
miało byc przetrenowałby się

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening Do Oceny

Następny temat

Po HST

Shaker