SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

masa czy redukcja na początek

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4638

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

mężczyzna

Wiek

29

Waga

75

Wzrost

174

Cel treningowy

budowa masy mięśniowej

Staż treningowy na siłowni

1 miesiąc

Uprawiane inne sporty

w przeszłość sporty walki, obecnie tylko siłownia

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

full osprzęt niezbędny do wykonania podstawowego treningu

Dieta

od miesiąca zbilansowana dieta na mase

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

FBW by Ronie220 - pierwszy rok treningów

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

przysiad - 65 kg x10, MC 75 kg x 10, wyciskanie 55kg x 10
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 605
Witam,
od miesiąca trenuję planem przygotowanym przez Ronie220 - pierwszy rok treningów. Z 72 kg przytyłem do 75kg przy 174 cm i 87cm w pasie , zauważyłem widoczny wzrost siły ale też odłożyło się trochę fatu na brzuchu. Obecnie poziom mojej tkanki tłuszczowej wynosi ok 18,3% i nie wiem, w którym kierunku powinienem iść dalej - redukcja vs masa. Dieta na masę jest właśnie korygowana w dziale Odżywianie, ale przez te 18% fatu naszły mnie wątpliwości czy zmierzam we właściwym kierunku. Docelowo chciałbym ważyć jakieś 75 kg przy jakiś 10% tłuszczu.

Poniżej zdjęcia: sprzed miesiąca i obecnie.

Pozdrawiam,











Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 605
Otłuszczony trochę jest, nie ma co ukrywać, zdjęcie nie oddaje wszystkiego
W pierwszym miesiącu przegiąłem z kaloriami, czego przyczyną była błędnie obliczona przeze mnie dieta,którą pilnowałem za wszelką cenę. Mimo, że uszami czasem wychodziło. Właśnie ją koryguję i cisnę dalej trening Roniego 220 dla początkujących. Dziękuję za pomoc :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 604 Napisanych postów 36399 Wiek 24 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 297123
Redukcja delikatna a potem masa z głową i będzie ok


Zmieniony przez - OzzyMG w dniu 2015-12-20 19:37:12

Dziennik treningowy - http://www.sfd.pl/[DT]_Ozzy__Get_big_or_die_trying-t1037943.html

I don't miss workouts, i don't miss meals, because this is what i love to do :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3195 Napisanych postów 15808 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 146709
Ja też się podpiszę po tym co Ozzy napisał. Raczej celowałabym w lekką redukcję, a później na spokojnie zwiększać kcal. Pozdrawiam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1718 Napisanych postów 27216 Wiek 27 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 516400
Osobiście rekomendowałbym bilans na zero i obserwował zachowanie organizmu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16624 Napisanych postów 128513 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1442287
jak dopiero z siłownią zaczynasz to mozesz zrobić szybki progres masowy, organizm dostaje nowego bodźca i powinien szybko rosnęć i od kwietnia maja sobie redukcje na lato byś zrobił.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 605
Dzisiaj zważyłem się jeszcze raz i okazało się, że bazowałem na złych pomiarach (zepsuta waga???). W każdym razie ważę teraz 70 kg przy wzroście 174 cm i obwodzie w pasie 87cm. Nie wiem czy to coś zmienia i czy pomogę nadal kontynuować masowanie z lekką nadwyżką kaloryczną? Jak sądzicie? Jeśli to możliwe to nadal chciałbym kontynuować swój trening dla początkujących.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 72270 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 304520
Dodaj interwały 2 x w tygodniu i dalej masuj. Lepiej zwiększyć wydatek energetyczny niż ciąc kalorie.


Zmieniony przez - Hubert81 w dniu 2015-12-21 23:24:31
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 605
A jeśli chodzi o michę to jak duża nadwyżka kalorii?? Czy tak jak pisał duudee bilans na zero? Co sądzicie? I jak długie te interwały?



Zmieniony przez - celownick w dniu 2015-12-21 23:28:01

Zmieniony przez - celownick w dniu 2015-12-21 23:29:16
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 72270 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 304520
Zero ewentualnie delikatna nadwyżka. Sam musisz przetestować bo nikt Ci tu nie wywróży.

Ten brzuch wyglada bardziej na wydęty niż otłuszczony. Może wprowadziłeś jakieś większe zmiany w diecie, które mogły wpłynąc na przebieg trawienia.


Zmieniony przez - Hubert81 w dniu 2015-12-21 23:32:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 15 Wiek 35 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 605
Super, i rozumiem że interwały jako dodatkowe 2 treningi pomiędzy treningami siłowymi?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 72270 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 304520
Albo dodatkowo albo po lżejszych treningach siłowych.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ćwiczenie na boki.

Następny temat

Plan treningowy

nutloveb