Szacuny
2
Napisanych postów
125
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
1730
tytuł powinien mówić wszystko, mam permanentny problem z tylnym kołem; cały czas się krzywi oś przez to piasta itd, ostatnio na nowym kole nie zrobiłem 500 km i teraz się zastanawiam- kolejne nowe koło czy wymiana piasty i ośi w starym i czy rama (miejsce mocowania ośki) ma wpływ na to?
i jeszcze jakby ktoś mógł wyjaśnić tajemnice na czym polega prawidłowy montaż ośki, koła, może jest coś już napisane ale nie znalazłem na necie, i tak się tego nie nauczę ani nie zrobię ale poczytać zawsze warto
Jedź do niemiec na wakacje- majątek Twoich dziadków już dawno tam jest.
Szacuny
2
Napisanych postów
481
Wiek
84 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
4533
Prawidłowy montaż, to po prostu równe przykręcenie koła(aby opona była w osi symetrii ramy). Nie może też być luzu w łożyskach.
Co do gięcia się ośki(też się z tym spotykałem - ośka ma podczas obrotu "bicie" tak jak krzywe wiertło w wiertarce), to przyczyna może leżeć w pogiętej ramie(tylne widelce) - nierówne obciążenie(niesymetrycznie przyłożone).
Poza tym normalne jest w samych kołach(tylnych), że obciążenie jest nierówno rozłożone na szprychy po obu stronach(z powodu obecności wielotrybu). To się też odbija na osi.