SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

pannica wzięła się do roboty

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4961

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 56 Wiek 37 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1479
Witam,
Na początku napiszę parę słów o sobie, niżej wkleję ankietę, zdjęcia i jadłospis. Będę wdzięczna za każdy rzut oka i krytyczne słowo..
Mam 30 lat, 174 cm wzrostu, ważę 83kg. Rok temu zostałam mamą. Karmię piersią- co prawda rzadko 2-3 razy na dobę, ale chcę to kontynuować. Przez większość dorosłego życia ważyłam ok. 68-70 kg, sytuacja wymknęła się spod kontroli jakieś 3 lata temu.
Miałam problemy z zajściem w ciążę i przez rok brałam różnorakie hormonalne cuda, które na szczęście przyniosły pożądany skutek.Wcześniej przez 6 lat brałam tabletki antykoncepcyjne i jajeczkowanie nie chciało powrócić. Stres i niepewność zajadałam kompulsywnie słodyczami. Większość ciąży spędziłam w szpitalu w pozycji leżącej i z zakazem wszelkiej aktywności. Tu również jedzenie było wielkim pocieszycielem. Po cesarce też nastąpiły przeboje, długo miałam założony dren i dopiero po kilku miesiącach pozwolono mi normalnie funkcjonować.
Oczywiście zero siły na dzień dobry, jakbym nie miała mięśni. Obowiązki wzywały- noszenie dziecka, wózka, siat i zaczęły się bóle kręgosłupa. Ale dopiero wczoraj na zdjęciach zobaczyłam jak jestem krzywa, jedno ramię niżej, jedno biodro bardziej odstaje.. i nie wiem, jak się za to zabrać? Ortopeda?
Od czterech miesięcy staram się trzymać czystą miskę. Jem intuicyjnie, co jakiś czas sprawdzałam, ile pożeram i wyszło ok. 2200-2500 kcal. Od niedawna ograniczam do 150g ukochany nabiał, tu mam pytanie- czy przy karmieniu piersią powinnam suplementować wapń? Pożegnałam też na dobre napady obżarstwa :)
Jestem gotowa na cięcia, sama jednak mam problem z określeniem ich wielkości. I co z B/T/W ?
Codziennie łażę z wózkiem przez ok. 1,5 godziny, 2 razy w tygodniu pływam po godzinie. Chcę pójść o krok dalej, ale nie wiem, od czego zacząć- kondycja ciągle kiepska, no i martwi mnie ten kręgosłup. Nigdy nie byłam na siłowni, dwa razy w tygodniu mam możliwość korzystania (tylko w weekendy nie jestem sama z dzieckiem przez 24h), ale to chyba jeszcze za wcześnie dla takiego zdechlaka? A może się mylę..
Przez ten czas 4 m-cy schudłam 5 kg ( 2cm biust, 3 cm talia, 1 cm biodra). Teraz mam wrażenie, że stanęłam w miejscu. Zawsze byłam mega gruszką, ale dawno nie widziałam siebie tyłu- zdjęcie poraziło mnie totalnie, wyglądam jak jakaś przyrodnicza anomalia..
Wielka prośba o wskazanie, jak to rozsądnie pociągnąć, żeby zmieniać, co się zmienić da.

Wiek : 30
Waga : 83
Wzrost : 174
Obwód w biuście(1) : 105
Obwód pod biustem : 86
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 83
Obwód na wysokości pępka : 87
Obwód bioder (3): 115 (!!!)
Obwód uda w najszerszym miejscu: 67
Obwód łydki : 41
W którym miejscu najszybciej tyjesz : biodra, uda
W którym miejscu najszybciej chudniesz : twarz, szyja, klatka piersiowa, łydki, przedramiona
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często) 2x tyg basen, codziennie 1-2 godziny marszu z wózkiem
Co lubisz jeść na śniadanie: płatki owsiane, pieczywo, jaja, nabiał, owoce
Co lubisz jeść na obiad : mięso, ryby, jaja, kasze, warzywa
Co jako przekąskę : owoce, orzechy
Co jako deser : kawa z mlekiem
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia, czy regularnie miesiączkujesz, czy bierzesz tabletki hormonalne : miesiączkuję regularnie, hormonów nie biorę
Preferowane formy aktywności fizycznej: basen, rower, siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : tran, zestaw witaminowo-mineralny dla kobiet
Stosowane wcześniej diety : 10 lat diety wegetariańskiej ( nie w celu redukcji, dieta była bardzo niskobialkowa..)









Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 212 Napisanych postów 59591 Wiek 15 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 228104
Cześć mamuśka

A wiesz, tą dietę to masz naprawdę niezłą, chyba pierwsza "nowa" jesteś, która tak ładnie je. Białko fajnie, niech będzie 130g, tłuszcz 100 niech na razie zostanie, ale węglowodany amputuj do 150g.
I tak, Tobie jak powietrza potrzeba kwasów omega-3. A więc tłuste rybki morskie się kłaniają, raz w tygodniu dobra będzie też wątróbka rybna. No i tranu bierzesz?
Jako źródło wapnia dobre będą sardynki i szprotki z kościami, nabiał też fajnie, ale najlepiej jako żółty ser, również kefirek

Faktycznie, prawdopodobnie jesteś krzywa, co więcej, mam wrażenie, że masz wykoślawione nogi. No i tu pojawia się wązna kwestia: coś Cię pobolewa oprócz kręgosłupa? Kolana, kostki, łokcie, nagarstki? Bo to może być efektem ciążowego "zmiękczenia" więzadeł, które dodatkowo może być spotęgowane prolaktyną vel relaksyną, której sporo produkujesz w związku z karmieniem piersią.
Kolejna sprawa: sprawdź, czy masz distasis. Od ciąży minęło już dużo czasu, powinno być już ok, ale kto tam wie... Dziewczyny ją sobie tutaj wymacały po kilku latach

Co do ćwiczeń, to fajnie byloby, gdybyś zaczęła ćwiczyć siłowo, a więc albo wybierzesz się na siłownię, albo kupisz sobie jakiś sprzęt, np. piłkę i hantle.

Tak więc teraz pozostaje Ci lektura linków z regulaminu (znajdziesz tam trening po urodzeniu dziecka i na piłce, zasady komponowania diety itd.) oraz dzienników mamusiek w dziale.

Na pokrzepienie powiem Ci, że karmiąc piersią możesz fajnie wspomóc odgruszkowanie się. Nie tylko z powodu deficytu kalorycznego, ale też ze względu na zmienioną gospodarkę hormonalną

Do roboty!

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 56 Wiek 37 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1479
Martucca dzięki za odwiedziny i wskazówki:)
Węgle odcinam natychmiast do 150.
Co do tranu codziennie piję łyżkę ok 5 ml, rzeczywiście z rybami u mnie krucho, nie specjalnie lubię, ale to da sie zmienić.
Nogi zawsze wydawały mi sie krzywe, od zawsze sterczały mi do środka kolana, takie dwie buły..
Reszta od czasu do czasu pobolewa- kolana jak za dużo noszę dziecko, biodra, kark- ale mam wrażenie, że to od czasowych przeciążeń, bo mijało. Ale ogólnie coś zawsze pobolewa, jeśli to więzadła czy jakoś mogę je wzmocnić?
Przebadałam się pod kątem diastasis i jakaś mała szczelina tam jest, może 1 cm..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 56 Wiek 37 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1479
Zaczynam dziś od ćwiczeń pociążowych i dla połamańców, chcę wejść w rytm wieczornego treningu, jak dziecko śpi..Na razie na sucho, bo bez piłki i z 2kg ciężarkami, jedynym obciążeniem, które posiadam. No wgłębiam się w temat diastasis i lekturę mamuśkowych dzienników.

Zmieniony przez - pannica w dniu 2012-03-29 19:16:18

Zmieniony przez - pannica w dniu 2012-03-29 19:16:58
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 569 Wiek 7 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 7427
Hej nad Twoją każdą wypowiedzią jest taka malutka karteczka z ołówkiem... kliknij w to i będziesz mogła edytować ostatni post lub coś dopisać

znalazłaś sama widzę

Zmieniony przez - moCCa w dniu 2012-03-29 19:18:48

"Należy się uczyć na błędach, a nie załamywać ręce!" I try

Moje zmagania http://www.sfd.pl/moCCa__dzienniczek_:_-t847822.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 56 Wiek 37 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1479
moCCa dzięki za info- już miałam prosić o pomoc, bo odruchowo wciskałam enter i na ślepo kombinowałam.
Wklejam co wykombinowałam w jutrzejszym jadłospisie..i czytam, czytam, czytam..
Jutro też poczynię rybne zakupy.
Z warzyw: brokuły, papryka czerwona, cebula, czosnek




Zmieniony przez - pannica w dniu 2012-03-29 22:44:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 536 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 4310
Powodzenia Pannico 3mam kciuki będę kibicowała
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 56 Wiek 37 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1479
mkroza dzięki za kciuki, ja też Ci kibicuję.

Wczoraj rozejrzałam się w kwestii treningowej i na początek zrobiłam trening poporodowy obliques i ćwiczenia korekcyjne przy skoliozie. Wstyd się przyznać, ale czuję dziś mięśnie brzucha..
Z dzienników dziewczyn z diastasis wynika, że z brzuchem trzeba ostrożnie..Nie wiem, czym jest szarfa do ćwiczeń- czy to coś ala pas obciskający?
Zamówiłam też piłkę i zacznę od regularnych ćwiczeń domu.
Mój ssak dziś przechodzi samego siebie w częstotliwości picia mojego mleka..mam nadzieję, że jak pisze Martucca, coś sie ruszy dzięki temu z tłuszczu w biodrach..

niżej plan na jutro

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 6334 Wiek 36 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 99903
Też mam diastasis.

Tu Pani ćwiczy z szarfą. Możesz użyć ręcznika.



Pas po porodowy nosze teraz codziennie i jak idę na siłownię, to też zakładam.

Zmieniony przez - Dotkazoz w dniu 2012-03-30 16:00:26

Karm małego ile się da. Ze mnie moje maleństwo tak ciągnęło, że po jakimś czasie, bez specjalnej diety warzyłam mniej niż przed ciążą. Tylko moje maleństwo to głomodor był i w nocy co 3-4 godziny karmienie (do 6 miesięcy). A pomyśleć, że pierwszy miesiąc jak karmiłam to wspomagałam się butlą, bo wychodząc ze szpitala nie karmiłam wcale.

Zmieniony przez - Dotkazoz w dniu 2012-03-30 16:13:13

Gdy poprawisz fundamenty, łatwiej Ci będzie doprowadzić do porządku resztę domu...

Było minęło: http://www.sfd.pl/Dotkazoz_DT_2013_podsum.str.19_-t914686-s19.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 3070 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 64220
Powodzenia

"Jeśli spędzasz zbyt wiele czasu myśląc o czymś, nigdy tego nie dokonasz" (Bruce Lee)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 536 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 4310
Zamówiłam też piłkę i zacznę od regularnych ćwiczeń domu
Jupie!!

Ładna micha kochana
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

spalacz dla dziewczyny, pomóżcie prosze

Następny temat

plan treningowy dzielony prosze o pomoc

Fruzelina